Besteld bij dropshipper, pakket weigeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:38
Mijn zoontje van 12 was op zoek naar een nieuwe jas, vond er eentje die hij wel mooi vond, en heeft (samen met z'n moeder) die jas besteld. Helaas iets te weinig onderzoek gedaan, en nu blijkt dat die jas bij een dropshipper besteld is. Bovendien is diezelfde jas rechtstreeks in China te bestellen voor de helft van de prijs. Tijd om hem een lesje 'hoe herken ik een dropshipper' te geven, maar daarnaast wil ik ook kijken wat nu de beste manier is om hier mee om te gaan.

De jas is nog niet bezorgd, wel onderweg. Retourkosten staan niet duidelijk vermeld op de website van de dropshipper, maar na contact via hun contactformulier, krijg ik te horen dat die zo'n 20/25 euro zullen bedragen, omdat het pakket 'naar hun magazijn in China gestuurd moet worden'. Ik vermoed dat die kosten nog hoger zullen uitvallen eerlijk gezegd.

Zelf denk ik dat de beste oplossing is om het pakket te weigeren aan de deur, en dan vervolgens het betaalde bedrag terug te vragen bij de dropshipper. Of dat lukt is een tweede, maar gelukkig hebben we een rechtsbijstandverzekering.

Heeft iemand hier ervaring mee, of zijn er nog andere wegen die ik kan bewandelen?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Tenzij het om vele honderden euro's gaat, zou ik zeggen dat je de jas het beste gewoon in ontvangst kan nemen en je dit als leergeld kan zien.

Iets kan altijd ergens anders goedkoper zijn, maar dat verandert niet dat ten tijde van bestellen je zoontje (en zijn moeder) de jas het geld waard vond.

The devil is in the details.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
Je zoon heeft een jas gevonden die hij mooi vond voor een prijs waar zowel hij als zijn moeder tevreden over zijn.

Ik zou het pakket eerst in ontvangt nemen en kijken of het voldoet. Of is "dropshipper" het vieze woord van het jaar? Veel online bedrijven zijn dropshippers die vanuit een centraal magazijn leveren. De een vanuit Nederland of ergens in Europa, de andere vanuit China. Prijzen varieren wild, dus dat hadden ze vooraf moeten bedenken.

Maak er een wijze les van.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:21
swbr schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:15:
... maar gelukkig hebben we een rechtsbijstandverzekering.

Heeft iemand hier ervaring mee, of zijn er nog andere wegen die ik kan bewandelen?
Rechtsbijstand komt pas in actie bij een substantieel bedrag. Ik denk dat er een wijze les te trekken valt en leergeld betaald is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:05
Als je bestelt bij eenNederlandse winkel, met Nederlands magazijn, dan zal dat dezelfde jas zijn, als dat die via de dropshipper uit China komt. Daar zou ik niet direct wakker van liggen. De dropshipper moet zich wel netjes aan de regels houden, dus ga zeker na of er iets is te lezen over retourneren naar een (ver) buitenland.
En helaas wat duurder deze keer, maar dat zou ik inderdaad als leergeld zien, als de algemene voorwaarden op orde zijn.

Ik zou dus de jas in ontvangst nemen. Kijk hem wel goed na, want je hebt wel recht op een jas die heel is. Dus zijn er naadjes los, of is er verkeerd gestikt, moet de verkoper wel zorgen dat je jas conform wordt. En dan is het terugsturen en een nieuwe laten bezorgen opeens voor zijn kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:21
De jas is nog niet bezorgd, wel onderweg. Retourkosten staan niet duidelijk vermeld op de website van de dropshipper, maar na contact via hun contactformulier, krijg ik te horen dat die zo'n 20/25 euro zullen bedragen, omdat het pakket 'naar hun magazijn in China gestuurd moet worden'. Ik vermoed dat die kosten nog hoger zullen uitvallen eerlijk gezegd.
Als er niets is vermeld over de retourkosten (in de algemene voorwaarden, retourpagina, etc) dan moet de verkoper deze betalen. Van de ACM (vanuit de ondernemer gezien):
8. Product teruggeven
U moet consumenten uitleggen hoe en wanneer het product bij u terugkomt:
• Vertel of zij het product moeten terugsturen, of dat u het zelf ophaalt.
• Na het ongedaan maken van de koop hebben zij 14 dagen om het product terug te sturen. Geef het retouradres. U vermeldt een Nederlands retouradres als uw webwinkel in Nederland is gevestigd.
Vertel wie het terugsturen betaalt, anders zijn deze kosten voor u. En wat dit kost als het niet door de brievenbus kan.

