KVM op ethernet met HDMI en USB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 08:11

nitrodesign

There is more joy on a ...

Topicstarter
Beste Mede Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende.
Ik heb de volgende setup.

Boven (eerste verdieping) heb ik mijn game pc staan.
* Bedraad netwerk
* Bedraad toetsenbord
* Bedraad muis
* Steelseries Arctis 7 headset
* 1440p 27" Scherm met HDMI en DP

In de woonkamer heb ik een losse 27" monitor staan met HDMI waarop ik wil gamen (game pc staat recht hierboven).
De enige bedrading door mijn woning is UTP en kan nagenoeg geen nieuwe bekabeling leggen.

Nu is mijn vraag, hebben jullie toevallig ervaring of dit op te lossen is met een KVM of dergelijke.
En wat heb ik dan allemaal nodig om het werkend te krijgen.

Ik heb gezien dat er KVM zijn die HDMI/UTP/USB hebben, maar er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Beneden heb ik geen voorkeur of het toetsenbord, muis of headset bedraad of draadloos zijn.
De KVM moet via UTP lopen om de verbinding te kunnen maken tussen mijn pc en de monitor die beneden staat.

Hopelijk hebben jullie een oplossing voor mij of wellicht een andere oplossing.

Ik hoor het graag.

Grtz,

Nitro

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:15
Dit is niet waar een KVM switch voor bedoelt is. Een KVM switch gebruik je om je toetsenbord, muis, monitor, netwerkkabel te kunnen gebruiken met meerdere devices. Maar een monitor signaal over een UTP verbinding sturen gaat hem niet worden.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Topicstarter
Als dit geen mogelijkheid is, wat kan ik dan nog proberen om dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

heuveltje

KoelkastFilosoof

Therazor schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:07:
Dit is niet waar een KVM switch voor bedoelt is. Een KVM switch gebruik je om je toetsenbord, muis, monitor, netwerkkabel te kunnen gebruiken met meerdere devices. Maar een monitor signaal over een UTP verbinding sturen gaat hem niet worden.
Dat kan je prima combineren.
https://www.avaccess.com/...S_avGrjfvUGEaAuzbEALw_wcB
(1e hit op google kvm over ip, geen toezeggingen over de kwaliteit van dit specifieke ding)

en zolang het geen tientallen meters is, valt hier ook prima op te gamen.
Ik heb een tijd zoiets gehad om op de tv wat emulator spellen ed te spelen.

Waarbij het dan wel de vraag is hoe erg je valt over input lag en verversrate.

[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 27-11-2024 15:29 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:46
Je hebt apparaatjes als deze waarmee je volgens mij kan doen wat je wilt: https://tesmart.de/nl/products/hke120-eh23

Nou dacht ik dat deze kastjes niet konden werken op een standaard netwerk, met andere woorden, alleen met een directe verbinding maar niet met switches er tussen. Maar ik zie op die productpagina nu wel dat het routeerbaar is, IP/TCP gebruikt en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-05 16:43

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Topicstarter
Probleem met de steamlink is dat je alleen games van steam kan streamen.
Ik wil ook graag games die van andere platformen afkomen en eventueel spellen die ik nog op disk heb om die ook te kunnen sturen.

Anderzijds wil ik ook games met toetsenbord en muis kunnen spelen en niet alleen met de controller.

Wellicht heb ik een andere manier gevonden.

Ik heb een ROG Ally en gebruik via mijn Apple TV Moonlight. En dan kun je dus games streamen via Gforce/Nvidia op je host pc naar de Moonlight client.

Als ik mijn ROG dus aansluit op een monitor beneden, en dan hierop Moonlight client installeer en dan moet ik testen of je ook met toetsenbord en muis kan spelen en dan ben ik er ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-05 16:43

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Je kan gewoon naar je Desktop via SteamLink(SL). Je kan ook een keyboard en muis op de SL aansluiten.
Pagina: 1