Zoek een 65inch tv QLED of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floss010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-02 09:08
Ik zoek een tv, 65 inch liefst qled ipv oled

budget €750 tot max €1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om voornamelijk series en films te kijken via streamingsdiensten, wellicht de nintendo switch in de toekomst voor mn zoontje, heb ook een ps5 maar die staat aangesloten op een monitor

qua apparatuur heb ik een bose soundtouch, bassmodule en 2 draadloze speakers allen van het merk bose en er zal een formuler z11 pro aan worden gehangen vanwege streamingsdienst (mytvonline3)

gevonden tv's samsung q80d €949,
Hisense 65E7NQ pro, €699
Andere suggesties ook zeker welkom:)

Deze zijn toevallig in de aanbieding op pepper, eigenlijk gewacht op blackfroday aanbiedingen maar zie door de bomen het bos niet meer en hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien

in het verleden heb ik een OLED65B9SLA gehad. Deze is helaas defect gegaan, omgevallen door mn zoontje vanuit verzkering €1400 gehad. Was overigens een prachtige tv met mooi en helder beeld maar doordat ik best veel ramen heb, gaf het eigenlijk te veel reflex / spiegelerig beeld (is dat het juiste woord, haha) voor het mooie. Om die reden ben ik momenteel opzoek naar een qled. Tenzij er andere technologien obtwikkeld zijn in de tussentijd

Overigens zou ik de tv best willen ophangen maar dit zou dan op een gipswand moeten en een gootje naar beneden omdat de achterkant van de wand onze trap naar boven zit. Kan je een 65inch tv veilig bevestigen op een wand. Heb 2 kinderen 4 jaar en 1 jaar.

Adviezen zijn welkom.
Dank alvast..

Beste antwoord (via Floss010 op 01-12-2024 23:46)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou eens overwegen of je de C4, QN90D en wellicht S95D ergens in persoon kunt bekijken en aan de hand daarvan kijken welk reflectiegedrag het beste op je overkomt. De getalletjes van RTings zijn op metingen gebaseerd en dus heel serieus te nemen, doch niet alle aspecten zijn zo maar in een getalletje samen te vatten en persoonlijke voorkeur speelt ook een belangrijke rol.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Let op dat het type televisie en ook de afwerking alleen niet alles zegt over de mate waarin de televisie reflecties kan voorkomen. De door jou uitgekozen Q80D kreeg van Rtings een 7,1 voor reflectieonderdrukking, terwijl de C4 een uitmuntende 9,4 scoorde.

De reden is dat de Q80D niet tot de topreeks behoort en daarmee ook niet van het beste reflectiefilter voorzien wordt. De QN90D scoort bijvoorbeeld wel een 9,3.

Als je last hebt van spiegelingen moet je kun je een televisie met matte afwerking overwegen. Een matte afwerking voorkomt het spiegelen, maar is geen wondermiddel: De S95D OLED heeft bijvoorbeeld een matte afwerking en dat helpt inderdaad tegen het spiegelen, maar betekent niet dat de televisie over de gehele linie reflecties beter onderdrukt, hij kreeg een 8,9, op zich een knalgoed cijfer, maar iets minder dan de glanzend afgewerkte C4.

Q80D en 65E7NQ zijn televisies van een andere orde: De Q80D heeft een lichtopbrengst van 1500cd/m², terwijl de 65E7NQ blijft steken op 400cd/m² en daarmee ongeschikt voor HDR is. De lichtopbrengst is ook een belangrijke factor in hoe storend reflecties kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floss010
Duidelijk antwoord! De C4 of een QN90D is jouw advies?

Was van mening dat oled en qled het verschil maakte van reflectie. Jouw antwoord veranderd mijn inzicht. Dank daarvoor.

Als jij mijn budget had waar zou jij dan voor gaan? Of is dat echt persoonlijk

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou eens overwegen of je de C4, QN90D en wellicht S95D ergens in persoon kunt bekijken en aan de hand daarvan kijken welk reflectiegedrag het beste op je overkomt. De getalletjes van RTings zijn op metingen gebaseerd en dus heel serieus te nemen, doch niet alle aspecten zijn zo maar in een getalletje samen te vatten en persoonlijke voorkeur speelt ook een belangrijke rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floss010
Topper, zal morgen eens gaan kijken. Dank voor je reactie!
Rtings zeker een goede site, kende ik nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05 18:41
De uitslagen van de reflectietest van Rtings dien je met een korreltje zout te nemen en zijn zeker niet representatief voor praktijkgebruik overdag.

De LG C serie heeft een glossy toplaag, je hebt dan overdag een spiegel in de woonkamer staan/ hangen wanneer het beeld uit is. Afhankelijk van de kamerindeling kun je ook veel last hebben van reflecties.

Wanneer je veel last van reflecties hebt en je bent opzoek naar een TV die dit het beste weet te elimineren dien je naar de Samsung QN92D te kijken. Via tvspeclialisten of art & craft kun je de goedkoopste Benelux model kopen.

