Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M0ker
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-06 18:27
Hoi allemaal,

Ik ben sinds 2018 de eigenaar van een Philips 65OLED873/12. Helaas heeft mijn tv ondanks het ingebouwde beschermingsmechanisme last van ingebrande pixels (zie afbeeldingen). Ik heb dit issue bij Philips neergelegd en zij hebben mij doorverwezen naar hun servicepartner (LetMeRepair Benelux BV). Volgens Philips houden zij rekening met de Uneto lijst en eventuele coulance op de reparatie van de tv. De uiteindelijk ontvangen offerte voor reparatie bedroeg (schrik niet) €1609,71. Voor dat geld koop je tegenwoordig een nieuwe OLED tv.

Kan ik hier iets nog mee? Wat zouden jullie adviseren? Rechtsbijstandverzekering inschakelen? Of verlies nemen en een nieuwe tv kopen?

Groet,
Moker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPKnzng8aDI1GJRS-aDvTZQKz90=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WkZey7IVxglWwespRfhx1ZT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huF8UkY6kWlJjzO7ESzrjx2K1oQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGh2b42etjxGPeL42wtgUafk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i34nYnpsCFnDBV9dfnEFIFQFcsA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sP8vD7VAnN6d5AxVzdaXfeNd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZfa6CrxMvCFvRo0TvQUa7Z5JJc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9mYII9ZZVULJIw5G4PX04l0.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 53% gewijzigd door M0ker op 27-11-2024 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Je dient voor garantieafhandelingen bij de verkoper te zijn en je te beroepen op non-conformiteit. Je hebt niets met de afschrijvingstabel van Techniek Nederland te maken, deze is nergens op gebasseerd. Rechtsbijstand inschakelen lijkt mij het makkelijkste, soms hebben zij er geen zin in of kopen het af.

WOLED panelen uit die periode hebben een grotere kans op inbranden, sindsdien heeft LG Display een aantal verbeteringen doorgevoerd en is de kans op inbranden tegenwoordig nihil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:21

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk dat het belangrijkste juridische argument is dat de Uneto-VNI-tabel 6 jaar economische levensduur toekomst aan een televisie van boven de €1000. Je hebt als ik de pricewatch bekijk evenwel een bedrag ruim boven de €2500 betaalt voor deze televisie, dat zit zo enorm ver boven die grens van €1000, dat zelfs al zou je de Uneto-VNI-tabel als leidraad accepteren, dat het dan nog niet redelijk is om een televisie van ruim boven de €2500 gelijk te stellen aan een televisie van €1000.

Je hebt die televisie niet gekocht om maar 6 jaar van te genieten, dat wist de verkoper ook. Er is evenwel nóg een juridisch obstakel: Slijtage door gebruik is voor rekening van de consument. Als je 250.000 kilometer met een auto rijdt en de motor begeeft het, heb je geen recht op garantie ook al is de auto pas een jaar oud.

Je televisie doet het nog, hij geeft niet zo mooi beeld als toen hij nieuw was, maar is nog te gebruiken. Om juridisch te slagen moet je de rechter overtuigen dat verder kijken bij deze mate van slijtage niet heel realistisch is en dat de mate van slijtage die de televisie vertoont onredelijk is met de mate waarin je hem gebruikt hebt. Je zou bijvoorbeeld het aantal branduren kunnen opzoeken: 20.000 uur wordt vaak als een redelijke levensduur gezien, al heeft LG (let op, niet TPV/Philips) beweerd dat hun panelen 50.000 uur mee kunnen, daar kun je ze wellicht op pakken.

Ik geef de zaak juridisch kans van slagen, maar ik denk dat je je recht zult moeten gaan halen. Ik verwacht niet dat TPV/Philips hier heel coulant gaat zijn, dat is namelijk een precedent.

En tot slot: TPV is niet de partij met wie je dit moet uitvechten, je hebt de televisie immers niet van hen gekocht. Wettelijke garantie moet je opeisen bij de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0ker
Bedankt voor jullie antwoord. Ik heb zojuist de ING puntenwinkel een mail gestuurd. Daar is de TV destijds gekocht. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0ker
Ik heb een reactie gehad van de ING puntenwinkel. Ik had al een een soortgelijke reactie verwacht. Ze hebben het over dat ik 6 maanden buiten de 6 jaar Uneto levensduur zit. Ik heb in juli dit jaar mijn klachten gemeld bij Philips. Zou een rechtsbijstandverzekering hier nog wat mee kunnen?
Beste meneer/mevrouw,

Bedankt dat je contact hebt opgenomen met Klantenservice ING Punten.

Je hebt aangegeven dat jouw Philips 65" 4k oled tv (65oled873/12) defect
is en dat je bij de reparateur een prijsopgave hebt opgevraagd. Zij
hebben een voorstel gedaan voor €1609,71.

De Philips 65" 4k oled tv (65oled873/12) heeft volgens de Uneto VNI een
levensduur van 6 jaar. Jij valt net met 6 maanden buiten de levensduur.
Hierom kunnen we je niet verder helpen omdat we de berekening niet
kunnen toepassen die we normaal toepassen om te kijken wat we kunnen mee
betalen.

Ik zou je in deze dan ook aanraden om een nieuwe TV te halen en deze te
laten voor wat het is. 1609,71 euro is wel erg veel voor een reparatie.

Ik hoop hiermee jouw vraag beantwoord te hebben. Heb je toch nog
behoefte aan meer (of andere) informatie, neem dan gerust opnieuw
contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
toon volledige bericht

[ Voor 8% gewijzigd door M0ker op 29-11-2024 14:22 ]