Rare Apps bij Schermtijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Mijn Zoon komt net met zijn Iphone 12 IOS18.1.1 naar mij toe dat er rare apps bij Schermtijd staan.
AppDistributionLaunchAngel (1u,10m)
GameOverlayUI (4m)
Authenticatie gebruiker (21s)
EyeReliefUI (5s)
SimSetupUIService (12s)
Weet iemand wat deze apps zijn en/of wat ze bij schermtijd doen?
En nog belangrijker zijn het Virussen?

Lees wel dat dit een bug is van IOS maar wel apart dat het ook schermtijd gebruikt/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:35
Klinkt alsof de systeem apps gerapporteerd worden. Daar kun je wat van vinden, maar persoonlijk vind ik het wel kunnen dat je ziet waar het verbruik heen gaat. Alleen vind ik het niet bij schermtijd horen als functie.
Ik zou gewoon de volgende update afwachten, zal dan wel opgelost worden als het al een bekend probleem is. Je zou het hooguit nog ook bij Apple Support kunnen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik heb dit nu ook sinds een aantal weken bij mijn dochter.
Voorheen werd de schermtijd prima bijgehouden en kon ik de limieten er op zetten. Maar sinds een aantal weken klopt er helemaal niks meer van.

Volgens dit plaatje zit ze de hele nacht fulltime op haar telefoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sndz_1QczMAtDkt0c9GfceUNZdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYkQ2yDCD8bGnV1UVfQAi6qC.jpg?f=fotoalbum_large

En nee, dat is dus niet het geval 😉

Daarnaast staan er dus ook rare apps bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywxMI_xEnmxmEpqIVUoPV97sGuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIx0kirgVEBET144LZrpqOnv.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ook de limieten zelf zijn niet echt betrouwbaar. Zet ik bijv whatsapp of 20 minuten, zit ze er volgens het overzicht bijv 27 min op. Hoe kan dit? En hoe betrouwbaar is het dan?

Vandaag appte ze dat tijdens schooltijd de schermvrije tijd ineens was begonnen (die normaal pas begint om 19.45 uur)…

Kortom, meer mensen last van de schermtijd mogelijkheden op de iPhone?
En als blijkt dat deze functionaliteit gewoon bagger is, wat zou ik dan beter kunnen gebruiken? We hebben allemaal iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06 18:11

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Ik zou mij pas zorgen maken als je dit in een Android toestel zou zien, zoals swhnld al zegt lijkt het op een systeemapp die meegenomen wordt bij de meting. Zolang de iPhone niet ge-jailbreaked / geen externe apps (via webbrowser / webapps ) op de toestel zijn gezet dan zou ik me niet zorgen maken....

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Probleem is ook niet dat ik mij zorgen maak, maar meer dat ik nu dus geen duidelijke grip / sturing kan geven aan de schermtijd en schermbesteding van mijn kind.
Doordat de cijfers niet meer betrouwbaar zijn, kan ik hierover geen gesprek voeren. Het laatste wat ik wil is doorlopend naast haar zitten om haar te monitoren 😉

Kortom, anderen ook last van? Of is er een betere variant? Want als ik op een update. Let wachten, blijkt de topicstarter ook al vanaf november te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:12:
Probleem is ook niet dat ik mij zorgen maak, maar meer dat ik nu dus geen duidelijke grip / sturing kan geven aan de schermtijd en schermbesteding van mijn kind.
Doordat de cijfers niet meer betrouwbaar zijn, kan ik hierover geen gesprek voeren. Het laatste wat ik wil is doorlopend naast haar zitten om haar te monitoren 😉

Kortom, anderen ook last van? Of is er een betere variant? Want als ik op een update. Let wachten, blijkt de topicstarter ook al vanaf november te wachten..
Ik heb de kinderen er de laatste tijd niet meer over gehoord dus geen aandacht er meer ingestopt.
Enigste wat ik wel eens hoor is dat de schermtijd eerder op is dan dat ingesteld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
Eergisteren een update uitgevoerd op beide telefoons en gelijk was het daarna opgelost.
Helaas te vroeg gejuicht, want na een dag was het toch weer terug.
Ik baal er wel van, aangezien de schermtijd functie op de iPhone gewoon problemen geeft. Nu zijn weer alle games geblokkeerd, daar zit ze blijkbaar over de limiet van de dag heen, terwijl dit niet het geval is. Ze heeft er nog amper op gezeten..

Is er een ander alternatief (betaald of onbetaald, beide prima) dat dezelfde functionaliteit heeft als de ingebouwde schermtijd functie van de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Het zijn trouwens niet alleen de gekke apps, ook van “normale” app worden rare tijden weergegeven. Nadeel is dat die app dan geblokkeerd wordt vanwege overschrijding van de limiet.

Voorbeeld: telefoon is vandaag pas om 13.00 uur gepakt en aangezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Um9NlXLi2GVo-rnOocUzgyRTWMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k51C7WkdH4iLOr6W6RQVE06C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrysmerry86
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-02 03:48
Dit is een signaal dat de telefoon onder beheer staat.
Daarom zie je die volle balken. Ik heb hier ook mee te maken gehad. Dus denk aan mdm profiel ook als deze niet in de von lijst staat en laat haar icloud account aanpassen of maak een nieuwe aan, maar ik heb al even last van cyberstalking en dit was het signaal bij mij. Reset de telefoon en kijk of er niet al een configuratie profiel op staat. Aanmelden bij intune of apple business manager en de DEP via ota laten is een vaak geziene manier.
Pagina: 1