Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:17
Hi all,

Ik maak al jaren gebruik van een Eminent EM7680 mediaplayer, met daarop OpenElec (en dus Kodi). Ik download een hoop direct naar mijn NAS, en omdat ik mijn sources binnen Kodi goed ingesteld heb, worden deze films en series automatisch toegevoegd aan de library.

Daar ben ik over het algemeen heel tevreden over. Functies die ik waardeer zijn de (automatische) visuele weergave van films en series, maar ook de mogelijkheid om direct op de mediaplayer subtitles te downloaden. Ook heb ik zo’n kleine USB-stick in de mediaspeler zitten waar ik iets op kan zetten als het even snel moet.

Maar..

Je merkt gewoon dat deze hardware zo goed als antiek is. Hij loopt vaak vast, of geeft storing in het geluid. Alleen een harde reset werkt dan, heel irritant.

Ik ben dus in de markt voor een nieuwe mediaplayer - maar door het grote aanbod overzie ik even niet wat voor mij nu de beste keuze is, gelet op de functionaliteiten die voor mij belangrijk zijn. Iets van een Apple TV valt af omdat deze geen .MKV kan afspelen. Maar wat is dan nu de beste (moderne) mediaplayer om te kopen?

Beste antwoord (via acehighhugo op 28-11-2024 17:54)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 17:23
Persoonlijk denk ik dat je twee goede keuzes hebt, een Apple TV of een Nvidia Shield Pro.

Je kunt VLC player installeren op een Apple TV. Daarmee kun je MKV bestanden afspelen op een Apple TV. Van wat ik zo lees is dat niet heel gebruiksvriendelijk. Een Shield ondersteunt MKV gewoon. Mijn Nvidia Shield (voorganger van de Pro uit 2017) is inmiddels 7 jaar oud, maar speelt nog steeds alles wat je hem voert. De speler blijft vlot en wordt ook nog voorzien van updates. Je kunt met de Shield ook vanaf een NAS/PC streamen middels Plex, al kan een Apple TV dat ook. Kodi werkt goed op een Shield, dat is op een Apple TV niet zo. Kodi kun je niet vanaf de store installeren op een Apple TV. Volgens mij kun je dat wel op een of andere manier sideloaden, maar dan schijnt Kodi alsnog niet zo fijn te werken als op een Shield.

In jouw usercase is een Nvidia Shield Pro het overwegen waard.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verplaatst naar Beeld & Geluid Aankoopadvies

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 17:23
Persoonlijk denk ik dat je twee goede keuzes hebt, een Apple TV of een Nvidia Shield Pro.

Je kunt VLC player installeren op een Apple TV. Daarmee kun je MKV bestanden afspelen op een Apple TV. Van wat ik zo lees is dat niet heel gebruiksvriendelijk. Een Shield ondersteunt MKV gewoon. Mijn Nvidia Shield (voorganger van de Pro uit 2017) is inmiddels 7 jaar oud, maar speelt nog steeds alles wat je hem voert. De speler blijft vlot en wordt ook nog voorzien van updates. Je kunt met de Shield ook vanaf een NAS/PC streamen middels Plex, al kan een Apple TV dat ook. Kodi werkt goed op een Shield, dat is op een Apple TV niet zo. Kodi kun je niet vanaf de store installeren op een Apple TV. Volgens mij kun je dat wel op een of andere manier sideloaden, maar dan schijnt Kodi alsnog niet zo fijn te werken als op een Shield.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:17
Hulleman schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:31:

Daar heb ik echt iets aan. Thanks!!