Verder snap ik wel dat je het vervelend vind dat de jas elders voor de helft van de prijs te vinden is. Ik zou de jas ook gewoon proberen terug te sturen zonder kosten. Maar gezien de praktijken van dit soort dropshippers zou het kunnen dat je er veel tijd en moeite aan kwijt bent. In dat geval is het, zoals door andere Tweakers geopperd, beter om dit als leergeld te zien en er niet teveel tijd en moeite aan te besteden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-05 16:37
Gebrek aan "research" zou niet ten kosten moeten gaan van de handelaar, die heeft niets fout gedaan?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 14:59
Volgens de Nederlandse wet heeft de consument het recht om een online aankoop binnen 14 dagen zonder opgave van reden te annuleren (dit is het herroepingsrecht). Wanneer de consument het product weigert aan de deur (of niet afhaalt bij een ophaalpunt van de vervoerder), wordt dit gezien als een beroep op het herroepingsrecht.

En als je niet juist geïnformeerd bent over je recht op herroeping en de retourkosten, die moet aangeleverd worden via een duurzame gegevensdrager, dan is de webshop verantwoordelijk voor de retourkosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swbr
Bedankt voor alle reacties.
LED-Maniak schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:22:
Ik zou het pakket eerst in ontvangt nemen en kijken of het voldoet. Of is "dropshipper" het vieze woord van het jaar?
Dropshipper is niet perse een vies woord, maar dit is er zo eentje die niet vermeld dat het een dropshipper is, sterker nog, er staat een heel verhaal op de website over hoe twee jongens een streatwear merk hebben opgezet, etc. etc. Het zal allemaal vast wettelijk door de beugel kunnen, maar sjiek is het niet.
Houtenklaas schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:25:
Rechtsbijstand komt pas in actie bij een substantieel bedrag. Ik denk dat er een wijze les te trekken valt en leergeld betaald is ....
Klopt inderdaad, bedrag is te laag om boven het eigen risico uit te komen.
celshof schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:36:
De dropshipper moet zich wel netjes aan de regels houden, dus ga zeker na of er iets is te lezen over retourneren naar een (ver) buitenland.
En helaas wat duurder deze keer, maar dat zou ik inderdaad als leergeld zien, als de algemene voorwaarden op orde zijn.
oohh schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:47:
Als er niets is vermeld over de retourkosten (in de algemene voorwaarden, retourpagina, etc) dan moet de verkoper deze betalen. Van de ACM (vanuit de ondernemer gezien):
De verkoper heeft in de voorwaarden wel netjes staan dat retourkosten voor eigen rekening zijn, maar niet dat een retour naar China gestuurd moet worden. Met eventuele retourkosten hebben mijn zoontje en vriendin al rekening gehouden, maar dan wel gerekend op het standaard PostNL tarief.
Duke of Savage schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:02:
Gebrek aan "research" zou niet ten kosten moeten gaan van de handelaar, die heeft niets fout gedaan?!
Dat is maar de vraag. Er is wel degelijk "research" gedaan, en er is rekening gehouden met eventuele retourkosten naar een adres in Nederland. Als er bij de voorwaarden had gestaan dat een retour naar China moet, dan was de koop niet doorgegaan.

