Jaga inregelen PRO ventiel inregelen met warmtepomp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jijzietdezenaam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-07 23:38
Hi,

Ik heb nu sinds juni een eigen huis, verbouwing nagenoeg klaar en nu wil ik de radiatoren (allemaal jaga) inregelen.
Ik maak bij alle radiatoren gebruik van de pro ventielen (muv 1 vrijstaande jaga die heeft een normaal ventiel zonder voetventiel, is het noodzaak dit te vervangen voor een andere aansluitset?)

Ik heb een warmtepomp en wil dus ongeveer 5 graden als delta T, nu kan ik alleen bij de handleiding van de Jaga pro ventielen geen kolom vinden met deze delta t van 5 graden. Hoe is dit op te lossen? En hoe kom ik achter het benodigde debiet? ik heb de IMI en Danfoss app geprobeerd maar daar kan ik alleen plaatradiatoren instellen en geen convectoren.

Radiatoren:
Woonkamer Strada Hybrid type 16 L240 H035
Bijkeuken Strada Type 21 L080 H050
Slaapkamer Strada Type 21 L120 H095
Slaapkamer Strada Type 21 L120 H095
Slaapkamer Vrijstaande Strada? L200 H28 (deze heeft dus een losse knop de rest heeft een pro ventiel met thermostatische knop, hier kan evt ook een thermostatische knop op.)

Dank alvast.

Jelle

Beste antwoord (via jijzietdezenaam op 27-11-2024 23:41)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Volgens mij moet het lukken met een beetje stoeien met de selectietools Excel: https://www.jaga.nl/kennisbank/selectietools/

Let op dat de pro-ventielen niet drukonafhankelijk zijn.

De ene jaga zonder inregeling zal je mogelijk wat aan moeten doen: die moet niet heel veel meer flow gaan doorlaten... dan verstoort hij alles als bypass.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Volgens mij moet het lukken met een beetje stoeien met de selectietools Excel: https://www.jaga.nl/kennisbank/selectietools/

De ene jaga zonder inregeling zal je mogelijk wat aan moeten doen: die moet niet heel veel meer flow gaan doorlaten... dan verstoort hij alles als bypass.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jijzietdezenaam
Ronald schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:47:

Dankjewel, ik ga toch de jaga ventielen wisselen voor drukonafhankelijke ventielen, ivm thermostaatkranen met wisselende drukken. Thanks, de selectietool heb ik veel aan! Heb m alleen op de telefoon geopend waar hij niet zo goed werkt, op de laptop is het erg duidelijk.

• Ronald
@jijzietdezenaam Die pro ventielen zijn helaas best kostbaar, zonde om weg te doen…

Ik zie het niet als kritiek probleem dat ze niet drukonafhankelijk zijn. Betekent alleen dat je minder accuraat de flow kan regelen.
En dat is echt geen halszaak…

Heimeier eclipse (standaard of 300l/u) is wel veel voordeliger.

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald op 28-11-2024 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jijzietdezenaam
Ronald schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:54:
@jijzietdezenaam Die pro ventielen zijn helaas best kostbaar, zonde om weg te doen…

Ik zie het niet als kritiek probleem dat ze niet drukonafhankelijk zijn. Betekent alleen dat je minder accuraat de flow kan regelen.
En dat is echt geen halszaak…

Heimeier eclipse (standaard of 300l/u) is wel veel voordeliger.
Nee snap ik, maar icm een warmtepomp is het toch wel fijner precies in te kunnen regelen. De pro ventielen heb ik gelukkig niet allemaal hoeven kopen, een aantal radiatoren die ik via MP heb gekocht hadden ze er al bij zitten, een leer voor de volgende keer om eerst uitgebreider onderzoek te doen naar het inregelen e.d. en daarna pas wat te bestellen;)