Laptop tbv 3D tekenen met een zakelijke uitstraling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:54

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voor mijn vrouw, Windows OS (bij voorkeur pro) gebruik voor 3D tekenen (niet perse zwaar renderen)

Wat is je budget?
1000, 1300 max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop moet wel een 15/16 inch scherm hebben en een gewicht van 1,5-1,75kg

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
[i]Niet perse een merkvoorkeur, maar wel een simpele en strakke uitstraling zoals de zoals de huidige laptop/i]

Ze heeft momenteel deze laptop: uitvoering: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ00LHMH)

Ik heb zelf deze gevonden: uitvoering: Dell Precision 3570 (2WFFN)

Ik denk dat deze laptop prima gaat voldoen, maar twijfel eraan of ik een beetje waar voor mijn geld krijg. Wellicht zijn er alternatieven met een betere prijs/kwaliteit verhouding.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abyss-
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-06 19:42
Persoonlijk zou ik die Dell niet nemen. Voor die prijs krijg je er niet heel veel voor terug.
Op dit moment heb je betere deals voor dezelfde prijs, waarbij je een veel betere Grafische kaart kunt krijgen, minimaal RTX 4600, maar ook veel RTX 4700.

Zelfs de CPU kom je voor die prijs vaak wel een 13th gen krijgen of een vergelijkbare Ryzen.

512GB SSD ook niet aan de hoge kant. Scherm resolutie en RAM ook minimaal.
Eigenlijk springt er op geen enkel onderdeel iets uit voor die prijs.

Vergelijk het bijvoorbeeld met deze.

https://tweakers.net/pric...gaming-f15-fx507vi-hq114w

Veel betere kaart, nieuwere en betere CPU, 1TB SSD, en QHD Res. En nog goedkoper ook.
Misschien dat enkel de uitvoering je niet helemaal ligt. Is ook een stukje zwaarder. Maar goed wellicht zijn er nog andere opties te vinden dan enkel deze.

[ Voor 6% gewijzigd door Abyss- op 26-11-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
PnD schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:10:
Wat ga je met je laptop doen?
Voor mijn vrouw, Windows OS (bij voorkeur pro) gebruik voor 3D tekenen (niet perse zwaar renderen)
Welk programma, en wat zijn daarvan de systeemeisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben314199
  • Laatst online: 06-04 21:08
Ben zelf een beetje opzoek naar hetzelfde maar dan met de eis dat ik ook 3d wil kunnen renderen. Ik kom hierop uit:

uitvoering: Lenovo IdeaPad Pro 5 16APH8 (83AR001SMH)

welke voor mij het nadeel heeft dat er maar 16gb in zit.

Maar wellicht een ander model uit die serie?

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:28:
[...]
Welk programma, en wat zijn daarvan de systeemeisen?
Sketchup Pro

Recommended hardware
2+ GHz processor
Discrete Graphics card such as a current generation AMD or NVIDIA.
8+ GB RAM
2GB of available hard-disk space
3D class video card with 1 GB of memory or higher and support for hardware acceleration. Please ensure that the video card driver supports OpenGL 3.1 or higher and is up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Abyss- schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:21:
Persoonlijk zou ik die Dell niet nemen. Voor die prijs krijg je er niet heel veel voor terug.
Op dit moment heb je betere deals voor dezelfde prijs, waarbij je een veel betere Grafische kaart kunt krijgen, minimaal RTX 4600, maar ook veel RTX 4700.

Zelfs de CPU kom je voor die prijs vaak wel een 13th gen krijgen of een vergelijkbare Ryzen.

512GB SSD ook niet aan de hoge kant. Scherm resolutie en RAM ook minimaal.
Eigenlijk springt er op geen enkel onderdeel iets uit voor die prijs.

Vergelijk het bijvoorbeeld met deze.

https://tweakers.net/pric...gaming-f15-fx507vi-hq114w

Veel betere kaart, nieuwere en betere CPU, 1TB SSD, en QHD Res. En nog goedkoper ook.
Misschien dat enkel de uitvoering je niet helemaal ligt. Is ook een stukje zwaarder. Maar goed wellicht zijn er nog andere opties te vinden dan enkel deze.
Dat idee had ik ook inderdaad, maar de alternatieven zijn al snel gaming laptops met bijbehorende uitstraling (en vaak ook gewicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ruben314199 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:04:
Ben zelf een beetje opzoek naar hetzelfde maar dan met de eis dat ik ook 3d wil kunnen renderen. Ik kom hierop uit:

Die is wel netjes, was niet in mijn zoekopdracht naar voren gekomen, omdat de 15 inch nogal een harde eis was. Ga hem toch eens ter discussie stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ruben314199 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:04:

@Ruben314199 16 inch mag ook meedoen van mijn vrouw :) Heb je deze ook overwogen? uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 5 16IMH9 (83DC005VMH)

Stukje goedkoper, maar wel 32GB en OLED scherm en een stukje lichter.
Mijn "google vergelijk zonder kennis" zegt dat je met die Intel ARC wel inlost op GPU, maar niet superveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben314199
  • Laatst online: 06-04 21:08
Thanks voor het mee denken. Ik heb zelf geen haast, mijn huidige laptop (ook uit deze serie maar met een 3050 en nu drie jaar oud) komt nog prima mee. In het verleden had HP ook soortgelijke laptops. Misschien nog steeds wel.

Maar voor sketchup is het misschien allemaal wel een beetje overkill. Weet niet hoe complex de modellen zijn die ze tekent maar een heel zwaar programma is het niet.

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Thomg

Aww yiss

Ik zou gewoon beginnen met je oude laptop te pakken en eens te kijken welk verbruik er constant tegen de 100% aanslaat bij het werken. Is het heel erg "stuttery" als je een 3d view opent (of hoe dat heet) en zie je constant 100% GPU usage? Zit de RAM misschien de hele tijd vol? If is er minimaal 1 core constant vast op 100%? Of zelfs meerdere?

Een 4300U met 8GB RAM is anno 2024 echt een aardappel en word door een vrij goedkope laptop al heel erg hard ingehaald. Misschien dat je nu wel heel erg voor doorschiet.

[ Voor 20% gewijzigd door Thomg op 26-11-2024 17:23 ]

• Themcm076
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-05 21:22
*knip* dit hoort in een eigen topic. We verwachten dan ook een shortlist met je eigen uitzoekwerk

[ Voor 97% gewijzigd door br00ky op 30-11-2024 18:17 ]

• Themcm076
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-05 21:22
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door br00ky op 30-11-2024 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
PnD schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:06:
[...]

@Ruben314199 16 inch mag ook meedoen van mijn vrouw :) Heb je deze ook overwogen? uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 5 16IMH9 (83DC005VMH)

Stukje goedkoper, maar wel 32GB en OLED scherm en een stukje lichter.
Mijn "google vergelijk zonder kennis" zegt dat je met die Intel ARC wel inlost op GPU, maar niet superveel.
Let op, de specs bij Mediamarkt komen niet overeen met die in de PriceWatch, en die weer niet met die van Lenovo zelf... Mediamarkt geeft wel hetzelfde typenummer aan onderaan de specificaties, maar heeft het over een IPS scherm. Ik zou dus goed checken of het inderdaad de 83DC005VMH is. (Dat kun je desnoods na levering doen, zal op de buitenkant van de doos staan. Als dat nummer erop staat, ga ik er vanuit dat de specs bij Lenovo kloppen.

EDIT: Het lijkt mij een prima deal, als ik filter op 32 GB geheugen, Oled scherm, Qwerty toetsenbord, tot €1275,- Dan komen er alleen 3 Lenovo's uit, waarvan deze de beste specs heeft. En de andere twee zijn ongeveer honderd Euro duurder.

Vooral een scherm met een goede kleurweergave (100% DCI-P3). Wil je minder uitgeven, dan zal je moeten afzien van Oled. Als ik die even weghaal, maar wel op een hogere resolutie filter, kom ik niks bruikbaars tegen. Met een IPS scherm met vergelijkbare resolutie, zal je gerust ook wat goedkopers kunnen vinden. Maar persoonlijk vind ik een knap scherm wel een paarhonderd Euro waard.

[ Voor 26% gewijzigd door Wild Chocolate op 30-11-2024 17:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:37

franssie

Save the albatross

@PnD Als ik wat met de PW speel kom ik bijvoorbeeld op deze uit

https://www.bol.com/nl/nl...-165-hz/9300000178023123/

misschien die van je TS maar die is niet leverbaar.

edit: lijkt vwb specs veel op deze die ik nu bijna twee jaar heb (destijds voor 999 gekocht)
https://www.bol.com/nl/nl...14-inch/9300000051296792/

Je kan bij NVIDIA kiezen tussen game en workstation drivers voor de grafische kaart, en zelfs wisselen.

edit 2 : en bij veel van dit soort laptops zijn geheugen en SSD wel te vervangen. De accu vast ook wel, maar op accu zijn ze slecht te gebruiken, ook met uitgeschakelde externe videokaart vreten ze stroom voor een laptop.

[ Voor 56% gewijzigd door franssie op 30-11-2024 18:26 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1