Wat betreft alle 'wijze les' opmerkingen, zoals ik al aangaf, die les krijgt hij echt wel. Waar het me om gaat is dat er, als ik de verschillende reviews mag geloven, een jas van slechte kwaliteit aan zit te komen, waarbij we beroep willen doen op ons herroepingsrecht. En waarbij ik probeer te voorkomen dat het terugsturen van die jas duurder wordt dan de jas zelf.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Laatst online: 16:27
Mijn zoontje van 12 was op zoek naar een nieuwe jas, vond er eentje die hij wel mooi vond, en heeft (samen met z'n moeder) die jas besteld. Helaas iets te weinig onderzoek gedaan, en nu blijkt dat die jas bij een dropshipper besteld is. Bovendien is diezelfde jas rechtstreeks in China te bestellen voor de helft van de prijs. Tijd om hem een lesje 'hoe herken ik een dropshipper' te geven, maar daarnaast wil ik ook kijken wat nu de beste manier is om hier mee om te gaan.

Zelf denk ik dat de beste oplossing is om het pakket te weigeren aan de deur, en dan vervolgens het betaalde bedrag terug te vragen bij de dropshipper. Of dat lukt is een tweede, maar gelukkig hebben we een rechtsbijstandverzekering.

Zie dit gewoon als leer geld.

Als je hem weigert is de kans nog steeds heel klein dat jij hij zijn geld terug krijgt.

Een rechtsbijstandverzekering gaat hier ook helemaal niets mee doen. Heel misschien krijg je het bedrag vergoed vanuit de RBV, maar dit is gewoon leergeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
swbr schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:22:
Dropshipper is niet perse een vies woord, maar dit is er zo eentje die niet vermeld dat het een dropshipper is, sterker nog, er staat een heel verhaal op de website over hoe twee jongens een streatwear merk hebben opgezet, etc. etc. Het zal allemaal vast wettelijk door de beugel kunnen, maar sjiek is het niet.
staan er contact gegevens op de site, zoals KVK nummers, correcte adressen/telefoon nummers?

Anders is het wettelijk namelijk ook niet correct.
De verkoper heeft in de voorwaarden wel netjes staan dat retourkosten voor eigen rekening zijn, maar niet dat een retour naar China gestuurd moet worden. Met eventuele retourkosten hebben mijn zoontje en vriendin al rekening gehouden, maar dan wel gerekend op het standaard PostNL tarief.

Wat betreft alle 'wijze les' opmerkingen, zoals ik al aangaf, die les krijgt hij echt wel. Waar het me om gaat is dat er, als ik de verschillende reviews mag geloven, een jas van slechte kwaliteit aan zit te komen, waarbij we beroep willen doen op ons herroepingsrecht. En waarbij ik probeer te voorkomen dat het terugsturen van die jas duurder wordt dan de jas zelf.
AL krijg je de jas teruggestuurd naar China, Douane kan nog wel eens lastig zijn, vergeet niet aangetekend te versturen, anders heb je geen bewijs van aankomst.

De kans dat het geld wat er voor betaald is, terug krijgt is ook een grote twijfel.

Toevallig een vriendin gehad, met een jasje van 65 euro.

Het was een heel simpel reken sommetje

1: (waarschijnlijke uitkomst bij terug sturen)
Terugsturen kost 23 euro. Dus bij terug sturen en daarna pakketje kwijt, of je geld niet terug krijgen, koste 65 + 23.
Verlies: 87 euro.

2: (Misschien mogelijk bij terug sturen)
Terug sturen eigen kosten en je geld terug krijgen. 65-23 = 42.
Verlies: 42 euro

3: (garandeerde uitkomst)
Leesschool, kosten 65 - 23 euro niet uitgeven aan verzenden.
Verlies: 42 Euro

conclusie voor ons was heel gemakkelijk. Laagste verlies was 42 euro. We gaan dan niet het risico nemen om nog eens 23 euro verlies bovenop het huidige leergeld te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Rolfie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:35:
[...]

staan er contact gegevens op de site, zoals KVK nummers, correcte adressen/telefoon nummers?

Geen KVK nummer, wel een adres en een telefoonnummer.
AL krijg je de jas teruggestuurd naar China, Douane kan nog wel eens lastig zijn, vergeet niet aangetekend te versturen, anders heb je geen bewijs van aankomst.

