Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewout.denheijer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-08 06:19
Ik zoek een...
55 inch televisie voor in de huiskamer

Wat is je budget?
Plusminus € 1000. Alles wat lager uitkomt gaat naar het budget voor een evt. soundbar

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films / series / alles streamable. Geen gaming. Google TV of google-achtig prettig gezien het gemak van casten, maar geen harde vereiste. Thans al een Chromecast 4k in huis om van huidige dommige tv een slimmer gebeuren te maken

Wat heb je zelf al gevonden?
https://tweakers.net/pric...;2119300;2065016;2065398/
Voorheen ervan overtuígd geweest dat de volgende upgrade OLED moest gaan worden, echter in de winkels tevens onder de indruk geweest van wat mid-range LED (qled) laten zien. Audio is van ondergeschikt belang, gezien er op den duur (waarschijnlijk) een soundbar gaat komen. TV komt te hangen, dus wel/geen premium voetjes ook niet van belang. Qua design tevens gecharmeerd van The Frame (en daarom die van TCL er ook bij gezet) maar met name OLED zijn inmiddels zo dun dat ze ook niet misstaan; lijkt minder een glimmende 'machine' midden in je interieur en dat was toch vooral waarom je voor een Frame zou gaan.

De evo C4 is momenteel buiten budget maar kruipt wel gevaarlijk dichtbij (moment van schrijven 1159)... Zou dat "het waard' zijn t.o.v. een B4, waarbij ik 300 uitspaar wat naar een eventuele soundbar + beugel kan gaan?

Welke vragen heb je hier nog over?
Woonkamer is licht maar tv wordt uiteraard vooral 's avonds gekeken

Beste antwoord (via ewout.denheijer op 04-12-2024 07:29)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Of een C4 de moeite waard is boven B4, dat is heel persoonlijk. Je moet kijken wat de C4 beter kan dan de B4: Gamingfuncties, krachtiger beeldverwerking en iets hogere lichtopbrengst. In de basis tonen ze echter hetzelfde plaatje, dus zelfs als je ze naast elkaar zet, zal het verschil niet heel schokkend zijn. Er is helemaal niets mis met een B4, en dus ook niets mis mee om voor je portemonee te kiezen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Of een C4 de moeite waard is boven B4, dat is heel persoonlijk. Je moet kijken wat de C4 beter kan dan de B4: Gamingfuncties, krachtiger beeldverwerking en iets hogere lichtopbrengst. In de basis tonen ze echter hetzelfde plaatje, dus zelfs als je ze naast elkaar zet, zal het verschil niet heel schokkend zijn. Er is helemaal niets mis met een B4, en dus ook niets mis mee om voor je portemonee te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjloe
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-07 01:49
Overweeg evt de (TCL 55C765), de TCL NXTFRAME uit je vergelijking is edge-lit en de C76 heeft een miniLED backlight met 720 dimming zones. Er zijn nog weinig (engelstalige) reviews, morgen verwacht ik er een en zet ik misschien een review neer.
Buiten het stukje 55"-TCL tot €750 ben ik niet zo bekend met het aanbod dat ik op beeldkwaliteit kan rangschikken. In hoeverre FALD LCD panelen in deze prijsklasse in de buurt van OLED kan komen is een spannend stukje waar volgens mij ontwikkeling zit dus het is het waard om even goed rond te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:59
De LG B4 heeft een deel van de aansluiting aan de achterkant zitten i.p.v. aan de zijkant.
Dat lijkt mij niet zo handig als die aan de muur komt.

• ewout.denheijer
wappiewappie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:05:
De LG B4 heeft een deel van de aansluiting aan de achterkant zitten i.p.v. aan de zijkant.
Dat lijkt mij niet zo handig als die aan de muur komt.
Ben wel van de school set and forget, dus hoop eenmaal "alles" aan te sluiten , kabelgootje en op de muur te plaatsen (famous last word, I know)
Fjloe schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:37:
Overweeg evt de (TCL 55C765), de TCL NXTFRAME uit je vergelijking is edge-lit en de C76 heeft een miniLED backlight met 720 dimming zones. Er zijn nog weinig (engelstalige) reviews, morgen verwacht ik er een en zet ik misschien een review neer.
Ik hou me aanbevolen voor de ervaringen! Benieuwd hoe miniled zich in de praktijk zich verhoudt tot OLED, er staat ook een model van vorig jaar in de PW.
dmantione schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:03:
Gaming is praktisch een non-factor dus voel me wel steeds meer gesterkt om voor de B4 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewout.denheijer
nog net op het staartje van BF/CM de B4 besteld (inmiddels prijs terug naar min. 999...), dank allen
Pagina: 1