Warmtepompdroger droogt slecht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:01
Goedemorgen allemaal,

Ik zat het forum te lezen over problemen met warmtepompdrogers en laten wij nu een probleem hebben na ongeveer 2 jaar, want we hebben hem in oktober 2022 gekocht.
Heb veel gelezen, maar eerlijk gezegd heb ik niet gevonden wat de oplossing is voor mijn probleem en dat is dat de was bij ons ook bijna niet meer droog wordt of extreem lang duurt voor het droog is. (Ongeveer 6 á 8 uur)

Nu lees ik dat dat waarschijnlijk met de condesor te maken heeft, heeft er iemand enig idee hoe ik daarbij kan komen om die schoon te maken, we hebben de volgende machine. Alvast bedankt voor jullie hulp :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqe_S86qiCi9qV96JhZ55oy3E9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtKAICn1x9PSgXXYyX1N87mq.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:56

Barrycade

Through the...

Wat heb je hier gelezen over oplossingen? Grote kans dat je condensor vol zit en dat je dus in het boekje op zoek moet naar het reinigings programma. Of hoe je de condensor kan reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Barrycade schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:10:
Wat heb je hier gelezen over oplossingen? Grote kans dat je condensor vol zit en dat je dus in het boekje op zoek moet naar het reinigings programma. Of hoe je de condensor kan reinigen.
Heb ondertussen gelezen dat ik een zelfreinigende condensor heb, die je dus niet zelf kan schoonmaken door het eruit te kunnen halen, nu dacht ik, misschien weet iemand hoe ik stapsgewijs toch er bij kan komen voor deze specifieke warmtepompdroger om het toch te kunnen reinigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DustPhyte
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:11
@Catdogsf , bij mijn oude siemens wartepomp droger kan ik linksonderin een luikje open maken. daar heb ik een stuk membraan weg moeten snijden om bij de condensor te kunnen komen. Na het reinigen kan je dit dan weer dichtmaken met een specifiek setje.

zelfreinigende condensors zijn k*t.

Dit setje zou op jou machine moeten passen:

https://www.amazon.nl/Ken...bfc25e578515&gad_source=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-04 14:52
Zoals ik het me herinner moet je inderdaad een stuk kunststof wegsnijden. Mijne droogde na het schoonmaken van de condensor nog steeds voor geen meter dus maar een AEG gekocht en die is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
JDV808 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:05:
Zoals ik het me herinner moet je inderdaad een stuk kunststof wegsnijden. Mijne droogde na het schoonmaken van de condensor nog steeds voor geen meter dus maar een AEG gekocht en die is top.
Dan kan het nog zijn dat je de sensor moet schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
DustPhyte schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:04:
@Catdogsf , bij mijn oude siemens wartepomp droger kan ik linksonderin een luikje open maken. daar heb ik een stuk membraan weg moeten snijden om bij de condensor te kunnen komen. Na het reinigen kan je dit dan weer dichtmaken met een specifiek setje.

Bedankt voor het meedenken, maar bij mij kan er aan de voorkant niets opengemaakt worden, heb geen luikje. Vandaar mijn vraag of er een oplossing is om er toch bij te kunnen bij deze siemens, ik kan er helaas niets over vinden, ook niet op google, youtube of wat dan ook, maar misschien zoek ik wel verkeerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DustPhyte
Catdogsf schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:08:
[...]

Bedankt voor het meedenken, maar bij mij kan er aan de voorkant niets opengemaakt worden, heb geen luikje. Vandaar mijn vraag of er een oplossing is om er toch bij te kunnen bij deze siemens, ik kan er helaas niets over vinden, ook niet op google, youtube of wat dan ook, maar misschien zoek ik wel verkeerd...
Ik durf te wedden dat heel die plaat onderin met de ventilatieroosters gewoon er af kan :)

Dit gevonden op Youtube, zo te zien kan de plaat langs de onderkant opgewipt worden.

YouTube: You Can fix your Bosch tumble dryer not drying properly.

verder kan je mijn vorige post volgen om te reinigen.

[ Voor 20% gewijzigd door DustPhyte op 26-11-2024 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48
Ik had dit probleem met mijn Miele warmtepompdroger ook, tot ik er achter kwam dat er aan de voorkant een luikje zat waarachter een filter tevoorschijn kwam. Deze zat vol stof en heb ik in een paar keer in een lauw badje gereinigd. Daarna droogde de machine weer als een tierelier. Sindsdien maak ik het filter elke maand schoon. Nu, na bijna 8 jaar heb ik maar eens een nieuwe besteld omdat de huidige af begon te brokkelen.

