Homeoffice Nl Duits IP adres

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman1979
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 16:08
Misschien een gekke vraag voor dit forum, maar ik waag toch een poging:

Ik woon in Nederland (grensgebied) en heb een laptop van mijn Duitse werkgever, waar ik thuis via de software pulse secure verbinding maak met mijn werk it omgeving alvorens te starten met werken.
Ik kan en mag vrijwel niets zelfstandig installeren op deze laptop.

Is voor de it-afdeling van mijn werkgever traceerbaar van waaruit ik fysiek inlog ?
Zoja mag dit in Nederland of Duitsland ?
Zoja, zijn er mogelijkheden om vanuit mijn Homeoffice dit eruit te laten zien alsof de verbinding vanuit Duitsland gemaakt wordt ?

[ Voor 7% gewijzigd door dutchman1979 op 26-11-2024 16:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dutchman1979 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:41:
1. Is voor de it-afdeling van mijn werkgever traceerbaar van waaruit ik fysiek inlog ?
2. Zoja mag dit in Nederland of Duitsland ?
3. Zoja, zijn er mogelijkheden om vanuit mijn Homeoffice dit eruit te laten zien alsof de verbinding vanuit Duitsland gemaakt wordt ?
1. Ja
2. Huh? Mag wat?
3. Ja mbv een VPN die niet op die laptop draait maar op je router ofzo.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 21:02

jurroen

Security en privacy geek

Beste overleg je gewoon met de werkgever en/of diens IT divisie. Als jij het nodig hebt om vanuit Nederland te werken zal je werkgever dit uiteraard niet blokkeren.

En ja, ze kunnen zien van waar je inlogt en óók of je dit vanaf iets doet om de corporate policy te omzeilen (zoals een VPN).

Door tegen het beleid in te gaan heb je jezelf én je werkgever alleen maar.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman1979
Juup schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:00:
[...]

1. Ja
2. Huh? Mag wat?
3. Ja mbv een VPN die niet op die laptop draait maar op je router ofzo.
3. Ik heb thuis momenteel een mesh router setup met 2 asus er-ax92u. Is dit hiermee mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman1979
jurroen schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:15:
Beste overleg je gewoon met de werkgever en/of diens IT divisie. Als jij het nodig hebt om vanuit Nederland te werken zal je werkgever dit uiteraard niet blokkeren.

En ja, ze kunnen zien van waar je inlogt en óók of je dit vanaf iets doet om de corporate policy te omzeilen (zoals een VPN).

Door tegen het beleid in te gaan heb je jezelf én je werkgever alleen maar.
Dit staat op de lijst met dingen die ik natuurlijk zelf ook bedacht heb, naast andere zaken als van werkgever wisselen of verhuizen, echter zou ik graag willen weten wat technisch mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voordat we je kunnen vertellen wat technisch mogelijk is, moeten we weten wat je probleem nou exact is :o

In je titel heb je het over een Duits IP, je hebt het in je topicstart over een Pulse VPN die voor je werk opgezet wordt. Als je over een VPN verbindt is het nogal logisch dat je zichtbare publlieke IP overeenkomt met de andere endpoint van die VPN, wat in dit geval in DE ligt. Waar loop je daarmee tegenaan?

Of is er een policy die zegt dat je alleen vanaf DE mag verbinden met Pulse en jij wil dat vanuit NL? In dat laatste geval is het geen vraag die je hier op GoT mag stellen, want omzeilen van beveiliging doen we niet aan. Je hebt dan sowieso geen technisch probleem maar iets dat je met je werkgever moet oplossen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dion_b schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:33:
Voordat we je kunnen vertellen wat technisch mogelijk is, moeten we weten wat je probleem nou exact is :o

In je titel heb je het over een Duits IP, je hebt het in je topicstart over een Pulse VPN die voor je werk opgezet wordt. Als je over een VPN verbindt is het nogal logisch dat je zichtbare publlieke IP overeenkomt met de andere endpoint van die VPN, wat in dit geval in DE ligt. Waar loop je daarmee tegenaan?

Of is er een policy die zegt dat je alleen vanaf DE mag verbinden met Pulse en jij wil dat vanuit NL? In dat laatste geval is het geen vraag die je hier op GoT mag stellen, want omzeilen van beveiliging doen we niet aan. Je hebt dan sowieso geen technisch probleem maar iets dat je met je werkgever moet oplossen.
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. @dutchman1979 zou je wat toelichting willen geven over je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman1979
Mijn Duitse werkgever heeft na corona beleid ingevoerd waarbij ze thuiswerken vanuit het buitenland verbieden vooral omdat er Duitse collega’s waren die massaal vanuit vakantiehuizen aan de Nederlandse kust dan ineens vanaf donderdag gingen thuiswerken en aansluitend direct het vrije weekend daar verbrachten.
Bij het verbod in het beleid hebben ze niet de grensarbeider in gedachten gehad, zoals ik, met woonplaats over de grens in Nederland, werkzaam met Duits contract bij werkgever in Duitsland. Inzake fiscus wordt het aan beide kanten heel erg gecompliceerd bij thuiswerk op Nederlandse bodem voor een Duitse werkgever.
Mijn opties dus: verhuizen naar Dld, andere werkgever zoeken, flexplek in Dld net over de grens zoeken of een technische omleiding schreeuwe iedere Duitse collega zonder veel it kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman1979
Mocht met deze uitleg het forum de plek hiervoor helemaal niet zijn, mijn post dan aub sluiten en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dutchman1979 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:16:
Mijn Duitse werkgever heeft na corona beleid ingevoerd waarbij ze thuiswerken vanuit het buitenland verbieden
Gezien dit dus tegen de policy van je werk in gaat, wordt dit gezien als omzeilen van beveiliging en dat mag op Tweakers niet besproken worden. Hier komt dan ook een slotje op.

Hopelijk kom je er met je werkgever uit.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 27-11-2024 10:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.