Advies gevraagd nieuwe 43inch tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-06 13:56
Voor onze woning zijn wij op zoek naar een tv in de keuken.
Aangezien deze aan de muur komt te hangen tussen 2 wanden in kan deze max 43 inch groot zijn.
Het budget is zo rond de € 500 of 600 euro.

Het is een tv voor in de keuken. Er zijn veel ramen in de keuken dus het is wel belangrijk dat ik niet teveel reflectie heb en de tv moet helder zijn.

Mijn voorkeur gaat zelf uit naar een Samsung of LG. Maar dat is omdat we zelf in de woonkamer een Samsung Frame hebben en mijn schoonouders een LG Oled.
Ik vind het scherm van een Oled tv heel mooi maar weet niet of die hier geschikt voor is met zoveel ramen.

Of hebben jullie nog andere tv's die jullie zouden aanraden?

Beste antwoord (via Jeroenon op 28-11-2024 12:51)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Grootste verschil zit 'm in het type paneel.

De 43'' TV's van Samsung hebben een VA paneel, dit houdt in kleine kijkhoeken en een hoger contrast. En bij LG is het net andersom doordat deze gebruik maken van een IPS paneel, brede kijkhoeken en een lager contrast.

In het algemeen geniet een IPS paneel de voorkeur in de keuken. Je kunt dan bijv. naar de LG NANO81 kijken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online

De 43'' TV's van Samsung hebben een VA paneel, dit houdt in kleine kijkhoeken en een hoger contrast. En bij LG is het net andersom doordat deze gebruik maken van een IPS paneel, brede kijkhoeken en een lager contrast.

In het algemeen geniet een IPS paneel de voorkeur in de keuken. Je kunt dan bijv. naar de LG NANO81 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
Freshouttheoven schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:30:

Oké en wat denk je dan van een oled tv en zit er nog verschil in tussen een LG oled of een ander merk? Of moet ik kijken naar een Samsung NEO QLED?

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroenon op 27-11-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
Jeroenon schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:29:
[...]

Oké en wat denk je dan van een oled tv en zit er nog verschil in tussen een LG oled of een ander merk?
OLED TV's zijn wel flink boven het gestelde budget, reflecteert wel meer dan LCD door de glossy toplaag

De 42'' OLED TV's van LG bieden de meeste bang for the buck, verschil tussen de C3 en C4 is dat laatstgenoemd een iets hoger helderheid behaalt.

Een andere optie is de Samsung QN9xC of QN9xD, zal minder spiegelen dan OLED en meer HDR impact hebben.

Zowel een OLED als de genoemde Samsung modellen lijken mij overkill voor in de keuken.

[ Voor 22% gewijzigd door Freshouttheoven op 28-11-2024 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenon
Freshouttheoven schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:37:
[...]

OLED TV's zijn wel flink boven het gestelde budget, reflecteert wel meer dan LCD door de glossy toplaag

De 42'' OLED TV's van LG bieden de meeste bang for the buck, verschil tussen de C3 en C4 is dat laatstgenoemd een iets hoger helderheid behaalt.

Een andere optie is de Samsung QN9xC of QN9xD, zak minder spiegel dan OLED en meer HDR impact hebben.

Zowel een OLED als de genoemde Samsung modellen lijken mij overkill voor in de keuken.
Bedankt voor je advies ik ben uiteindelijk voor de LG Nano gegaan.