Hi allemaal.
Ik heb gisteren mijn eerste PC gebouwd. Het betreft de volgende build:
Eenmaal alles geïnstalleerd en aangesloten was het tijd om te booten. Ik zet de I/O switch van de PSU op aan en zie de RGB op mijn MOBO oplichten. Vervolgens druk ik op de Power knop op mijn case waarna de CPU fans beginnen te draaien. De achterste exhaust case fan doet één omwenteling en stopt vervolgens. De twee voorste casefans doen niks.
Naast de RGB op mijn MOBO, CPU fans en PSU fan (die blijft ook draaien) geen teken van leven.
Zowel via de HDMI uitgang van het moederbord als die van de GPU krijg ik geen signaal en lukt het mij niet de BIOS in te komen.
Het volgende heb ik geprobeerd:
Bedankt alvast voor de moeite,
Mitch
Ik heb gisteren mijn eerste PC gebouwd. Het betreft de volgende build:
# | Category | Product |
---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI |
1 | Videokaarten | ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC Edition |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart |
1 | Processorkoeling | DeepCool AK620 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart |
1 | SSD's | WD Black SN770 2TB |
Bekijk collectie Importeer producten |
Eenmaal alles geïnstalleerd en aangesloten was het tijd om te booten. Ik zet de I/O switch van de PSU op aan en zie de RGB op mijn MOBO oplichten. Vervolgens druk ik op de Power knop op mijn case waarna de CPU fans beginnen te draaien. De achterste exhaust case fan doet één omwenteling en stopt vervolgens. De twee voorste casefans doen niks.
Naast de RGB op mijn MOBO, CPU fans en PSU fan (die blijft ook draaien) geen teken van leven.
Zowel via de HDMI uitgang van het moederbord als die van de GPU krijg ik geen signaal en lukt het mij niet de BIOS in te komen.
Het volgende heb ik geprobeerd:
- BIOS flash met de meest recente versie van de ASUS site.
- GPU en daarna mijn SSD ontkoppeld om te kijken of het hieraan zou liggen. Geen verandering.
- RAM eruit en opnieuw erin geklikt. Geen verandering.
- Kabels van PSU naar MOBO gecontroleerd en aangedrukt
- Alle aansluitingen op MOBO gecontroleerd
- Error leds op MOBO geven geen fouten aan
- Eén ipv twee RAM sticks op de daarvoor bedoelde plek conform handleiding. Geen verandering.
- CMOS reset.
- Opvallend: de achterste casefan (die kort draait) afgekloppeld en op diezelfde aansluiten een van de voorste casefans aangesloten, die draait helemaal niet.
Bedankt alvast voor de moeite,
Mitch