Accu e bike in de winter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandr
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
In februari heb ik een e-bike gekocht; een Gazelle orange C7+ HMB uit 2022.
Inmiddels is het winter en omdat de fiets in een koude schuur staat, bij deze de vraag hoe het beste om te gaan met de accu. Ik laad hem meestal binnen op, maar gezien de vele verhalen over ontbrandende accu's, wil ik 'm s' nachts liever niet binnen laten liggen. Ik begrijp dat het probleen vooral de condens is (die ontstaat door warm-koud verschil). Er zijn naar het schijnt speciale accuhoezen, maar niet voor dit enigszins verouderde model/type.
Hoe doen jullie dat ? In een koeltas doen, dekentje erover, box van isolatiemateriaal..?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandr
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
Wat jammer. Geen reacties.
Ik had gedacht dat er wel meer mensen zouden zijn met dit 'probleem'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
De accu's die in brand vliegen hangen vaak aan de lader en als deze beschadigd zijn door vallen, stoten of door blijven laden met een slechte lader.

Als je deze gewoon in huis legt op een goede plek, desnoods onder een rook/hitte melder als je het veilig wilt lijkt me dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:33
Eerste keer dat ik iemand hoor die een accu uit 2022 verouderd noemt.

Moet je per se snachts laden? Want anders kan je ook laden terwijl je nog wakker bent, en lader voor slapengaan uit zetten. Meeste accus zijn na 4 a 5 uur redelijk vol, zeker als je elke dag laadt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glennvr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05 22:32
Hier ook, gewoon mee naar binnen. En idd niet ‘s nachts laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:24
Wat ik in de winter deed was in het weekend volledig opladen (overdag) en dan de eerste werkdag met volle accu vertrekken, op het werk bijladen, naar huis fietsen en dan weer bijladen ('s avonds). Wel altijd binnen opgeladen en niet in een koude schuur, ik had een accu onder de bagagedrager die ik er zo uit kon schuiven.
In een echte vorstperiode (overdag onder de -5) daalde de capaciteit van de accu behoorlijk. In de zomer geen probleem, hoefde ik ook minder vaak/lang te laden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1