Zit er bij jou niet stiekem ook zo'n filter achter een luikje oid? Zoals @DustPhyte stelt kan ik me haast niet voorstellen dat er niks zit.

Dit filter ziet er bij mij overigens zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ks4O7cxweGEVcfoj80q92rJhHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyLTdlssNsPXITQykmEyUPMi.jpg?f=fotoalbum_large

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Denman schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:17:
Zit er bij jou niet stiekem ook zo'n filter achter een luikje oid?
Is alleen bij Miele, en die filter moet je iets vaker vervangen 😉

@Catdogsf als je de machine aan zet, komt er dan "Cln" in beeld?
Zo niet, dan gaat waarschijnlijk de pomp niet aan.
Kan je controleren met het Ampere verbruik.
Afhankelijk van het soort pomp zou dit tussen 1,5 en 4A moeten zitten.

Als er achterop de droger een gele driehoek zit, dan niks slopen.
De pomp gebruikt dan propaan...

[ Voor 22% gewijzigd door DJMaze op 26-11-2024 12:31 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:54
PS gebruik je wel droogballen? Ik deed dat ook niet met de iq 300, en sinds ik het wel doe is 1) de droger sneller klaar 2) de was is veel droger .

https://www.blokker.nl/bl...je---3-stuks/4517440.html
- is blokker toch nog nuttig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
DustPhyte schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:10:
[...]

Ik durf te wedden dat heel die plaat onderin met de ventilatieroosters gewoon er af kan :)

Dit gevonden op Youtube, zo te zien kan de plaat langs de onderkant opgewipt worden.

YouTube: You Can fix your Bosch tumble dryer not drying properly.

verder kan je mijn vorige post volgen om te reinigen.
Helaas kan dat niet, heb er meerdere platte schroevendraaiers tussen gezet, maar klikt niet los, beschadig alleen de bovenrand er maar mee.

Edit: ga het eens proberen aan de onderzijde, had alleen de bovenzijde geprobeerd :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Catdogsf op 26-11-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
DJMaze schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:28:
[...]

Is alleen bij Miele, en die filter moet je iets vaker vervangen 😉

@Catdogsf als je de machine aan zet, komt er dan "Cln" in beeld?
Zo niet, dan gaat waarschijnlijk de pomp niet aan.
Kan je controleren met het Ampere verbruik.
Afhankelijk van het soort pomp zou dit tussen 1,5 en 4A moeten zitten.

Als er achterop de droger een gele driehoek zit, dan niks slopen.
De pomp gebruikt dan propaan...
Cln komt bij mij niet in beeld, weet eigenlijk niet wat dat betekent, maar op het moment dat ik hem aanzet gaan alle lampjes branden en zie daar geen cln tussen staan.

Bovendien hij droogt wel, er komt gewoon netjes water in de opvangbak (linksboven), maar het duurt in vergelijking toen hij nieuw was gewoon veel langer dat het kastdroog is/klaar is.
Toen ben ik dus gaan zoeken hier en op het internet en zag ik dat het dus waarschijnlijk aan de condensor ligt

Achter op de machine zit inderdaad een gele driekhoek, een soort van vlammetje als ik het goed ziet.

Hoe bedoel je niks slopen, ik mag dan dus ook niet proberen de klep open te maken aan de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
99ruud99 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:55:
PS gebruik je wel droogballen? Ik deed dat ook niet met de iq 300, en sinds ik het wel doe is 1) de droger sneller klaar 2) de was is veel droger .

Ja dat doen wij al vanaf het begin, 2 ballen erin, die kon je inderdaad zo bij de Blokker kopen, (nu niet meer ;-)) zaten in een oranje doosje per 2 verpakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
Bedankt iedereen voor het reageren en het meedenken, maar door hulp van @hijlko.roosjen ben ik erachter dat dit een onbegonnen werk is voor mij, zie ook het filmpje ( https://youtu.be/K7TLldVklig?si=Q_1fqeJBaRR4Hapw ) en omdat nou elke 2 jaar te moeten doen, is niet te doen, aangezien ik er een dag voor nodig hebt als het überhaupt al lukt om het uit elkaar te krijgen, schoon te maken en het allerbelangrijkste weer juist in elkaar zetten.

