Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-05 23:10
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Multiboot office PC, 2x Linux en misschien Windows. Maar een Windows boot is het minst belangrijk omdat ik zeker een virtual machine maak met Windows (om Garmin Basecamp op te gebruiken). Dus Windows is de gast.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat ik met een €400, wel veilig zit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De Antec Sonata 3 die ik heb voldoet prima en ik zie geen reden die weg te doen. Antec Sonata Sonata III 500 - Kenmerken - Tweakers .In de kast zitten een extra card reader en aan de voorkant de aansluitingen die bij de kast horen (usb en geluid), die wil ik ook aangesloten hebben. Harde schijven (data) zet ik over, behalve mijn SSD (500GB) hier wil ik wel graag een nieuwe 1TB voor (SSD voor OS).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, dus 2 nieuwe fans en snelheid aangestuurd door mobo. Misschien zelfs minimaal 0 rpm.Ik weet niet hoe stil de huidige standaard processor koelingen zijn, maar mijn huidige is een vervangings en niet de standaard en dat bevalt prima. 2 monitoren aan te sluiten die ik nu heb staan Iiyama XB2380HS-1 Zwart - Kenmerken - Tweakers Dus 2x HDMI of 1 HDMI en 1 VGA. Of misschien ben ik wel beter af met een simpele videokaart?

Ga je overklokken?
Nee, heb ik geen interesse in

Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik heb het geprobeerd uit te zoeken maar ik vind het lastig om te bepalen wat goed samen gaat en wat niet.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-12100 Boxed€ 112,01€ 112,01
1MoederbordenASRock B660M-HDV€ 97,23€ 97,23
1Geheugen internKingston Fury Beast KF432C16BBK2/8€ 41,25€ 41,25
1SSD'sWD Black SN770 1TB€ 60,99€ 60,99
Totaal€ 311,48

Heb ik en wil ik behouden.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenAntec Sonata Sonata III 500€ 0,-€ 0,-
1MonitorsIiyama XB2380HS-1 Zwart€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 0,-

@kdekker Dankje, aangepast.

[ Voor 30% gewijzigd door Turn op 27-11-2024 00:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wensenlijst maken en RML genereren en hier inplakken. Staat volgens mij beschreven in 1 vs eerste posts in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:26
is tweedehands een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turn
99ruud99 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:01:
is tweedehands een optie voor je?
Meestal als ik standaard PC's bekijk dan is het of goedkoop en de dingen waar ik wat meer meer voor wil betalen zijn ook (te) goedkoop en daardoor niet naar mijn wens. Denk aan herrie door goedkope koeling of een te kleine SSD.
Of er zitten veel dure dingen in die ik niet gebruik, zoals bijvoorbeeld een goede grafische kaart en een -voor mij- te sterke processor. Qua gamen kom ik niet verder dan Solitaire en Sudoku.

Maar op zich heb ik zeker niets tegen tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:34

franssie

Save the albatross

Wat me opvalt, kingston Fury reeks is game geheugen, maar wellicht ook de goedkoopste in de PW voor je specs?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turn
franssie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 00:19:
Wat me opvalt, kingston Fury reeks is game geheugen, maar wellicht ook de goedkoopste in de PW voor je specs?
Ik heb een aantal BBG gelezen (niet de game PC's) maar de office, en die zijn allemaal wat ouder.
Ik denk dat ik daar het 660 mobo uit gehaald heb, maar dan eentje die nog wel verkrijgbaar is of een wat nieuwere versie.
En daar zal ik dan geheugen bij gezocht hebben wat volgens de cijfers erbij past en betaalbaar is.
Maar ik zit hier totaal niet aan vast hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:34

franssie

Save the albatross

Turn schreef op woensdag 27 november 2024 @ 00:38:
[...]

Ik heb een aantal BBG gelezen (niet de game PC's) maar de office, en die zijn allemaal wat ouder.
Ik denk dat ik daar het 660 mobo uit gehaald heb, maar dan eentje die nog wel verkrijgbaar is of een wat nieuwere versie.
En daar zal ik dan geheugen bij gezocht hebben wat volgens de cijfers erbij past en betaalbaar is.
Maar ik zit hier totaal niet aan vast hoor.
kan ook best een goede optie zijn (en is het waarschijnlijk ook wel dus). Vroeg me alleen af waarom je Fury in een office PC zou zetten, maar als het de beste prijs voor spec is, geen enkele reden het niet te doen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1