De kans dat het geld wat er voor betaald is, terug krijgt is ook een grote twijfel.

Terugsturen kost 23 euro. Dus bij terug sturen en daarna pakketje kwijt, of je geld niet terug krijgen, koste 65 + 23.

conclusie voor ons was heel gemakkelijk. Laagste verlies was 42 euro. We gaan dan niet het risico nemen om nog eens 23 euro verlies bovenop het huidige leergeld te doen.
Ja, je hebt ook gewoon helemaal gelijk. Het gaat hier om een soortgelijk bedrag, 55 euro. Overigens is dat voor mijn zoontje wel een enorm bedrag, maar dat kan ik uiteraard zelf geheel of gedeeltelijk voor m'n rekening nemen.

Het voelt alleen onrechtvaardig, en mijn instinctieve reactie is dan om de koop te ontbinden. Maar een risico analyse geeft inderdaad een ander advies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Rolfie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:35:
[...]

[...]

De scenario's kloppen alleen niet

1 klopt dus minus 87 euro
2 is plus 42 euro (65 euro terug minus 23 euro verzendkosten)
3 verlies is 65 euro (als de trui niet gedragen wordt) Anders 0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28

Qwerty-273

Meukposter

Nog wat relevante Kassa informatie : https://www.bnnvara.nl/ka...sturen-naar-china-mag-dat
Of van de ACM https://www.acm.nl/nl/pub...-buitenland-laten-leveren
Steeds meer webwinkels maken gebruik van dropshipping. Dit betekent dat zij producten verkopen die zij niet op voorraad hebben, maar die een derde partij – vaak in China – rechtstreeks naar de klant stuurt. Dit is toegestaan, als de dropshipper daar duidelijk over is en zich houdt aan de regels voor online verkoop:
  • het duidelijk en juist vermelden van de levertijd;
  • het vermelden uit welk land de producten worden geleverd;
  • in Nederland gevestigde webwinkels moeten een retouradres in Nederland vermelden. Als de webwinkel buiten Nederland is gevestigd, moet de consument vóór de aankoop geïnformeerd worden over het retouradres. Ook moet vooraf gemeld worden voor wie de kosten van het retourneren zijn.

[ Voor 90% gewijzigd door Qwerty-273 op 27-11-2024 14:50 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34

franssie

Save the albatross

jeroenkb schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:47:
[...]

<>
Waarbij als ie wel gedragen wordt het de helft van EUR 65 i (52,50)s, en de verzendtijd (ga ik uit van de aankoop van de jas, alsnog, direct in China).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 14:59
swbr schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:22:

Zijn deze voorwaarden aangeleverd via een duurzame gegevensdrager, bijv. in de email bij de bevestiging van de bestelling, of alleen te vinden op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Capa schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:52:
[...]

Zijn deze voorwaarden aangeleverd via een duurzame gegevensdrager, bijv. in de email bij de bevestiging van de bestelling, of alleen te vinden op de website?
Dat zou ik aan m'n vriendin moeten vragen, die heeft de e-mail gehad, ik niet. Maar ik maak me echt geen illusies dat deze dropshipper zich veel aantrekt van de wettelijke regels, ongeacht of hij z'n zaakjes wel of niet in orde heeft. Afgaand op trustpilot zet hij gewoon z'n hakken in het zand, en kom je in een sitatie waar gelijk krijgen heb gelijk hebben twee verschillende dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Hoe is er betaald?

Als je er echt vanaf wilt, dan beroepen via Wet koop opafstand, dat kan al voordat het pakket binnen is.
Vervolgens het pakket weigeren aan de deur.
Verkoper heeft 14 dagen de tijd om geld terug te storten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Duke of Savage schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:02:
'handelaar'. Haha.

Dropshippers zijn 't aids van de maatschappij. Met hun louche shoppify websitjes op de meest slinkse manieren mensen oplichten. Vaak niet eens voldoen aan de nederlandse wetging, geen kvk, retourbeleid, of weet ik veel wat op de website. Regelmatig in het nieuws bij Radar of andere programma's.