Dus als iemand het wel ziet zitten om dit klusje te doen, dan mag je hem van mij overnemen voor een zacht prijsje. (Nieuw was die €549)

[ Voor 13% gewijzigd door Catdogsf op 26-11-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:00
Catdogsf schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:00:
Bedankt iedereen voor het reageren en het meedenken, maar door hulp van @hijlko.roosjen ben ik erachter dat dit een onbegonnen werk is voor mij, zie ook het filmpje ( https://youtu.be/K7TLldVklig?si=Q_1fqeJBaRR4Hapw ) en omdat nou elke 2 jaar te moeten doen, is niet te doen, aangezien ik er een dag voor nodig hebt als het überhaupt al lukt om het uit elkaar te krijgen, schoon te maken en het allerbelangrijkste weer juist in elkaar zetten.

Dus als iemand het wel ziet zitten om dit klusje te doen, dan mag je hem van mij overnemen voor een zacht prijsje. (Nieuw was die €549)
Ik heb exact het zelfde gedaan als in het filmpje met onze siemens droger. Lijkt een hoop werk maar dat valt reuze mee.
Je hebt alleen een paar schroevendraaiers nodig en wat ruimte.
Daarna doet die het weer als nieuw en heb je gelijk weer een veiliger apparaat aangezien stof overal gaat zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:22

Vliegvlug

Flight Simple

Even een tegengeluid want ik vind het juist ideaal!

Voorheen om de zoveel tijd die condensor eruit moeten halen, die dan altijd water drupt, en daarmee het halve huis door naar de badkamer om 'm daar door te spoelen in het bad omdat je anders niet al het stof goed tussen de lamellen uit kreeg.
Hele bad weer onder natte stofresten die je niet in je afvoer wilt hebben dus voorzichtig laten leeglopen met een zeefje erin.

Vond het een crime dus blij dat ik daar vanaf ben met mijn warmtepompdroger met zijn zelfreinigende condensor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
happy killer schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:22:
[...]

Ik heb exact het zelfde gedaan als in het filmpje met onze siemens droger. Lijkt een hoop werk maar dat valt reuze mee.
Je hebt alleen een paar schroevendraaiers nodig en wat ruimte.
Daarna doet die het weer als nieuw en heb je gelijk weer een veiliger apparaat aangezien stof overal gaat zitten.
Mocht je je vervelen, dan mag je die van mij ook wel komen doen. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DustPhyte
Vliegvlug schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:08:
[...]

Even een tegengeluid want ik vind het juist ideaal!

Voorheen om de zoveel tijd die condensor eruit moeten halen, die dan altijd water drupt, en daarmee het halve huis door naar de badkamer om 'm daar door te spoelen in het bad omdat je anders niet al het stof goed tussen de lamellen uit kreeg.
Hele bad weer onder natte stofresten die je niet in je afvoer wilt hebben dus voorzichtig laten leeglopen met een zeefje erin.

Vond het een crime dus blij dat ik daar vanaf ben met mijn warmtepompdroger met zijn zelfreinigende condensor! _/-\o_
Tot haren je condensor gaan verstoppen, dan moet je dus aan de slag. 80 procent van de mensen gaan dit niet zelf doen. Al is het een goedkope en snelle fix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:00
Catdogsf schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:17:
[...]

Mocht je je vervelen, dan mag je die van mij ook wel komen doen. *O*
Ik probeer alleen aan te geven dat het allemaal wel mee valt. Mooie kans om e-waste te verminderen en niet gelijk een nieuw apparaat te kopen.
Vooral in dit geval. Je hebt niet eens nieuwe onderdelen nodig alleen wat gereedschap en tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Zover ik weet adviseert Bosch / Siemens je "automatisch reinigende" warmtepompdroger elke X tijd "extra" te reinigen. Hiervoor kun je je handleiding raadplegen. Je kan hier voor Bosch, en hier voor Siemens je machine nummer invullen om te zien welk reinigingsmiddel werkt voor jouw machine.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsWUC-L9Z8WpghdYcbe4CfBaCjQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/64WQcNY1p8UvaXArXeimZEYr.png?f=fotoalbum_large

Wij draaien dit 1x per jaar en onze (Bosch) warmtepompdroger draait al 4 jaar zonder problemen. Wij gebruiken dit reinigingsmiddel.

Met het onderhoudsprogramma pompt hij het reinigingsmiddel een aantal maar door de condensor enzo heen om vastzittende verontreinigingen los te maken en eruit te spoelen. Beetje zelfde als hoe ze airco reiniging doen.

