Defecte dashcam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 11:46
Dag Tweakers

Op Zaterdag 20 Februari 2021 heb ik de dashcam BlackVue DR750-2CH LTE besteld bij een Nederlandse webshop, deze werkte goed tot 31 Oktober 2024 08:25:32. daarna viel het beeld weg en komen er allemaal strepen tevoorschijn. (zie filmpje)

[Video: https://i.imgur.com/riIc4q5.mp4]

nu heb ik de webshop hierover gecontacteerd en kreeg dit antwoord
Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht, vervelend dat u wat problemen hebt met de werking van uw dashcam. Wellicht kunt u even proberen om de firmware op de camera te updaten. De laatste versie en instructies vindt u op deze pagina: https://blackvue.com/down...e-firmware-multilanguage/

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Helaas verhelpt dit niet mijn probleem, dit heb ik ook gemeld en kreeg dit antwoord terug.
Beste,

Bedankt voor uw reactie en vervelend dat het updaten van de firmware niet heeft geholpen. Ik ben bang dat ik dan ook geen oplossing voor het probleem heb, het kan zijn dat de beeldsensor defect is geraakt of iets in de processor maar dat is moeilijk te beoordelen. Dit is vaak niet te herstellen, sorry dat ik u niet beter kan berichten.

Met vriendelijke groet,
De dashcam is amper 3 jaar oud en zou toch langer moeten mee gaan denk ik dan?
nu vroeg ik af wat mijn rechten zijn?

Alvast bedankt

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:02
*knip* Reacties als deze voegen niets toe aan de discussie.

[ Voor 72% gewijzigd door Yorinn op 26-11-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 10:31
Dag,

Ik heb even gekeken naar de prijs en dat is niet mis. Je zou dus zeker mogen verwachten dat deze langer meegaat dan 3 jaar.

De volgende stap is dus je wettelijke garantie claimen ivm non conformiteit. Aangezien de verkoper al aangeeft dat herstel niet mogelijk is dan zou vervanging een goede optie zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 12:23

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

maffiabaas schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:54:
Dag,

Ik heb even gekeken naar de prijs en dat is niet mis. Je zou dus zeker mogen verwachten dat deze langer meegaat dan 3 jaar.

De volgende stap is dus je wettelijke garantie claimen ivm non conformiteit. Aangezien de verkoper al aangeeft dat herstel niet mogelijk is dan zou vervanging een goede optie zijn.
Garantie meer dan 3 jaar? success met gelijk krijgen.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:31
The-dragon schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:35:
Dag Tweakers

Op Zaterdag 20 Februari 2021 heb ik de dashcam BlackVue DR750-2CH LTE besteld bij een Nederlandse webshop, deze werkte goed tot 31 Oktober 2024 08:25:32. daarna viel het beeld weg en komen er allemaal strepen tevoorschijn. (zie filmpje)

[Video]

nu heb ik de webshop hierover gecontacteerd en kreeg dit antwoord

[...]

Helaas verhelpt dit niet mijn probleem, dit heb ik ook gemeld en kreeg dit antwoord terug.

[...]

De dashcam is amper 3 jaar oud en zou toch langer moeten mee gaan denk ik dan?
nu vroeg ik af wat mijn rechten zijn?

Alvast bedankt
20 Februari 2021
31 Oktober 2024
Dit is niet "amper 3 jaar oud", dit is 3,5 jaar oud.
Je hebt het over een apparaat welke in bijzonder gevoelige omgeving werkt, hele lage en hele hoge temperaturen met hoge luchtvochtigheid, deze kunnen stuk gaan naar verloop van tijd. Wees realistisch, ik zou mijzelf doodschamen om hier nog garantie op te gaan claimen.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 10:10
rmathijssen schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:02:
[...]
20 Februari 2021
31 Oktober 2024
Je hebt het over een apparaat welke in bijzonder gevoelige omgeving werkt, hele lage en hele hoge temperaturen met hoge luchtvochtigheid, deze kunnen stuk gaan naar verloop van tijd. Wees realistisch, ik zou mijzelf doodschamen om hier nog garantie op te gaan claimen.
Voor een dashcam van 400-500 EUR mag je wel verwachten dat hij daar mee om kan gaan, en langer mee gaat dan 3.5 jaar.
Ik vind dat niet om te schamen.

