Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixbH50qwdT79u5v2Be-PkIte8OY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8m9LbvOa3cYQdYuWkjbtyf2q.webp?f=fotoalbum_large

HiSense C2 Ultra

Gezien het feit dat de discours omtrent projectoren en beamers hier redelijk op zijn gat ligt, terwijl ik in de komende maanden zo'n apparaatje wil kopen, dacht ik zo vriendelijk te zijn enige discussie op gang te brengen. En hoe beter dan met de introductie van een Hisense C2 Ultra Topic, een kleine, verstelbare, draagbare beamer die schijnbaar alles kan! Incl. made for XBOX keurmerk.

Er is in dit topic ook plek voor opmerkingen, ervaringen en vragen over de C2 en de C2 Pro, daar heb ik echter geen specificaties of plaatjes van opgenomen, want dat was teveel werk. Ik heb uit alle macht een rits specificaties in een tabel gekregen en meer dan dat weiger ik te doen.

On that note, gaarne presenteer ik u een tabel met specificaties, klakkeloos gekopieerd van een of andere website:

Specificaties

NaamHisense C2-Ultra Beamer, 3840 x 2160 4K UHD, 3.000 ANSI Lumen
Artikelnummer1000033092
GTIN/EAN6942351409405
SKUC2-Ultra
Lens inbegrepenJa
Naam van het modelC2-Ultra
Projectie afstandStandaard (Long Throw)
MerkHisense
Product typeBeamer
Product serieHisense C2 Serie
ToepassingsgebiedEducatie , Gaming , High-End Homecinema , Homecinema , voetbal
Type projectorDLP
Type lamp ProjectieLaser
ANSI Lumen3.000 ANSI Lumen
Resolutie3840 x 2160 4K UHD
Aspect ratio16:9
Contrast2.000 :1
Levensduur lamp25.000
Min. Projectieafstand80 cm
Max. Projectieafstand480 cm
Min. Projectie ratio0,9
Max. Projectie ratio1,5
Ingangen1x Ethernet , 2x HDMI , 2x USB-A
Uitgangen1x 3,5mm Jack
Wireless technologieWiFi , bluetooth
kenmerkenDolby Vision , HDR10 , HDR10+ , HLG , Interne luidsprekers
Breedte24,7 cm
Hoogte van het product28,6 cm
Product diepte24,7 cm
Gewicht6,3 kg
KleurGrijs
LeveromvangAfstandbediening , Netsnoer

Reviews

Websites: MondoProjos
Youtube: Betaalde review
https://www.projectorscre...ifestyle-Projector-Review

Media

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Hisense C2 Ultra TriChroma Laser Mini Projector

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaKzwupzKz6V_cgjBrpfOXDcVnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNjJBG031SA9XxPNyxzyxZXU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door StrongArmLance op 04-12-2024 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertm3
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Uit het artikel:

The Hisense C2 Ultra, equipped with a 0.47" DMD chip, uses DLP technology to simulate a 4K resolution from a native Full HD image. While this approach may raise questions about image fidelity, it’s clear that the C2 Ultra excels in terms of sharpness and precision. When the optics are used without keystone correction, the projector delivers a remarkably sharp image, free of artifacts or visible distortions. The level of detail is impressive, even in the most complex scenes. Lines are perfectly crisp, and the absence of chromatic aberrations contributes to a flawless visual experience. This level of precision honors the simulated 4K resolution, making textures and fine details extremely perceptible, especially in visually nuanced scenes like HDR films. The Hisense C2 Ultra proves that a smaller DMD chip doesn’t necessarily mean a loss of image quality.

[ Voor 8% gewijzigd door StrongArmLance op 27-11-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 20:34
Die video is wel handig. Zit te sparen voor een mooi 4K beamertje en wil eigenlijk niet hoger dan 1500 euro gaan. Dan is die C2 Ultra bijvoorbeeld al geen optie. Hopelijk zijn er volgend jaar weer wat extra opties bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Skinnyice schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:52:
Die video is wel handig. Zit te sparen voor een mooi 4K beamertje en wil eigenlijk niet hoger dan 1500 euro gaan. Dan is die C2 Ultra bijvoorbeeld al geen optie. Hopelijk zijn er volgend jaar weer wat extra opties bijgekomen.
Misschien de BenQ X500I?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-04 15:30
Prima beamer. In mijn ogen samen met Valerion het beste wat je kunt verkrijgen in deze prijsklasse van laserbeamers die de concurrentie aan kunnen met veel duurdere modellen.
Het voordeel t.o.v van het nu flink afgeprijsde C1 model, is de optische zoom t.o.v. de digitale zoom, zodat je de helderheid en scherpte op verschillende afstanden in 4K behoudt. Ergens midden 2025 komt Valerion met Visonmaster Max uit en dan zal Hisense waarschijnlijk alweer met CS3 uitkomen die de markt gaan domineren.