[ Voor 42% gewijzigd door _eLMo_ op 27-11-2024 13:39 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

99ruud99 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:55:

https://www.test-aankoop....oogkasten/tip/droogballen

Broodje aap.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

DustPhyte schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:01:
[...]

Tot haren je condensor gaan verstoppen, dan moet je dus aan de slag. 80 procent van de mensen gaan dit niet zelf doen. Al is het een goedkope en snelle fix.
Nog geen last van gehad en mijn Bosch warmtepompdroger gaat inmiddels al 10 jaar mee!
En al tien jaar lang geen condenser hoeven te reinigen *O*

Vind ook praktisch geen haren in de filters van mijn droger, wel in de wasmachine dus denk dat ze er daar vooral uit komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

_eLMo_ schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:35:
Zover ik weet adviseert Bosch / Siemens je "automatisch reinigende" warmtepompdroger elke X tijd "extra" te reinigen. Hiervoor kun je je handleiding raadplegen. Je kan hier voor Bosch, en hier voor Siemens je machine nummer invullen om te zien welk reinigingsmiddel werkt voor jouw machine.

[Afbeelding]

Wij draaien dit 1x per jaar en onze (Bosch) warmtepompdroger draait al 4 jaar zonder problemen. Wij gebruiken dit reinigingsmiddel.

Met het onderhoudsprogramma pompt hij het reinigingsmiddel een aantal maar door de condensor enzo heen om vastzittende verontreinigingen los te maken en eruit te spoelen. Beetje zelfde als hoe ze airco reiniging doen.
Zojuist mijn typenummer ingevuld en er wordt geen enkel onderhoudsmiddel aangeraden.
Blijkbaar maakten ze die drogers vroeger degelijker en was het niet nodig.
Maar ik snap die fabrikanten wel, dit is een win-win voor hun:
Dure onderhoudsmiddelen verkopen en als hij toch stuk gaat wijzen naar het feit dat je die middelen niet genoeg gebruikt heb.
Plus de droger hoeft daadwerkelijk minder degelijk te zijn en dus goedkoper te maken wat ze opvangen met die onderhoudsmiddelen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Catdogsf schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:07:
[...]

Helaas kan dat niet, heb er meerdere platte schroevendraaiers tussen gezet, maar klikt niet los, beschadig alleen de bovenrand er maar mee.

Edit: ga het eens proberen aan de onderzijde, had alleen de bovenzijde geprobeerd :-)
Lees toevallig dit topic en had dezelfde problemen.

Heb de klep net binnen een minuut losgekregen. Bot mes in de zijkant zetten en beetje open wrikken. Dan je vingers er in en vanuit de hoek opentrekken.

Behoorlijk wat kracht zetten en dan krijg je het los

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmpwVxD5s8ZWkD9VR8-L2tf-dIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5m0gVkvSw4cxNs6fTgxFzLP7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mDmVng6U9_6kjU9TIfWzU7PnK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykcQzMGzhXLoamPumRKsEfhl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2D0BjL8tboUaBjo4rnKlEjBDx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0sRZTfG6DUQBRpmTLRcvVkR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door jeroenkb op 27-11-2024 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online

Dank hiervoor!

Daarom hou ik van Tweakers.

Plaatje morgen in huis en dan eindelijk weer drogere was!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:58
Hier ook een tegengeluid. Ik heb bijna 5 jaar een Siemens IQ500 met een zelfreinigende condensor. Hiervoor hadden we geen warmtepompdroger en die was uiteraard veel sneller klaar. Maar met een veel hoger stroomverbruik.

Alles werkt perfect, gewoon na elke droogbeurt de filters schoonmaken. Daarnaast kan je bij dit model via de filteropening links naar onderen kijken en met een kleine stofzuigerslang of opzetstuk de voorkant van de condensor schoonzuigen. Hier kwam ik vorig jaar achter (na 4 jaar gebruik) en er zat maar heel weinig stof in.

Ik dacht dat de condensors van alle Siemens drogers (on)officieel via de voorkant toch te benaderen moeten zijn.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

• Catdogsf
jeroenkb schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:02:
[...]

Lees toevallig dit topic en had dezelfde problemen.

Heb de klep net binnen een minuut losgekregen. Bot mes in de zijkant zetten en beetje open wrikken. Dan je vingers er in en vanuit de hoek opentrekken.

