Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Rombout
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-04 12:28
Mijn vraag
...Hallo vandaag krijg ik mijn nieuwe tel samsung A55 en normaal doe ik alles met switch maar die kopieerd niet alles.
Is er een andere manier waarbij ik wel alles kan overzetten zoals geinstalleerde spelletjes, bankapp al mijn account en daaraan verbonden programma's van google en samsung, zonder opnieuw wachtwoorden etc in te vullen.
En wat is verstandig? om eerst telefoonchip over te zetten en daarna alles overzetten of juist niet

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Van A51 naarA55

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:51
alles? zonder opnieuw wachtwoorden etc in te vullen?
nee.

maar, als je veel spullen in de cloud hebt staan en/of synchroniseert met de cloud (Google Cloud en/of Samsung Cloud), dan kan de transitie wel makkelijker worden.
En omdat je van Samsung naar Samsung gaat, kan Samsung Switch (wat je zelf ook al aangeeft) wel helpen om de overstap simpeler te maken.

Meestal installeer ik de nieuwe telefoon zoveel mogelijk en pas als laatste de simkaart overzetten.
Immers, sommige apps, zoals WhatsApp, zijn hiervan afhankelijk en dan is het handig als je al een backup hebt teruggezet.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-05 15:22
Nee dat kan niet... dat wordt nl. niet bepaald door Samsung of Smart Switch, het is de appmaker die bepaald wat er wel of niet mag worden overgezet tijdens het maken van een "backup"... en dat is in feite wat Smart Switch doet.

En het is maar goed ook, want anders zou iemand zomaar een kopie van jouw bankapp kunnen maken die dan gelijk klaar voor de start is... om maar een voorbeeld te noemen. Oftewel, het is pure veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Rombout
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-04 12:28
OK bedankt wat bankapp had ik even niet over nagedacht.Ga wel kijken wat er wel en niet mee gekopieerd word ik hoopd dat dan wel alles in bijv google zoals maps, meet etc historie weer tevoorschijnt komt als ik opnieuw alles weer heb ingevoerd (account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:58
Hans Rombout schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:37:
OK bedankt wat bankapp had ik even niet over nagedacht.Ga wel kijken wat er wel en niet mee gekopieerd word ik hoopd dat dan wel alles in bijv google zoals maps, meet etc historie weer tevoorschijnt komt als ik opnieuw alles weer heb ingevoerd (account)
Alle Google apps hebben over het algemeen de backup in cloud, dus dat is er allemaal weer. Als je op je oude telefoon maar ingelogd bent op hetzelfde account als op het nieuwe toestel.

Check ook even of cloud backup aanstaat in Whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:51
... bijv google zoals maps, meet etc historie weer tevoorschijnt komt als ik opnieuw alles weer heb ingevoerd (account)
Vrijwel alle Google apps synchroniseren via je Google account.
Zodra je je aanmeld met je Google account op je nieuwe telefoon en je installeert de Google apps, krijgen ze vrijwel direct toegang tot praktisch alles in je account.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-05 15:22
Achtergrond data wordt normaal gesproken wel meegenomen, maar inloggegevens niet. Je historie van Google Apps worden normaal gesproken gekoppeld aan je gmail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:57
Gewoon Smart Switch doorlopen, en ook de tijd geven uit te razen want sommige zaken duren langer dan je vooraf bedenkt. Zorg ook dat het scherm ondertussen niet uit gaat, dat kan de verbinding beinvloeden.

En als dat klaar is en alle updates geinstalleerd, dan de apps een voor een nalopen, zo kun je bijvoorbeeld de nieuwe bank app activeren vanuit de oude bank app.
DigiD wil je ook goed geactiveerd hebben, vraagt eventueel de NFC chip van je paspoort/rijbewijs/ID kaart te scannen.

Zelf doe ik altijd een backup maken met de Samsung backup want die zet ook je start scherm indeling terug en je wifi wachtwoorden en dergelijk.

Overigens in de toekomst gaat het wel mogelijk zijn, daar komt "binnenkort" een functie voor in Android.
https://www.androidpolice...tay-logged-in-new-device/
Pagina: 1