Dit gezegd hebbende zou ik eerder naar een LG B4 kijken wanneer jullie redelijk recht voor de tv zitten, dit model heeft een semi-glossy toplaag en spiegelt hierdoor minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 13:25
Ik was onlangs ook zelf opzoek naar een 65 inch oled tv. En ben toen uitgekomen op de lg c4 of de samsung s93d.

Uiteindelijk gekozen voor de Samsung 65S93D (qd-oled paneel) gekocht vorige week voor €1619 (exclusief 200 cashback). Reflecteert minder, geen groene tint, betere kijkhoek en de helderheid is ook beter.

Wel zou ik je adviseren om beide modellen in de winkel te bekijken en zelf te oordelen.

Vergelijking tussen beide modellen :

https://www.rtings.com/tv...-oled-qd-oled/49541/49703

[ Voor 14% gewijzigd door Ninjaman op 28-11-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floss010
Ninjaman schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:17:
Ik was onlangs ook zelf opzoek naar een 65 inch oled tv. En ben toen uitgekomen op de lg c4 of de samsung s93d.

Uiteindelijk gekozen voor de Samsung 65S93D (qd-oled paneel) gekocht vorige week voor €1619 (exclusief 200 cashback). Reflecteert minder, geen groene tint, betere kijkhoek en de helderheid is ook beter.

Wel zou ik je adviseren om beide modellen in de winkel te bekijken en zelf te oordelen.

Vergelijking tussen beide modellen :

https://www.rtings.com/tv...-oled-qd-oled/49541/49703
Mag ik vragen waar je deze tv hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floss010
Samsung Neo QLED 65QN90C (2023) heb deze toevallig van het weekend gezien en vond deze tv er goed uit zien. Deze is voor €1200 te koop.

Ik dacht deel het hier even en hoop dat jullie je reactie kunnen geven.
Je schaft nou eenmaal maar 1x zo'n tv aan voor een langere periode.

De antireflectielaag vond ik bij deze fijn. Zag ook de lgb4 en c4 en vond die toch wat spiegelerig. Alhoewel het altijd lastig oordelen is in een winkel.

Is Samsung Neo QLED 65QN90C (2023) dit een goede aankoop, of adviseren jullie toch iets anders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 13:25
Floss010 schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:21:
[...]

Mag ik vragen waar je deze tv hebt gekocht?
Gekocht bij hellotv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik kan mij vinden in de QN90C bij jou situatie. De QN90-serie is Samsungs één na hoogste LCD-televisie, dus je krijgt het beste wat Samsung op LCD-gebied te bieden heeft. Het is een VA-paneel met een extra diffusiefilter waardoor de televisie minder last heeft van de beperkte kijkhoeken die je bij VA-televisies aantreft. Anti-reflectie is uitstekend en de televisie kan zeer veel licht geven, dus resterende reflecties worden overstemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floss010
dmantione schreef op maandag 2 december 2024 @ 00:24:
Ik kan mij vinden in de QN90C bij jou situatie. De QN90-serie is Samsungs één na hoogste LCD-televisie, dus je krijgt het beste wat Samsung op LCD-gebied te bieden heeft. Het is een VA-paneel met een extra diffusiefilter waardoor de televisie minder last heeft van de beperkte kijkhoeken die je bij VA-televisies aantreft. Anti-reflectie is uitstekend en de televisie kan zeer veel licht geven, dus resterende reflecties worden overstemd.
Thanks voor je reactie. Toevallig net een mail gestuurd naar hello tv voor volgende toestel: Samsung 65S93D (qd-oled paneel) gekocht vorige week voor €1619 (exclusief 200 cashback).

Ze kwamen met de reactie van 1549 inclusief cashback dus wacht de reactie nog even af.

Wat vind jij van de 65S93D vs qn90c?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De S93D is het model van dit jaar en heeft een spiegelende afwerking zoals de C4. Je hebt dan wel weer alles wat mooi aan OLED is. De S95D is de OLED met matte afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floss010
Geen idee of ik hier de prijzen mag weergeven.
Anders graag berichten dan verwijder ik het.

Hoi hoi,

Je hebt me op een forum goede inzichten gegeven in het maken van een keuze.

65qn93c /qn93c voor €1193 / €1226

Echter heb ik ook het model gezien bij mediamarkt outlet voor €1041 echter valt deze af omdat het om een gerepareerd product gaat dus dat voelt niet helemaal veilig.

Bij het navragen bij hellotv krijg ik de volgende deal voorgeschoteld.

Wij hebben helaas geen deals meer lopen op de Samsung Neo QLED 4K 65QN93C (2023) model. Als ik je mag voorzien van goed advies kun je het beste kijken naar de nieuwe Samsung Neo QLED 4K 65QN93D (2024): https://www.hellotv.nl/pr...-neo-qled-4k-65qn93d-2024
Dit model is voorzien van een beter panel voor de snelheid van beeldverwerking, heeft een beter kleuren contrast en een snellere processor met stabielere software. Tevens voorzien van de nieuwste techniek HDR. wat zorgt voor een nog realistischer kleuren pallet en contrasten.

Deze kunnen wij alleen vandaag nog aanbieden voor 1379,- als Black Friday prijs!

Wat vind jij hiervan?

Zie door de bomen het bos niet meer😅
Pagina: 1