Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Een actieve HDMI switch is het meest handige en vooral opletten dat de resolutie van je televisie gehaald kan worden, want volgens mij zit daar nog best verschil in.
Dus een HDMI gebeuren waar je met een knopje of afstandsbediening de poort kunt wisselen.
Bijvoorbeeld:
uitvoering: Startech.com 4-Port 8K HDMI Switch, HDMI 2.1 Switcher 4K 120Hz HD...
https://www.allekabels.nl...2PUD7eWUCCawaAtzgEALw_wcB
Deze doen allen alleen 4k@60Hz max. Denk dat die eerder genoemd even snel gekeken de betere optie is.
Let dus vooral op de resolutie en verversingssnelheid welke deze aan kan.
Dus 4k@60Hz of hoger.
En het aantal poorten.
Die van Startech die ik postte is 4 poorts, 8k hdmi 2.1 en is uiteindelijk 4k 120Hz. Fijn als je apparatuur dit ondersteund. Dus console en tv. Wellicht toekomstig.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar zal niet anders zijn dan de SCART switches van vroeger.
Andere optie die ik me net bedenk, zou een versterker zijn mocht je ook 5.1 surround willen/hebben. Maar dat is wel ruim duurder.
De versterker heeft vaak wel meerdere hdmi poorten en werkt dus ook als een hdmi switch.
Dus een HDMI gebeuren waar je met een knopje of afstandsbediening de poort kunt wisselen.
Bijvoorbeeld:
uitvoering: Startech.com 4-Port 8K HDMI Switch, HDMI 2.1 Switcher 4K 120Hz HD...
https://www.allekabels.nl...2PUD7eWUCCawaAtzgEALw_wcB
Deze doen allen alleen 4k@60Hz max. Denk dat die eerder genoemd even snel gekeken de betere optie is.
Let dus vooral op de resolutie en verversingssnelheid welke deze aan kan.
Dus 4k@60Hz of hoger.
En het aantal poorten.
Die van Startech die ik postte is 4 poorts, 8k hdmi 2.1 en is uiteindelijk 4k 120Hz. Fijn als je apparatuur dit ondersteund. Dus console en tv. Wellicht toekomstig.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar zal niet anders zijn dan de SCART switches van vroeger.
Andere optie die ik me net bedenk, zou een versterker zijn mocht je ook 5.1 surround willen/hebben. Maar dat is wel ruim duurder.
De versterker heeft vaak wel meerdere hdmi poorten en werkt dus ook als een hdmi switch.
[ Voor 86% gewijzigd door Arunia op 27-11-2024 07:54 ]
Ik gebruik die van cableconn op Amazon hdmi 2.1 gebruik ik op mijn LG
G series ps pro pc Xbox en switch werkt top .
G series ps pro pc Xbox en switch werkt top .
Dank voor het meedenken. Heb een switch HDMI gehaald bij de Mediamarkt en werkt goed.
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022