Keyboard noob koopt barebones keyboard. Werkt deze combo?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Beste medeTweakers,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een goed toetsenbord. Nu ben ik afgelopen week in het konijnenhol van de toetsenborden gevallen en heb ik voor een mij interessant budget een toetsenbord weten samen te stellen. Nu hoor ik graag of dit een juiste keuze is geweest en of deze componenten dan ook compatible met elkaar zijn.

Het toetsenbord bestaat uit de volgende delen:Volgens mij moet dit allemaal met elkaar werken. Ik heb gekeken of er voldoende switches aanwezig zijn waarbij het toetsenbord 82 keys heeft. Het enige waar ik over twijfel is of de Keycaps passen op dit toetsenbord.

Uiteraard ben ik er bewust van dat dit naar de Duitse versie linkt. Op de Nederlandse versie zijn deze beperkt (en duurder) beschikbaar.

In de eerste instantie had ik een budget tot €100,-. Hier ben ik iets boven gegaan, maar ik vond het fijn dat dit toetsenbord VIA compatible is en dat deze zowel op PC als MAC werkt via een switch. Enige wat naar mijn mening mist is een aluminium i.p.v. kunstof omhulsel en evt. bluetooth/Wi-Fi. Mocht dit tot de grond toe afgebrand worden dan ga ik voor een Epomaker.

Ik wil de lezer die tot hier gekomen is alvast bedankt voor zijn/haar tijd! O+

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje19
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 12:54
Ik zou niet weten waarom het niet samen kan, mooie combinatie zo, het bord is zeker solid en de switches (vind ik) zijn erg goeie tactiles voor het geld, keycaps passen ook nog eens, wat wil je nog meer als je 1e bord :) succes ermee!

Edit: Je kunt ook altijd nog eens kijken naar een monsgeek m1, is hetzelfde maar dan een aluminium behuizing, beetje duurder maar het geld wel waard

[ Voor 24% gewijzigd door Daantje19 op 27-11-2024 01:07 ]

Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte
  • Niet online
Daantje19 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 01:03:
Ik zou niet weten waarom het niet samen kan, mooie combinatie zo, het bord is zeker solid en de switches (vind ik) zijn erg goeie tactiles voor het geld, keycaps passen ook nog eens, wat wil je nog meer als je 1e bord :) succes ermee!

Edit: Je kunt ook altijd nog eens kijken naar een monsgeek m1, is hetzelfde maar dan een aluminium behuizing, beetje duurder maar het geld wel waard
Thanks @Daantje19 voor je reactie. Uiteindelijk heb ik op Reddit te horen gekregen dat de keycaps niet super zijn en dat deze ook niet 100% juist zijn qua hoogte. Aangezien ik een goed toetsenbord wil ben ik overstag gegaan en heb ik de Rainy 75 Silver gekocht. Afgelopen dagen flink zitten oriënteren en elk toetsenbord heeft zo zijn plus en minpunten. Ik wilde hem eerst zelf bouwen maar wil eerst een dergelijk toetsenbord proberen, later kan ik nog altijd de switches of de caps vervangen mocht er iets zijn. De Rainy75 kwam er voor de prijs heel goed uit. Hopelijk heb ik hier jaren plezier van!

[ Voor 10% gewijzigd door Byte op 27-11-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:31
Rainy75 is wel echt de betere keuze. Zal ongetwijfeld prima bevallen.

Die gelinkte keycaps zijn inderdaad niet bepaald van top kwaliteit, maar dat krijg je al snel, als je een aliexpress product op amazon koopt en nog steeds niet heel veel hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte
  • Niet online
MatthijsBoog schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:33:
Rainy75 is wel echt de betere keuze. Zal ongetwijfeld prima bevallen.

Die gelinkte keycaps zijn inderdaad niet bepaald van top kwaliteit, maar dat krijg je al snel, als je een aliexpress product op amazon koopt en nog steeds niet heel veel hoeft te betalen.
Dat dacht ik ook. Dit is voor mij de eerste keer dat ik echt kijk naar een hot swapable keyboard. Voorheen altijd de membraan toetsenborden gebruikt (Logitech). Ik heb dan ook veel meer uitgegeven dan eerst begroot, maar vond het het wel waard. Mede door het feit dat je zelf je switches e.d. makkelijk kunt vervangen hoop ik er erg lang mee te doen.

Qua keycaps, hoe kun je zien dat je een goed setje te pakken hebt en wat voor websites zou je aanraden om keycaps te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:31
Tja, als je kwaliteit wilt betaal je een stuk meer dan je eerst had uitgekozen op Amazon. Wat vermoedelijk nog wel de makkelijkste plek is, is monacokeys. Die hebben nog wel wat keuze voor rond de 80 euro. Voor het populairste merk in de hobby, gmk, kun je voor de grap eens kijken bij oblotzky. Daar kun je een 2e rainy75 voor kopen.

Een goede set zie je aan het merk. Als er geen merk opstaat is het eigenlijk nooit echt top. Dat gezegd hebbende, de gmk clones op aliexpress van bijvoorbeeld kbdiy zijn echt niet slecht. Alleen ethisch niet helemaal netjes natuurlijk en het zal nooit echte gmk zijn.
Pagina: 1