Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een game PC bouwen samen met mijn zoon van 13, hij wil gaan spelen op 1440, frame rate belangrijker dan de allerhoogste graphics. Hij speelt nu vooral Fortnite maar will ook weer Forza gaan spelen en andere spellen zoals Hogwarts Legacy. Nu speelt hij op een game laptop met een 3050 maar die begint te traag te worden (volgens mijn zoon ;-)). Wil een systeem waar hij de komende jaren weer goed mee vooruit kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is 2.000 Euro exclusief monitor en andere rand apparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Nee/i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf vast een systeem samengesteld op basis van informatie die ik al gevonden heb, geïnspireerd op een een aantal PC systemen van Alternate.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf heb ik een voorkeur voor Asus, Nvidia en Intel. Zelf heb ik nog nooit een AMD systeem gebouwd of gekocht, wat zou een AMD alternatief zijn?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn zoon wil graag RGB en een case met glazen paneel.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag ontvang ik feedback op onderstaande build, passen alle onderdelen goed bij elkaar en is alles in verhouding? Zijn er nog onderdelen waar betere alternatieven voor zijn?
Vooral geheugen vindt ik lastig om de juiste te kiezen.
Ik wil een game PC bouwen samen met mijn zoon van 13, hij wil gaan spelen op 1440, frame rate belangrijker dan de allerhoogste graphics. Hij speelt nu vooral Fortnite maar will ook weer Forza gaan spelen en andere spellen zoals Hogwarts Legacy. Nu speelt hij op een game laptop met een 3050 maar die begint te traag te worden (volgens mijn zoon ;-)). Wil een systeem waar hij de komende jaren weer goed mee vooruit kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is 2.000 Euro exclusief monitor en andere rand apparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Nee/i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf vast een systeem samengesteld op basis van informatie die ik al gevonden heb, geïnspireerd op een een aantal PC systemen van Alternate.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf heb ik een voorkeur voor Asus, Nvidia en Intel. Zelf heb ik nog nooit een AMD systeem gebouwd of gekocht, wat zou een AMD alternatief zijn?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn zoon wil graag RGB en een case met glazen paneel.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag ontvang ik feedback op onderstaande build, passen alle onderdelen goed bij elkaar en is alles in verhouding? Zijn er nog onderdelen waar betere alternatieven voor zijn?
Vooral geheugen vindt ik lastig om de juiste te kiezen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-14700KF Boxed | € 366,- | € 366,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B760-PLUS WIFI | € 149,- | € 149,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB GDDR6X OC Edition | € 929,- | € 929,- |
1 | Behuizingen | Corsair 3000D RGB Airflow Tempered Glass, Zwart | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT Zwart | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B5600Z36K | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 124,90 | € 124,90 |
1 | SSD's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 124,- | € 124,- |
Totaal | € 2.005,60 |
[ Voor 4% gewijzigd door Jeronimo1973 op 28-11-2024 07:02 . Reden: Extra input ]