Dimbare en niet dimbare verlichting op één schakelaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mountainstre
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-11-2024
Mijn vraag
Op de badkamer heb ik 3 Led inbouwspotjes, dimbaar. Ik wil deze met o.a. een zwarte schakeldraad verbinden met verlichting in de spiegelkast, niet dimbaar. De bedoeling is dat ik beide verlichtingen in een keer uit en aan kan doen. Kan dit een dimbare en niet dimbare verlichting tesamen bedienen. Kan ik dan ook nog de dimbare verlichting dimmen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

je kunt gewoon de dimmer voeden vanuit dezelfde schakelaar als de lampen. Als je dan de schakelaar omzet zal ook de dimbare verlichting uit gaan.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 13:12
Je hebt meerdere opties, afhankelijk van wat je wil:
- Klassieke draaidimmer: schakelaar naar spiegellamp en naar dimmer waaraan de spotjes hangen, die dimmer stel je in op een gewenste stand.
- Met een drukknop dimmen én schakelen: hang een shelly dimmer achter de drukknop, waarvan je de uitgang aan de spotjes hangt. De spiegellampjes hang je aan een gewone shelly, die draadloos mee aan/uitschakelt met de aan/uit van de dimmer (tip: gebruik de "nachtstand" van de dimmer, zodat je niet verblind wordt als je midden in de nacht even gaat plassen; stel dan de andere dimmer in om op nachtelijke uren niet in te schakelen).
- Gebruik philips sceneswitch spotjes, dan kan je door snel genoeg de schakelaar aan en uit te doen dimstand aanpassen (10% - 40% - 100%).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.