Hallo,
ik zoek wat aankoopadvies voor een videobewekringscomputer.
Mijn hoofd-doel voor dit Windos 11 systeem: Video bewerking met Davinci Resolve Studio (payed version)
Audio bewerking met Cubase Pro 13. Af en toe wat CAD/3D print software, maar daar hoeft geen optimalisatie voor te zijn. Geen games.
Ik gebruik dit systeem ook om met Cubase via een FocusRite Scarlett 18i20 + Scarlet Octo Pro multitrack opnames te maken van mijn band (www.duyvel.com) dus een beetje stil systeem is wel belangrijk. (USB3 connectie).
Aan de focusrite zijn 2 sets monitor boxen aangesloten.
Het momenteel bij elkaar gezochte systeem komt uit rons 2500 euro, dat is wel zo'n beetje het max bedrag.
Assemblage doe ik zelf, genoeg ervaring daarmee. Alleen heb ik de laatste 8 jaar geen onderdelen meer bij elkaar gezocht dus ik zoek een beetje hulp betreffende de onderdelen en hun combinatie.
Ik wil graag een separate sytem-disk en een data disk.
Ik gebruik nog af en toe een CD/DVD/BR (die heb ik nog) dus de kast moet nog minimaal een externe 5.25" slot hebben. Ik heb al 2 goede 27" monitors, die blijven. Toetsenbord, muis, tablet, scanner etc heb ik ook nog.
De SSDs zijn zonder heatsink, omdat het moederbord daarin al voorziet.
Voor de video kaart heb ik veel op internet gekeken en veel youtube videos bekeken. Voor Davinci Resolve schijnt NVidia toch echt wel de beste keuze te zijn. Een dure 4080 schijnt voor video bewerking niet veel extra te brengen, de gekozen 4070 Ti Super zou meer dan voldoende moeten zijn.
Er zijn veel processorsd mogelijk. Ik heb in het verleden altijd intel gebruikt. Ook nu lijkt me dat de meest logische keuze omdat de gekozen processor een interne igpu hebben die het coderen van video output versnelt.
Ik ben niet van plan te gaan overklokken. Ik zoek niet het allersnelste systeem, Gewoon een betrouwbaar werkstation. Ik hoef geen leds of andere show elementen.
Mijn vragen:
- werken de onderdelen op deze lijst goed samen
- stil genoeg, of kan het beter?
- zijn de SSD heatsinks van het moederbord goed genoeg, en past dat?
- mis ik nog iets essentieels in deze samenstelling
- zijn er nog extra fans nodig of zijn de standaard fans genoeg
- passen deze onderdelen allemaal
- algemene opmerkingen/verbeteringen/aandachtspunten
- Is dit een goede video bewerkingsmachine
https://tweakers.net/gall...enslijst/?wish_id=3615094
ik zoek wat aankoopadvies voor een videobewekringscomputer.
Mijn hoofd-doel voor dit Windos 11 systeem: Video bewerking met Davinci Resolve Studio (payed version)
Audio bewerking met Cubase Pro 13. Af en toe wat CAD/3D print software, maar daar hoeft geen optimalisatie voor te zijn. Geen games.
Ik gebruik dit systeem ook om met Cubase via een FocusRite Scarlett 18i20 + Scarlet Octo Pro multitrack opnames te maken van mijn band (www.duyvel.com) dus een beetje stil systeem is wel belangrijk. (USB3 connectie).
Aan de focusrite zijn 2 sets monitor boxen aangesloten.
Het momenteel bij elkaar gezochte systeem komt uit rons 2500 euro, dat is wel zo'n beetje het max bedrag.
Assemblage doe ik zelf, genoeg ervaring daarmee. Alleen heb ik de laatste 8 jaar geen onderdelen meer bij elkaar gezocht dus ik zoek een beetje hulp betreffende de onderdelen en hun combinatie.
Ik wil graag een separate sytem-disk en een data disk.
Ik gebruik nog af en toe een CD/DVD/BR (die heb ik nog) dus de kast moet nog minimaal een externe 5.25" slot hebben. Ik heb al 2 goede 27" monitors, die blijven. Toetsenbord, muis, tablet, scanner etc heb ik ook nog.
De SSDs zijn zonder heatsink, omdat het moederbord daarin al voorziet.
Voor de video kaart heb ik veel op internet gekeken en veel youtube videos bekeken. Voor Davinci Resolve schijnt NVidia toch echt wel de beste keuze te zijn. Een dure 4080 schijnt voor video bewerking niet veel extra te brengen, de gekozen 4070 Ti Super zou meer dan voldoende moeten zijn.
Er zijn veel processorsd mogelijk. Ik heb in het verleden altijd intel gebruikt. Ook nu lijkt me dat de meest logische keuze omdat de gekozen processor een interne igpu hebben die het coderen van video output versnelt.
Ik ben niet van plan te gaan overklokken. Ik zoek niet het allersnelste systeem, Gewoon een betrouwbaar werkstation. Ik hoef geen leds of andere show elementen.
Mijn vragen:
- werken de onderdelen op deze lijst goed samen
- stil genoeg, of kan het beter?
- zijn de SSD heatsinks van het moederbord goed genoeg, en past dat?
- mis ik nog iets essentieels in deze samenstelling
- zijn er nog extra fans nodig of zijn de standaard fans genoeg
- passen deze onderdelen allemaal
- algemene opmerkingen/verbeteringen/aandachtspunten
- Is dit een goede video bewerkingsmachine
https://tweakers.net/gall...enslijst/?wish_id=3615094
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core Ultra 7 265K Tray | € 409,90 | € 409,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming Z890-PLUS WIFI | € 354,99 | € 354,99 |
1 | Videokaarten | ASUS Prime GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB GDDR6X OC Edition | € 899,- | € 899,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Zwart | € 83,90 | € 83,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12A chromax.black | € 118,95 | € 118,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000Z30 | € 214,90 | € 214,90 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart | € 121,99 | € 121,99 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB | € 79,90 | € 79,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 238,90 | € 238,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.522,43 |