Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltul
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-02 09:29
Mijn vraag

Dag, ik zou graag mijn domeinnamen + ssl willen verhuizen, prijs is wat verhoogd dus ben ik rond aan het kijken als ik iets goedkoper kan vinden. Ik zit momenteel bij Neostrada.

ik betaal nu voor alles samen €165,61
1 domeinnaam met .nl en .be (momenteel niet actief)
1 domeinnaam met alleen .be
1 ssl

Wat stellen jullie voor? Als de markt niks goedkoper geeft dan blijf ik.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 12:58
Vimexx -> goedkoopst en ik hoor/heb weinig klachten.

https://www.vimexx.nl/webhosting

Heb je veel traffic? SSL kan via Vimexx automatisch en gratis met Letsencrypt.

@NeFoRcE Zone in Cloudflare zetten doe ik ook en is een goeie tip.

[ Voor 73% gewijzigd door pennywiser op 27-11-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 20:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

SSL kan prima gratis. Gooi je domeinnaam nameservers in Cloudflare, en hoppa je hebt gratis SSL + instant DNS wijzigingen.

domeinnamen moet je even voor rondkijken. Prijzen verschillen nogal. TransIP heeft ze bijv. weer verhoogd per 1 januari.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Heb je zo'n duur SSL certificaat dat je ruim €165 betaald?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:08
Kijk eens naar een partij als Let's Encrypt voor jullie certificaat. Als je ietwat technisch kundig bent dan bespaar je daar al snel alle certificaat-kosten mee. En met de 'certbot' kan het allemaal automatisch vernieuwd worden (aangezien de looptijd van die certificaten kort is is dat wel handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltul
@pennywiser ik heb niet veel traffic, is eerder een portfolio website dat ik online houd. Ik zal Vimexx bekijken.

@NeFoRcE wat bedoel is dat ik in cloudflare, de domeinnaam kan toevoegen en zo gratis ssl krijgt?

@Acid_Burn de prijs is jaarlijks. ik zou dus nu €69 betalen voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltul
@eric.1 ik ben niet echt technisch kundig, ik kan wat doen met een tutorial. Ik zoek eerder iets wat "makkelijk" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Je hebt het over domeinnamen en ssl. Het belangrijkste mis ik. Waar is je hostingpakket?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 20:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ja, cloudflare werkt als dienst tussen de bezoeker en de server in, en is gratis. Je kan dan je DNS die je nu bij, waarschijnlijk, je domeinprovider hebt, in Cloudflare zetten. Daar kan je dan de dns beheren. Wijzigingen zijn instant zichtbaar. Cloudfalre kan vervolgens SSL activeren tussen de bezoeker en de server in. (En cloudflare doet nog heel heel veel meer)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltul
@RobbyTown ik weet niet wat er wordt bedoelt met 'hostingpakket', maar 1 domeinnaam is gelinked met adobe website bouwer, dus Adobe host dat en de andere waren verbonden met Squarespace, maar zijn tijdelijk offline.

is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NeFoRcE schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:39:
SSL kan prima gratis. Gooi je domeinnaam nameservers in Cloudflare, en hoppa je hebt gratis SSL + instant DNS wijzigingen.

domeinnamen moet je even voor rondkijken. Prijzen verschillen nogal. TransIP heeft ze bijv. weer verhoogd per 1 januari.
Alleen als je de CloudFlare ook als proxy gebruikt, is de data die tussen de uiteindelijke server en ClaudFlare over de lijn gaat NIET versleuteld en kan dat dus alsnog als onveilig beschouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Ltul Yup dat bedoel ik. Helemaal duidelijk hoe het is opgezet en waarom je dus een losse ssl hebt.

De hosting was dus Squarespace via Adobe.

Is het bedoeling dat het offline blijft en dus je domeinnaam in bezit houdt voor weinig of wat is het plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@pennywiser Zit even te kijken naar bij Vimexx TLD prijzen. Geen idee wat je 2de jaar gaat betalen, staan 2 verschillende prijzen vermeld.

6,59 of 3,99?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMO79F6K6BX68Wv4YXb3Sw5oz3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pnLKpD90RB16PhRazatRrQbW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltul
@RobbyTown ik heb 2 domeinnamen waar van 1tje is splits in 2 omdat, dat heeft een .nl en .be en de andere domeinnaam is alleen .com

De .nl en .be waren verbonden met squarespace.
De .com was verbonden met adobe. Adobe heeft zelf een website (portfolio) bouwer, maar veel mensen weten dit niet.

Ja, ik zie ook een prijs voor een jaar. Maar ik zal hun contacteren als zij mij meer info kunnen geven over de prijs want, als ik 3 jaar zou kunnen nemen, dan liever dat dan 1 jaar lage prijs en dan 2de jaar x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 12:58
RobbyTown schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:22:
@pennywiser Zit even te kijken naar bij Vimexx TLD prijzen. Geen idee wat je 2de jaar gaat betalen, staan 2 verschillende prijzen vermeld.

6,59 of 3,99?

[Afbeelding]
1x domeinnaam zit inbegrepen bij hostingpakket, behalve bij de allergoedkoopste dacht ik. Dus die .be even extra afrekenen. Prijzen 1e/2e jaar weet ik zo ook niet, maar je komt echt vet veel lager uit dan die 165 euro die het nu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ltul schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:32:
@RobbyTown ik heb 2 domeinnamen waar van 1tje is splits in 2 omdat, dat heeft een .nl en .be en de andere domeinnaam is alleen .com
Dat zijn dus 3 domeinnamen. Dat 'splitsen' bestaat niet. Dat ze dezelfde naam hebben met een verschillende TLD (.nl en .be) maakt niet uit, het zijn losse entiteiten. Je hebt er dus drie:

1. domein1.nl
2. domein1.be
3. domein2.com
Ltul schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:32:
[...]
De .com was verbonden met adobe. Adobe heeft zelf een website (portfolio) bouwer, maar veel mensen weten dit niet.
[...]
Veel mensen vinden dat ook niet interessant want Adobe is over het algemeen wat duur voor dit soort zaken. NOFI, maar die bouwen vooral op onwetendheid van hun klanten. Prima voor jou, maar als je het zelf kunt, ben je snel veel goedkoper uit. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 27-11-2024 17:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Zal vast nog steeds goedkoper zijn dan Neostrada, maar zojuist online: nieuws: Webhostingprovider Vimexx verhoogt verlengingstarieven vanaf 2025

Pagina: 1