Nee, dropshippers, je zou ze aan met pek en veren door de straten trekken. Allemaal.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swbr
NicoHF schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:24:
Hoe is er betaald?

Als je er echt vanaf wilt, dan beroepen via Wet koop opafstand, dat kan al voordat het pakket binnen is.
Er is betaald met paypal.

We hebben al besloten om de strijd niet aan te gaan, uiteindelijk wil m'n zoontje die jas wel gewoon hebben. We laten hem gewoon komen, hoeven we ook niet het risico te lopen op én geen jas, én een hoop gedoe om een paar tientjes terug te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 23:50
swbr schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:54:
[...]

We hebben al besloten om de strijd niet aan te gaan, uiteindelijk wil m'n zoontje die jas wel gewoon hebben. We laten hem gewoon komen, hoeven we ook niet het risico te lopen op én geen jas, én een hoop gedoe om een paar tientjes terug te krijgen.
In geval van PayPal zou je aan de deur kunnen weigeren en daarna bij PayPal een case aan kunnen maken.
Dat geeft een kans dat PayPal je terug gaat betalen. Zij kunnen nogal streng/strict zijn en geven niet zoveel om wat de verkoper denkt. Zorg wel dat je duidelijke tracking informatie van je pakket bij de hand hebt!

Als je in het geval van PayPal eerst de zending aanneemt en daarna een case open maakt dan gaan ze vragen de jas op jouw kosten retour te sturen en pas bij retour gaan ze over tot uitbetaling.

[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 27-11-2024 17:08 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
[...]

Als het geld niet retour komt dan kan je altijd nog een claim indienen bij PayPal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfie
NicoHF schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:24:
Hoe is er betaald?

Je hebt weinig ervaring met dropshipping?

Dropshipping ontwijkt vaak alle wetten en regels die het ze lastig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
jeroenkb schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:47:
[...]

De scenario's kloppen alleen niet

1 klopt dus minus 87 euro
2 is plus 42 euro (65 euro terug minus 23 euro verzendkosten)
Nee, want ik ga er vanuit dat je kwaliteit zo slecht is, dat je hem nooit aan doet. Dan heb je 2 mogelijkheden, terugsturen, wat 1 en 2 als uitkomst kan geven.
Of je verlies nemen en geen geld meer insteken en weg gooien. Dan geef je dus die 23 euro niet meer uit en bespaar je dus 23 euro extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
swbr schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:46:
[...]

Geen KVK nummer, wel een adres en een telefoonnummer.
Vraag is, of dit een goed adres is, en of het telefoon nummer werkt en of iemand behulpzaam is.

Laatst ook meerdere winkels eens opgezocht. Ondanks grote foto's op de site van een echte winkel, was het adres ergens lans een bosweg een huis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01
@LED-Maniak dropshipper is wel een vies woord als het staat voor Temu-meuk tegen hoofdprijzen te verkopen via je nepshop die je snel opdoekt als mensen willen retourneren omdat ze je zooi niet wilden en je vervolgens zegt 'stuur maar voor 28,95 naar China, wat uberhaupt niet mag (zelfs Ali heeft tegenwoordig een NL adres voor retouren).

Dus tjah, dat er talloze winkels uit een magazijn leveren maakt ze geen dropshipper, ik denk dat we het woordje 'drop' moeten zien als laten vallen van elke vorm voor verantwoordelijkheid van de verkoper :+

My 2 cents. Ook 1 keer per abuis gedaan en sindsdien deze mening toebedaan :7

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
[...]

Paypal bied je wel mogelijkheden. Met weigering aan de deur sta je al sterk. Terug sturen met bewijs, maakt je case bij niet uitbetalen ook sterk.

Paypal bied mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Rolfie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:12:
[...]

Je hebt weinig ervaring met dropshipping?

Dropshipping ontwijkt vaak alle wetten en regels die het ze lastig maakt.
Dat zijn aannames.

Maar er is betaald met PayPal, dus als de stappen genomen worden die al eerder aangaf dan kan je naderhand desnoods een claim indienen bij PayPal.

