PC komt te snel uit slaapstand (Windows11)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Ik loop per dag zo’n 10x van mijn werkplek met Windows 11 voor korte tijd weg en zet hem dan in slaapstand. De laatste tijd is hij weer uit slaapstand als ik na een paar minuten terugkom. Kortom kennelijk is hij erg gevoelig voor de minste beweging van mijn muis. Is dat op een of andere manier aan te passen? Want nu zet ik hem telkens helemaal uit en moet hem even later weer opstarten….

Samsung S23 Ultra 256GB

Beste antwoord (via wvexeltweakers op 27-11-2024 20:09)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:24
Bij apparaatbeheer muis instellingen uitschakelen dat deze de PC uit slaapstand mag halen?
Of in bios (als je daar in mag komen) Wake on USB uitschakelen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je kan de muis uitschakelen met het knopje aan de onderkant. Hem ondersteboven leggen helpt ook.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Bij apparaatbeheer muis instellingen uitschakelen dat deze de PC uit slaapstand mag halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:08
Of een fatsoenlijke muis kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
The_Doman schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:33:
Geweldige tip! Nooit geweten dat je dat in kon stellen. Bedankt!! _/-\o_ r e s p e c t !
TBTL schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:09:
Je kan de muis uitschakelen met het knopje aan de onderkant. Hem ondersteboven leggen helpt ook.
Ook een goede tip, met wat beter nadenken had ik dat ook moeten kunnen bedenken, maar heb recent herseninfarct gehad |:( . soms zijn oplossingen te voor de hand liggend, maar bedankt!

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Het hangt trouwens ook wel van het type muis af wat je gebruikt.
Met een eenvoudige bedrade Logitech RX250 hier komt een PC/Laptop alleen uit slaapstand als je op een van de muisknoppen drukt.
Met draadloze USB muizen is een kleine beweging vaak al voldoende om de PC te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
TBTL schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:09:
Mja dat kan, maar wie doet/wil dat steeds?
Ik irriteer me al als ik bij een kennis kom die altijd zijn muis uitgeschakeld heeft liggen als ik wat moet oplossen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Is geen Aldi muis, maar een van Razer. Is toch wat beter dan Logitech of Trust, dat soort shit.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:25

Blokker_1999

Full steam ahead

wvexeltweakers schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:10:
[...]

Is geen Aldi muis, maar een van Razer. Is toch wat beter dan Logitech of Trust, dat soort shit.
Ach, heb het ook al met een kwaliteitsmuis gehad, hangt ook weer af van de ondergrond waar deze op staat bijvoorbeeld.

En Logitech zou ik zeker niet slecht noemen, toch zeker de duurdere reeksen van hen niet, al heb ik ook wel eens een MX Master een tijdje op het einde van de dag ondersteboven gelegd vanwege een gelijkaardig probleem dat uiteindelijk opgelost werd door een "muismat". En zelfs de goedkoopste plastic fantastic muizen van elke fabrikant doen uiteindelijk ook gewoon wat ze moeten doen, al gaan ze minder lang mee.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1