Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 13:52
Hallo ik heb nu een samsung A12 5g

Nu wil ik graag een nieuwe telefoon want mij scherm is gebarsten en laten repareren kost bijna net zoveel als een nieuwe A12.

Mij ogen zijn gevallen op

Samsung A16 5G
One plus nord C4
Oppo A80
Oppo reno 12f
Of een redmi note 12 pro

Ikzelf zie door de bomen het bos niet meer en aangezien.
Ik doe vooral socialmedia
Bellen, foto's, en beetje filmpjes kijken enz

Hoop dat iemand de vesmrschillen qel weet en de kwaliteit.
Bijv dank André

Beste antwoord (via stronger op 26-11-2024 14:23)

Ok, de verschillen zijn:

De Samsung en de Xiaomi/Redmi gebruiken officiële oplaadstandaarden. Oppo/OnePlus (is zelfde bedrijf) heeft een proprietary techniek waardoor een standaard kabel erop wel werkt maar traag is. Dus of je moet een laadkabel bij je hebben of bijna nooit buitenshuis opladen met een Oppo/OnePlus. Dus dit kan voor jou een argument zijn om deze merken verder buiten te sluiten.

Oppo/OnePlus hebben een eigen schil op de telefoon die anders is dan Samsung, Xiaomi is ook anders dan Samsung, dus als je de huidige schil erg fijn vindt zou ik bij Samsung blijven. Gezien de prijzen van de telefoons die je geselecteerd hebt zou je ook nog een Samsung A35 kunnen overwegen die dan aan de bovenkant van je budget zit en die sneller is dan de A16.

En dan zit je nog met hoe lang de telefoon updates geeft, de Samsung A16 geeft tot en met oktober 2030 updates, dus nog 6 jaar, terwijl de Oppo/OnePlus/Redmi er over 2 a 3 jaar mee stoppen. Dus dat kan ook nog een belangrijk argument zijn om een merk te kiezen of uit te sluiten.

Ik heb alle telefoons naast elkaar gezet want je kunt vergelijken in de Pricewatch:
https://tweakers.net/pric...;2105936;2098800;1917620/
De A16 is de goedkoopste met ook de langste support, en als de A12 nu voldoet zal die ook voldoen.
De Redmi Note 12 pro is de snelste qua hardware maar heeft een andere schil om aan te wennen en kortere support.
Wil je net iets meer dan de A16 zou ik de A35 nemen die optische stabilisatie heeft op de foto's, en meer geheugen en snelheid heeft dan de A16, maar ook duurder is.

Ik hoop dat je hiermee voldoende stof hebt om je te helpen in je keuze.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!
Ok, de verschillen zijn:

De Samsung en de Xiaomi/Redmi gebruiken officiële oplaadstandaarden. Oppo/OnePlus (is zelfde bedrijf) heeft een proprietary techniek waardoor een standaard kabel erop wel werkt maar traag is. Dus of je moet een laadkabel bij je hebben of bijna nooit buitenshuis opladen met een Oppo/OnePlus. Dus dit kan voor jou een argument zijn om deze merken verder buiten te sluiten.

Oppo/OnePlus hebben een eigen schil op de telefoon die anders is dan Samsung, Xiaomi is ook anders dan Samsung, dus als je de huidige schil erg fijn vindt zou ik bij Samsung blijven. Gezien de prijzen van de telefoons die je geselecteerd hebt zou je ook nog een Samsung A35 kunnen overwegen die dan aan de bovenkant van je budget zit en die sneller is dan de A16.

En dan zit je nog met hoe lang de telefoon updates geeft, de Samsung A16 geeft tot en met oktober 2030 updates, dus nog 6 jaar, terwijl de Oppo/OnePlus/Redmi er over 2 a 3 jaar mee stoppen. Dus dat kan ook nog een belangrijk argument zijn om een merk te kiezen of uit te sluiten.

Ik heb alle telefoons naast elkaar gezet want je kunt vergelijken in de Pricewatch:
https://tweakers.net/pric...;2105936;2098800;1917620/
De A16 is de goedkoopste met ook de langste support, en als de A12 nu voldoet zal die ook voldoen.
De Redmi Note 12 pro is de snelste qua hardware maar heeft een andere schil om aan te wennen en kortere support.
Wil je net iets meer dan de A16 zou ik de A35 nemen die optische stabilisatie heeft op de foto's, en meer geheugen en snelheid heeft dan de A16, maar ook duurder is.

Ik hoop dat je hiermee voldoende stof hebt om je te helpen in je keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 13:52
Kijk hier kan ik zeker mee vooruit.
Maar mijn fout deze die ik nu heb is de A14 5g ipv A12 sorry maar die was begin januari ook nog 200€ en het komt niet op 50€ aan maar je moet ergens een grens trekken.
Dus zal de a35 nog even goed bestuderen iig bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Reno 12F en Nord CE4 hebben ook OIS op de camera en doen eigenlijk niet onder voor de A35. Het is dus in principe niet nodig naar een duurder segment te kijken.