LG Oled + Google TV Streamer + Sonos --> Surround problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 13:49
Dag allen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

Gisteren nieuwe TV ontvangen, de LG G3. Is aangesloten op een Google TV streamer en via eARC uitgang op sonos systeem (sonos arc, 2x surround & subwoofer). Maar surround geluid durft soms helemaal uit te vallen.

- Bij het kijken van "Low end" streaming diensten (= via apps van vlaamse zender "GoPlay", "VRTMax", ...) kreeg ik volgens Sonos een PCM 5.1 signaal, maar leek enkel de center speaker te werken. Geen geluid uit surround boxen.
- Bij kijken van "High end" streaming (= Disney+, Prime, ...) met Atmos audio kreeg ik Atmos geluid, maar soms moet ik daarvoor media herstarten omdat geluid niet startte of na aantal seconden weer wegviel.

Heb toen alles geupdate, waaronder de update van LG naar WebOS24, en dan een iets ander verhaal.
- Bij kijken van zelfde "Low end" streaming, krijg ik nu een PCM 2.0 signaal, dat Sonos zelf opwaardeert en ook geluid naar surround stuurt.
- Bij kijken naar "high end" streaming, is het verhaal identiek: ik krijg atmos, maar soms moet ik media herstarten.
- Maar als ik daarna terug ga naar "Low end", blijft Sonos een Atmos signaal aanduiden, maar heb ik enkel een center speaker die werkt.

Instellingen op de TV:
- Audio format HDMI: bitstream
- Digital output setting: pass through
- eArc: enabled

Iemand iets gelijkaardig? Ideeën?
Zo dit aan LG TV kunnen liggen, want anders gaat die terug!
En welk audiosignaal mag je typisch van deze vlaamse streamingsdiensten (goplay, vrtmax, ...) verwachten? 2.0 of 5.1??

Thx!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierten
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-12-2024
Misschien gebruik je een minderwaardige HDMI-kabel? Probeer eens met een HDMI 2.1-kabel. Ik heb een Sonos Playbar met de Sonos Woofer en surroundspeakers van Ikea, aangesloten aan een LG tv.. Mijn Playbar is aangesloten met glasvezel in plaats van HDMI, dus daar kan ik niet over oordelen. Het geluid tijdens het bekijken van VTMGO, VRTMAX, enzovoort, valt redelijk mee na het aanzetten van de instelling in Sonos om de achterspeakers een boost te geven (feestmodus of party-modus)