[ Voor 16% gewijzigd door CalvinStengs op 29-12-2024 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
CalvinStengs schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:28:
Prima beamer. In mijn ogen samen met Valerion het beste wat je kunt verkrijgen in deze prijsklasse van laserbeamers die de concurrentie aan kunnen met veel duurdere modellen.
Het voordeel t.o.v van het nu flink afgeprijsde C1 model, is de optische zoom t.o.v. de digitale zoom, zodat je de helderheid en scherpte op verschillende afstanden in 4K behoudt
Hoe denk jij over de PX3 Pro? Opeens een ultra short throw, maar die komt ook wel redelijk uit de tests rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-04 15:30
StrongArmLance schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:30:
[...]

Hoe denk jij over de PX3 Pro? Opeens een ultra short throw, maar die komt ook wel redelijk uit de tests rollen.
Dat is laser TV. Hisense is hier wereldwijd de marktleider in.
De CS2 is een Beamer. Wil je de charme van een bioscoop met een projectiescherm van ruim drie meter of zelfs breder en kijk je veelal altijd in de avond dan heb je aan de CS2 een goede maar wil je gewoon een lekker groot beeld en zowel in de avond als overdag kijken dan kun je beter voor laser tv gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
CalvinStengs schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:40:
[...]

Dat is laser TV. Hisense is hier wereldwijd de marktleider in.
De CS2 is een Beamer. Wil je de charme van een bioscoop met een projectiescherm van ruim drie meter of zelfs breder en kijk je veelal altijd in de avond dan heb je aan de CS2 een goede maar wil je gewoon een lekker groot beeld en zowel in de avond als overdag kijken dan kun je beter voor laser tv gaan.
Laser TV is toch ook maar een beetje een buzzword?

Het laatste wat ik wil is in plaats van een lelijke tv een gigantisch lelijk scherm aan mijn muur geplakt, dus ben ietwat huiverig voor die ALR screens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehippy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 11:42
Leuk topic, ik ben een maand geleden gezwicht voor de Viewsonic LX700-4K RGB. Ik had een Acer H6800a met een 0.47" DMD chip die opzicht best een mooi beed gaf, maar ik miste het contrast van mij OLED tv. Nu weet ik dat je dat contrast met een beamer nooit gaat halen, maar het is echt een stuk beter. Er zit hier ook een 65" DMD chip in. Ik merk dat 4K scherper is op deze beamer terwijl de oude ook 4k (pixelshift) is. Ik kocht hem voor 1500€ op de Duitse Amazon dus dat is wel een nette prijs. Het mooie was ook dat ik hem op precies dezelfde plek kon hangen als mijn oude. Voor mij is 2000 Ansi Lumen genoeg kijk meestal 's avonds een filmpje of speel een game. Ik denk ook dat Laser beamers steeds meer zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Ik heb de trekker overgehaald en de ca 1500 euro goedkopere ‘ HiSense Vidda C2 Ultra’ uit China laten overkomen. (1050 excl verz) Dat betekent dat mijn smart tv deel volledig wegvalt (want álles is in het Chinees) maar het beamermenu (helderheid, keystone) in de regel wel in het Engels beschikbaar is. Verder ondersteunt de CN versie geen Dolby Vision (tenzij je teruggaat naar oudere firmware), maar heeft wel een hogere piek helderheid.

Ik heb het apparaat aan het plafond gehangen en projecteer tegen een kale muur en het resultaat is, zelfs met gordijnen open, verbluffend. de maximale schermgrootte is gigantisch en de kleuren zijn behoorlijk aardig.

Ik game erop (1080p/120fps) en de inputlag is niet heel veel slechter dan wat ik had op de LG oled C2, ik kan er in ieder geval mee leven.

Hij is redelijk maar niet volledig stil, in stille scenes hoor je een klein brommetje, die ik overigens niet meer hoor wanneer de scène zelf ook licht achtergrond geluid heeft.

Ben benieuwd of ik wat kan testen voor geïnteresseerden, ik hoor het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:14
@StrongArmLance Wat goed dat je de sprong hebt gewaagt.
Ikzelf heb onlangs een paar dagen de Leica Cineplay 1 mogen proberen thuis.
Ook pracht van een beamer, goede weergave van Dolby Vision alsmede HDR10+.
Echter ook flink aan de prijs, alhoewel het wel waard is denk ik, gezien de meer dan uitmuntende beeldweergave.
Ik ben wel benieuwd of je met jouw model dan nog wel HDR10+ ondersteuning hebt, Dolby Vision vervalt schrijf je al. Jammer.
O.a. Prime heeft heel HDR10+ naast DV materiaal, kun je dit nog via een externe streamer eens bekijken, of hoe Disney+ de weergave van de IMAX ENHANCED overkomt, mits je deze streamers gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
@dinandus
HDR10+ wordt officieel ondersteund door dit model.
Ik heb wel prime, geen Disney, ik kijk via de xiaomi box 3. Ik zal even een proefabonnementje afsluiten om te kijken of dat werkt met IMAX, de beamer zou het iig moeten kunnen.
Pagina: 1