Wel belangrijk is dat het pakket geweigerd wordt en zodoende retour afzender gaat.
Anders draai je mogelijk zelf op voor de kosten van de retourzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
Maar meestal wel hoe het in elkaar zit en gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 15:46

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ook ik (of eerder mijn vrouw) is zojuist "slachtoffer" geworden van dropshipping / oplichting

Joggingpak besteld bij webshop met Nederlandse naam (*knip* Naam webwinkel.nl)
Snel nadat de bestelling geplaatst was leek iets niet in de haak met die site. Dus trustpilot gecheckt en toen bleek al snel dat we met een oplichter te maken hebben.

Pakketjes komen wel aan (na weken). maar de kwaliteit van de producten blijkt bedroevend te zijn en komt vaak niet eens overeen met de foto's op de site.

Dus binnen het kwartier een mail verzonden met het verzoek de bestelling te annuleren en het betaalde geld terug te storten. Hier gaan we natuurlijk naar kunnen fluiten. Ik denk niet eens dat er een reactie gaat komen.

Kan ik verder nog iets doen?

Edit:

Dit staat er overigens over het annuleren:
Als u uw bestelling wilt annuleren, moet u ons hiervan binnen 24 uur op de hoogte stellen.
het recht om annulering te weigeren als uw bestelling al in behandeling is.
Wacht in dit geval alsjeblieft tot we je bestelling ontvangen hebben, bedankt voor u uw begrip.

Aarzel niet om ook altijd contact op te nemen met onze klantenservice: info@Webwinkel.nl

Bedrijfsgegevens

*knip*

Openingstijden:
Maandag tot vrijdag 8:00 uur tot 18:00 uur
Zaterdag 10:00 uur tot 16:00 uur

[ Voor 43% gewijzigd door Yorinn op 11-12-2024 17:11 . Reden: Naam / gegevens winkel weggehaald conform beleid ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:53
@jagermeister tenzij je Chinees heel goed is en je daar mensen/bedrijven kent zeg ik nee. Zie het als leer geld lm minder snel op die bestel knop te drukken. Ze geven immers eerlijk aan dat ze in hongkong zitten.

Want je zal dit moeten uitvechten in China. Immers zal het bedrijf weinig doen met een uitspraak in NL. Tenzij je er achter komt dat het een NL/EU onderneming is dan zou je theoretisch iets meer kunnen maar dan nog vraag ik mij af of het als leek waard is om daar je energie in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

@loki504 Dank voor je reactie. Verder dan de menukaart bij onze plaatselijke Chinees kom ik niet haha.

Ik dacht nog aan de betaling gewoonweg storneren, maar dat kan blijkbaar alleen in geval van automatische incasso en hier hebben we gewoon zelf geld overgemaakt.

Nou dit moet dan inderdaad maar een les zijn. Het gaat maar om 6 tientjes dus het valt allemaal wel mee.
Vermoedelijk krijgen we wel iets toegestuurd en misschien is het een prima (veel te duur, dat wel) joggingpak. We gaan het wel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28

Qwerty-273

Meukposter

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Dank voor je reactie. Ik zal eens kijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swbr
Ah, leven in het topic. Update van mijn kant:

Er bleek toch niet met paypal betaald te zijn, maar met ideal. De optie om een dispute te starten was er dus niet, dus hebben we besloten om het maar even af te wachten. De bestelde jas kwam na een dag of 10 binnen, en zag er gelukkig precies zo uit als op de foto's. Op het eerste gezicht is de kwaliteit wel ok, we gaan wel merken hoe lang dat zo blijft. Mijn zoontje is in elk geval blij met z'n nieuw jas. De opslag die de dropshipper rekent ten opzichte van de Temu prijs zien we maar als leergeld.

Het voelt wel een beetje als bijdragen aan het probleem. Deze dropshippers zoeken de grenzen op van wet- en regelgeving, en gaan er blijkbaar niet ver genoeg overheen om daadwerkelijk aangepakt te worden.

Pagina: 1