Het behalen van deze gelijk is natuurlijk een andere opgave, maar vind het geen gek idee.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:15
rmathijssen schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:02:
[...]

20 Februari 2021
31 Oktober 2024
Ja stel je voor dat een fabrikant een product maakt die geschikt is voor de omgeving waar hij word gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:31
Jasper_S1985 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:31:
[...]

Ja stel je voor dat een fabrikant een product maakt die geschikt is voor de omgeving waar hij word gebruikt :+
En dat doen ze ook, en ook voor een net bedrag. Maar om nu gelijk maar te zeggen dat zo'n fabrikant vervolgens ook maar even na 4 jaar garantie moet geven, daar zijn die prijzen helemaal niet op gebaseerd.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 10:31
Wanneer men refereert naar de UNETO-VNI Tabel met gemiddelde gebruiksduurverwachtingen ziet men dat je een gemiddelde gebruiksduur mag verwachten van 48 maanden indien het foto/video product is gekocht voor een bedrag hoger dan 400 euro. Nu heb ik een vermoeden dat deze dashcam is gekocht voor een prijs hoger dan dat, klopt dit?

Gezien de 4 jaar nog niet verstreken zijn heb je dus gewoon nog wettelijke garantie. Het is geen dashcam van een paar tientjes waarbij je inderdaad tevreden mag zijn met twee jaar.

Oh en als een dashcam niet kan doen wat het moet doen, namelijk functioneren in een auto door de verschillende omstandigheden (koud, warm, vochtig etc etc dan is het gewoon non conform.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

maffiabaas schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:02:
Wanneer men refereert naar de UNETO-VNI Tabel met gemiddelde gebruiksduurverwachtingen ziet men dat je een gemiddelde gebruiksduur mag verwachten van 48 maanden indien het foto/video product is gekocht voor een bedrag hoger dan 400 euro. Nu heb ik een vermoeden dat deze dashcam is gekocht voor een prijs hoger dan dat, klopt dit?
De UNETO-VNI Tabel is niet leidend voor de vraag of je nog garantie hebt.

De dashcam is niet conform en TS heeft daarom recht op herstel of vervanging (kosteloos). De verkoper heeft aangegeven dat herstel niet mogelijk is. TS kan daarom vervanging vorderen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 14:38
Even een inkoppertje, Maar ik neem aan dat je al wel een andere SD-kaart hebt geprobeerd in dit apparaat?
En werkt het beeld van de andere camera wel gewoon?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Een stomme vraag? Is de dashcam 24/7 gebruikt, dus ook in parkeermodus? Of enkel tijdens het rijden? Want ik heb ook een dashcam gehad, een Viofo A119 en dat ding heeft het zeker meer dan 5 jaar volgehouden. Bij inruilen van de auto, heb ik hem er zelfs in laten zitten.

Wel kwam er al een tijdje een gekraak uit de mini luidspreker, maar dat had geen invloed op de opnames. Anyways, ik zou hier persoonlijk eieren voor mijn geld kiezen. Het is gewoon een product dat zeer veel te verduren heeft, dus als hij het 3.5 jaar volgehouden heeft? Dan vind ik dat nog lang ook, want inderdaad hoge temperatuurschommelingen in een auto. Langdurig opnemen etc.

Als je hem dan ook nog in parkeermodus gebruikt, dan kun je er vanuit gaan dat de levensduur korter gaat zijn. Of ja eigenlijk niet.... de levensduur zal vergelijkbaar zijn puur uitgedrukt in de tijd dat de dashcam aanstaat. Maar als hij intensiever gebruikt wordt, dan de gemiddelde dashcam die niet in parkeermodus gebruikt wordt? Ja dan gaat die de 5 jaar, zoals mijn Viofoo A119 inderdaad wellicht niet halen.

Je hebt die dashcam 1277 dagen gebruikt, als je de € 400 daar door deelt kom je uit op € 0,313 per dag. Dat valt toch wel mee of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door MathiasMetzger op 29-11-2024 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 11:46
De dashcam is ondertussen volledig overleden na het opnieuw proberen om de firmware te updaten.
Dus bij deze laat ik het zo en kijk ik voor een nieuwe, al zal dat geen blackvue meer zijn.

Bedankt iedereen voor de input!

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Pagina: 1