Behoorlijk wat kracht zetten en dan krijg je het los

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip, bij mij is het alleen schoon aan de voorkant en heb ik ondertussen begrepen dat het probleem zich aan de achterkant bevind waar je niet bij kan via de voorzijde.

• Catdogsf
Headshot_NL schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:14:
Hier ook een tegengeluid. Ik heb bijna 5 jaar een Siemens IQ500 met een zelfreinigende condensor. Hiervoor hadden we geen warmtepompdroger en die was uiteraard veel sneller klaar. Maar met een veel hoger stroomverbruik.

Alles werkt perfect, gewoon na elke droogbeurt de filters schoonmaken. Daarnaast kan je bij dit model via de filteropening links naar onderen kijken en met een kleine stofzuigerslang of opzetstuk de voorkant van de condensor schoonzuigen. Hier kwam ik vorig jaar achter (na 4 jaar gebruik) en er zat maar heel weinig stof in.

Ik dacht dat de condensors van alle Siemens drogers (on)officieel via de voorkant toch te benaderen moeten zijn.
Helaas voor mij, is de voorzijde zeg maar schoon, dus het probleem moet wel achterin zitten.

• jeroenkb
  • Niet online
Catdogsf schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:36:
[...]

Bedankt voor de tip, bij mij is het alleen schoon aan de voorkant en heb ik ondertussen begrepen dat het probleem zich aan de achterkant bevind waar je niet bij kan via de voorzijde.
Ik zag gisteren inderdaad bij mij ook dat de voorkant er schoon uit ziet (door te kijken in de opening als je de deurfilters weghaalt.

Heb je ook te horen gekregen hoe je er dan aan de achterkant bij moet komen?

• Catdogsf
_eLMo_ schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:35:

[Afbeelding]

Heb ons typenr ingevuld en er komt geen reinigingsset tevoorschijn, tevens zit er ook geen onderhoudsprogramma op het apparaat, bij jou wel of hoe doe je dat?

Heb siemens trouwens ook gebeld en die zeiden kort samengevat er kan alleen een monteur langskomen á minimaal €129, want je garantie is voorbij, ook al is het maar een maand.

• Catdogsf
jeroenkb schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:55:
[...]

Ik zag gisteren inderdaad bij mij ook dat de voorkant er schoon uit ziet (door te kijken in de opening als je de deurfilters weghaalt.

Heb je ook te horen gekregen hoe je er dan aan de achterkant bij moet komen?
Nee, maar dat weet ik ondertussen door de hulp van medetweakers hier en dat is voor mij een brug te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satefan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09:04
Onze Samsung warmtepompdroger is ons al een tijd een doorn in het oog. Hij droogt slecht en doet daar ook echt uuuuuuuuren over. De condenser is niet uitneembaar. We maken de lamellen van de condenser trouw droog met het meegeleverde kwastje. Net als het stoffilter in de deur. Dit helpt echter niets. Hij blijft superslecht drogen.

Ik heb van de week de droger schoongemaakt door met de compressor aan de voorkant de lamellen door te blazen (met lucht dus) en daarna met een stofzuiger waar normaliter het filter zit (bij de deur) alle stof geprobeerd weg te zuigen.

Tot onze (grote) verbazing ende blijdschap doet hij het nu heel prima. Het lijkt er dus op dat ook aan de achterkant van de condenser er rommel in de lamellen blijft zitten.

grt

Satefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbdj
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:50
Ik had hetzelfde met Siemens "self cleaning" droger.

Via onderstaande youtubes, gespoelt etc, toen klep geopend, schoongemaakt, , nieuwe amazon klep erop maar probleem bleef.

YouTube: Reinigungsprogramm Spülprogramm Bosch, Siemens Trockner Serie 8 Modelle
YouTube: Fehler Behälter leeren Wärmetauscher reinigen - So geht es!
Klep: https://amzn.to/45cnNlb

Toen ook droger verder geopend en pomp gereinigd, youtube onder. Is minder werk dan het lijkt. Daarna werkte droger weer. Binnenkant droger zat schrikbarend veel pluisstof in overigens.

YouTube: Siemens IQ700 WT46 Wäschetrockner: Den Fehler mit dem vollen Kondens...

Ik koop hierna gewoon een Miele die makkelijker zelf te reinigen is ipv BSH 'self cleaning'.
Samsung drogers hoor ik ook wat problemen over

succes
Pagina: 1