Kant en klaar gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBuilds
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ben op zoek naar een nieuwe gaming pc ter vervanging van mijn huidige 7 jaar oude pc. Ik game redelijk veel, maar geen heavy graphic games. Wil wel de mogelijkheid hebben voor streamen en/of meerdere game cliënts tegelijk open.

Wat mag het systeem gaan kosten?
blijf graag onder de 1000euro maar kan tot 1200 gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Standaards als scherm, muis, toetsenbord gaan mee. Wil graag de hdd sata aansluiting 1TB mee als secundaire schijf. De ssd gaat niet over.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De best Buy Guide voor 1080p met aanbevolen upgrades zag er al goed uit. Denk dat de best Buy Guide voor 1440p specs al aardig tegen de max aan zitten van wat ik nodig zal gaan hebben. Wil wel graag wifi en bluetooth, 2T ssd, moet geschikt zijn om quest 3 te ondersteunen met videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben niet echt heel merk vast of zo. Vind prijs belangrijker dan merk. Leunde eerst altijd naar intel en nvidia want dat ben ik gewend. Maar dat betekent niet dat amd of dergelijke niet de voorkeur kan hebben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vind geluidsproductie in idle wel belangrijk, maar tijdens gebruik wat minder. De pc komt in de slaapkamer te staan. Van mij hoeven al die rbg lichtjes niet, maar zolang ze uit te schakelen zijn is dat prima. Een compact model is handig, maar vind toekomstige uitbreidings mogelijkheden belangrijker als daar een grotere kast beter voor is.

Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning. Vind fabrieksinstellingen prima. Als er standaard software bij zit die dat toelaat prima, maar ik zou het er niet op uitzoeken.

Wat verwacht je van ons?[i]
De hele reden voor de vraag, ik zie het bouwen van een pc zelf niet zitten. Maar als ik online rond kijk, weet ik eigenlijk niet of ik wel waar voor mijn geld krijg. Het liefst koop ik een kant en klare desktop volledig geïnstalleerd. Simpel rand apparatuur aankoppelen en opstarten maar.

Maar ik snap ook heel goed dat kant en klaar een prijskaartje heeft. Echter het zoeken op een specifiek hardware onderdeel geeft me niet het idee dat ik naar waarde ook wat krijg. Is er iemand die globaal kan mee kijken wat daadwerkelijk een goede kant en klaar is en niet een miskoop :) of die wat tips heeft waar op te letten.

Beste antwoord (via McBuilds op 27-11-2024 11:23)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:56
ja hoor - daarvoor is de best buyg uid ontwikkeld, en zijn er ook 1000 topics je voorgegaan ;)

weet wel dat als je hem zelf niet in elkaar wilt prikken je of een tweaker moet vragen, of een winkle. In de winkel kost dit +- 200 euro (gezien je onderdelen dan ook van die specifieke winkel moeten komen).

De BBG 1440p zit net boven je budget geloof ik...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
ja hoor - daarvoor is de best buyg uid ontwikkeld, en zijn er ook 1000 topics je voorgegaan ;)

weet wel dat als je hem zelf niet in elkaar wilt prikken je of een tweaker moet vragen, of een winkle. In de winkel kost dit +- 200 euro (gezien je onderdelen dan ook van die specifieke winkel moeten komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBuilds
99ruud99 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:24:

Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7700 XT 12GB - Videokaart
AMD Ryzen 5 7600 - Processor
ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI - Moederbord
Hynix Platinum P41 2TB - SSD
Chieftec APEX Air - Midtowermodel
Gelid Solutions Tranquillo 5 Black Edition - Koeler voor processor
G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 - Geheugen
Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - Voeding

Heb de best buy 1440p gevolgd en alleen de moederbord uit de aangeraden upgrades gedaan :)
Het rekt mijn budget wel ietsjes op, maar dan laat ik hem niet in de winkel in elkaar zetten heheh. Zijn er nog specifieke onderdelen of dingen als pasta's, kabels of iets dergelijks wat aan te raden is om ook mee te bestellen/te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Je hebt een windows licentie nodig (denk ik, of wil je linux?) + een lege usb van minimaal 16 gb om windows te installeren (naderhand kan je die gewoon weer als gewone usb gebruiken)
Voor rest; pasta wordt meegeleverd, kabels zitten bij de voeding.
Philips schroevendraaier en bakje voor schroefjes etc is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBuilds
99ruud99 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:02:
Je hebt een windows licentie nodig (denk ik, of wil je linux?) + een lege usb van minimaal 16 gb om windows te installeren (naderhand kan je die gewoon weer als gewone usb gebruiken)
Voor rest; pasta wordt meegeleverd, kabels zitten bij de voeding.
Philips schroevendraaier en bakje voor schroefjes etc is erg handig.
Oh ja dat is wel handig ja. Je gebruikt dan de oude pc om de usb stick in te richten als een installer drive?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
ja dat klopt ;)
ik had laatst stappenplannetje gepost, maar zal het opnieuw posten:
  1. Ga naar de site Windows 11 downloaden.
  2. Selecteer onder Installatiemedia Windows 11 maken de optie Nu downloaden. Het hulpprogrammaMediaCreationTool.exe wordt gedownload.
  3. Steek lege USB (min 16 gb) in pc
  4. Voer MediaCreationTool.exeuit . Het hulpprogramma voor het maken van media begeleidt het maken van installatiemedia.
  5. Steek USB in nieuwe pc
  6. Start nieuwe pc op, volg stappen in scherm

• McBuilds
99ruud99 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:36:
ja dat klopt ;)
ik had laatst stappenplannetje gepost, maar zal het opnieuw posten:

[/list]
Maakt het nog een verschil of het een usb 2.0 of usb 3.0 stick is?

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

McBuilds schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:02:
[...]

Maakt het nog een verschil of het een usb 2.0 of usb 3.0 stick is?
Buiten de snelheid eigenlijk niets... :)

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Pagina: 1