Mijn vraag
Ik ben bezig met een nieuwe build. Met twee sticks heb ik een geheugen-foutmelding. Hoe kom ik daar vanaf?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik ben begonnen met het wisselen van de sticks, in DIMM_A werken beide sticks, maar niet in DIM_A én DIMM_B. Ik heb ook een tweede setje geprobeerd en ze beide een uur laten zitten, zelfde probleem. Ik heb ook alle kabels losgemaakt en weer aangesloten, de CPU verwijderd en weer geplaatst en de koeler wat meer losgedraaid. Helaas leidt dit allemaal niet tot een oplossing. Wat zou ik buiten het opnieuw buiten de kast opbouwen (wat mij noiet gerelateerd lijkt aan het probleem) nog meer kunnen proberen?
:strip_exif()/f/image/Ttf9VG4toAnL2t0IToYqBddO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/poR3jl8OLi0Kx27biFY16Ihq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben bezig met een nieuwe build. Met twee sticks heb ik een geheugen-foutmelding. Hoe kom ik daar vanaf?
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Category | Product |
---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-I GAMING WIFI |
1 | Behuizingen | Cooler Master NR200P MAX V1 (Incl. 850W PSU & ingebouwde 280mm AiO) |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik ben begonnen met het wisselen van de sticks, in DIMM_A werken beide sticks, maar niet in DIM_A én DIMM_B. Ik heb ook een tweede setje geprobeerd en ze beide een uur laten zitten, zelfde probleem. Ik heb ook alle kabels losgemaakt en weer aangesloten, de CPU verwijderd en weer geplaatst en de koeler wat meer losgedraaid. Helaas leidt dit allemaal niet tot een oplossing. Wat zou ik buiten het opnieuw buiten de kast opbouwen (wat mij noiet gerelateerd lijkt aan het probleem) nog meer kunnen proberen?
:strip_exif()/f/image/Ttf9VG4toAnL2t0IToYqBddO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/poR3jl8OLi0Kx27biFY16Ihq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E4L3JLbCIxVxaJflsYWGB5wV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Acteonis op 27-11-2024 17:54 . Reden: overzichtelijker, foto's toegevoegd ]