Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden als media server, 5 gelijktijdige 4k streams moet mogelijk zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik heb niet een absolute maximumprijs, maar ik denk wel dat het moet lukken onder de 750,- zonder HDDs. In elkaar zetten van de PC heb ik 1 keer zelf succesvol gedaan, dus dat moet wel goedkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, compleet nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik mis nog een voeding. Graag advies.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, geen merkvoorkeuren. Misschien wel een voorkeur naar een Intel build.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ik wil beginnen met 4 HDDs en maximaal uitbreiden naar 8 HDDs. Een goede balans tussen energieverbruik en power.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies over het samengestelde systeem. Advies voor een te kiezen voeding, hoeveel heb ik nodig voor het systeem inclusief 8 HDDs. Passen alle gekozen componenten? Zijn er betere alternatieven? Zie ik dingen over het hoofd?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden als media server, 5 gelijktijdige 4k streams moet mogelijk zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik heb niet een absolute maximumprijs, maar ik denk wel dat het moet lukken onder de 750,- zonder HDDs. In elkaar zetten van de PC heb ik 1 keer zelf succesvol gedaan, dus dat moet wel goedkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, compleet nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-12400 Tray | € 127,95 | € 127,95 |
1 | Moederborden | Biostar B760MX2-E Pro D4 | € 119,06 | € 119,06 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 804 | € 109,99 | € 109,99 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S chromax.black | € 83,85 | € 83,85 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2E3200C16 | € 102,90 | € 102,90 |
1 | SSD's | WD Blue SN580 1TB | € 55,55 | € 55,55 |
Totaal | € 599,30 |
Ik mis nog een voeding. Graag advies.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, geen merkvoorkeuren. Misschien wel een voorkeur naar een Intel build.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ik wil beginnen met 4 HDDs en maximaal uitbreiden naar 8 HDDs. Een goede balans tussen energieverbruik en power.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies over het samengestelde systeem. Advies voor een te kiezen voeding, hoeveel heb ik nodig voor het systeem inclusief 8 HDDs. Passen alle gekozen componenten? Zijn er betere alternatieven? Zie ik dingen over het hoofd?