Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:01
Wij hebben jongen kinderen waardoor er vlekken in het tapijt en de bank zijn gekomen, we horen voor enthousiaste verhalen over de Bissell Spotclean, echter als ik ga kijken dan zie ik vele varianten en is het mij niet helemaal duidelijk wat niet de beste keuze is.

Waarvoor willen we het gebruiken; hoofdzakelijk voor bank en tapijt. Maar wellicht ook ooit voor stoffen stoelen, matras (?) en autostoelen.

Nu lijkt mij de uitvoering: Bissell 1558N een prima keuze, sterke motor maar model is wel alweer 6 jaar oud, echter twijfel ik omdat er vele andere modellen zijn die soortgelijke opties bieden. Wat zijn de verschillen en waarom is de ene een betere keuze dan de andere? Heb al contact proberen te zoeken met Bissell, maar helaas nog geen reactie.

Andere opties die ik bijv. tegen kwam:Iemand ervaring of redenen waarom je voor een bepaalde zou moeten kiezen?

Alvast bedankt

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
De beste methode is nog steeds om onmiddellijk na het knoeien de plek te behandelen.
Hoe, dat is afhankelijk van hetgeen gemorst is en van de ondergrond zelf.
Nooit wachten met schoonmaken, dan kunnen bepaalde (kleur)stoffen reageren met de ondergrond en dat maakt het moeilijker de vlek te verwijderen.
Vaak is licht bevochtigen met lauw water met een (1) drupje Vulpex en daarna droogwrijven met een witte handdoek al voldoende. Dat eventueel herhalen tot de handdoek wit blijft. Geen agressieve schoonmaakmiddelen gebruiken, die blijven aanwezig in de ondergrond en kunnen deze (qua kleur en zo) aantasten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik heb er toevallig 2. De SpotClean ProHeat en de 1558N, ik merk eerlijk gezegd weinig verschil erin qua schoonmaakerij. Ze doen het beide goed, ik gebruik de ProHeat voor enkele vlekjes hier en daar op stoelen, banken, en auto interieur panelen en de 1558N voor grotere oppervlaktes zoals volledige banken of interieurs. Hiervan is de slang ook langer dus dat werkt wat prettiger.

Wat voor mij goed werkt is de vlek eerst inspuiten met een schoonmaakmiddel en met een elektrische borstel eerst eroverheen. Daarna met de Bissel inspuiten en uitzuigen tegelijk met wat schoonmaak middel erin, en vervolgens uitzuigen zonder ook in te spuiten. Soms moet je het meerdere keren doen.

Mocht je het sporadisch hier en daar gebruiken haal dan een handzaam formaat zoals de ProHeat of Plus, ik had die van mij toen gescoord op Amazon voor 60 euro.