Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venon2nd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 17:06
Beste tweakers forumleden,

We gebruiken hier in huis al een tijdje de Wall Switch schakelaars van Philips Hue. Het in- en uitschakelen van zones werkt in principe naar behoren, echter is er qua bedieningsgemak nog wel iets te verbeteren. Ik zit namelijk met het volgende probleem:

Bijvoorbeeld: Als ik de lampen aan wil doen en ik op de pulsdrukker van Busch en Jaeger waar de Wall Switch op is aangesloten indruk, is het soms zo dat de zone een fractie van een seconde aan gaat / oplicht en daarna direct weer uit gaat. Ik heb ontdekt dat de snelheid waarmee de pulsdrukker weer wordt losgelaten bepaald of de zone aan blijft of direct weer uit gaat. Ik gebruik 3 wall switches, allemaal aangesloten op een eigen schakelaar. Ze hebben allemaal dit probleem. Wanneer ik super-kort de pulsdrukker indruk (echt in een flits op de knop drukken) dan blijft de verlichting branden. Als ik de knop iets te lang vast hou dan gaan de lampen direct weer uit en probeer ik het opnieuw.

Bij het uitzetten van de verlichting hetzelfde probleem, alleen dan precies andersom.

Qua aansluiten was het vrij eenvoudig. Misschien zie ik iets over het hoofd? Ik zoek me een ongeluk op diverse fora, maar kan de oplossing niet vinden...

Misschien kan iemand me hier verder mee helpen? Alvast bedankt voor het meedenken!

°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je de laatste firmware geïnstalleerd op je Wall Switches?

Dit is echt een probleem van de Wall Switch zelf, misschien kun je iets configureren. Maar de Wall Switch ziet je 2x drukken, normaal vangt de 'anti stuiter' logica dit af. Het kan ook zijn dat je schakelaars teveel denderen of stuiteren, maar dat spul is ook weer niet zo bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:40
Al ga ik er niet van uit, maar om het volgende uit te sluiten: weet je zeker dat je de wall switch module hebt ingesteld om met een pulsdrukker te werken? Tijdens de configuratie krijg je de keuze tussen een pulsdrukker en een traditionele wandschakelaar. Ik kan me wel voorstellen dat je dit gedrag kan krijgen als je hem hebt ingesteld als traditionele wandschakelaar.

EDIT:
Hoe heb je de pulsschakelaar eigenlijk aangesloten? Aan de bovenkant zitten een N en een L aansluiting, en aan de onderkant zit een schakelaansluiting (aangegeven met een pijl).

Je moet de wall switch module aansluiten tussen de L en de schakelaansluiting, anders gaat het niet werken. Zie ook onderstaande schema van de pulsdrukker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcUahnJGWQYU6dAyliMQS2JxroM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3RWhgWKu0qxpWCmbHei4BsGa.jpg?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door Skix_Aces op 26-11-2024 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• venon2nd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 17:06
@TheGhostInc Het zat hem inderdaad in de wall switches....

@Skix_Aces Je eerste ingeving was de juiste... Ik heb ze gereset en opnieuw aan het systeem toegevoegd. In de app aangegeven dat het een pulsdrukker was (en niet traditioneel) en ze werken nu naar behoren.

Heel erg bedankt voor jullie hulp! Het begon behoorlijk irritant te worden :)

°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°