Extra HDD opslag foto’s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik_F
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Goedemorgen Tweakers,

Ik ben opzoek naar een extra HDD welke je met een kabel kan verbinden aan je laptop (USB of Samsung lader) waarmee je dus al je foto’s van je telefoon kan opslaan op deze externe HDD

Er zijn zoveel, welke adviseren jullie? Opslag iets van 1TB

Dank alvast voor jullie reacties en advies

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat bedoel je met Samsung lader? Volgens mij heeft Samsung nu al zo'n 20 jaar geen eigen aansluiting meer. Wat voor usb-c klasse externe drives vond je in de pricewatch? Denk je wel aan backups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik_F
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Ja, Samsung sluit ik met lader aan op laptop. En dan de externe HDD ook aan de laptop, en dan zo alles overzetten.

Ben een leek op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:21

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Erik_F je noemt Samsung alsof het voor ons dan meteen duidelijk is wat voor een soort apparaat dat is. Maar Samsung is een merk, geen specifiek apparaat ;)

Bedoel je met Samsung een dockingstation, losse oplader, een telefoon, camera, beeldscherm, ...? Wat is de relevantie van 'de Samsung' in de context van een externe schijf die je via usb in je laptop prikt?

Als je in de pricewatch naar Externe harde schijven gaat zie je automatisch wat populaire modellen onder tweakers, gecombineerd met welke nu extra in de aanbieding zijn vanwege black friday. Aangezien je 0 specifieke eisen noemt zou ik er niet te veel over nadenken en een schijf pakken die goedkoop is en voldoende opslag biedt. Elke externe schijf is geschikt om foto's op te slaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 26-11-2024 09:52 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59

FreakNL

Well do ya punk?

En koop er meteen twee (liefst verschillende merken) en zet je foto’s op allebei.

Want ze gaan allemaal stuk en dan komt er hier weer een topic over iemand die zijn foto’s kwijt is.

Je lader (of beter; adapter) gaat in het stopcontact (of beter, WCD) en je sluit je telefoon dus niet met de lader aan op je laptop maar met de USB kabel.

[ Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 26-11-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik zou zelf geen HDD kiezen maar een SSD. categorie: Externe SSD's Evt. een losse behuizing (categorie: HDD/SSD behuizingen) met een willekeurige SSD (categorie: SSD's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:12
Reinier schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:06:
Ik zou zelf geen HDD kiezen maar een SSD. categorie: Externe SSD's Evt. een losse behuizing (categorie: HDD/SSD behuizingen) met een willekeurige SSD (categorie: SSD's)
Als ik de TS zo lees is dat erg hoog gegrepen. Iemand wil met zijn "Samsung lader" een apparaat aansluiten op zijn/haar computer. Met zo weinig kennis is zelf een externe opslag in elkaar zetten wel wat veel gevraagd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:21

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Reinier schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:06:
Ik zou zelf geen HDD kiezen maar een SSD.
Kun je ook toelichten waarom? Voor de back-up van wat foto's heb je weinig aan de hogere snelheid van SSD. Daarnaast kunnen SSD's minder goed tegen lang op een plank liggen zonder voeding: ze raken dan hun data kwijt. In dit artikel staat een tabel met bijvoorbeeld voor QLC-geheugen een dataretentie van 1 jaar of minder als de schijf losgekoppeld is.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ja, okee, goed punt. Ik heb zelf al zo veel gesneuvelde HDD's meegemaakt dat ik zelf dat risico niet meer neem. En gefeliciteerd ;)

Maar dan is de tip van @FreakNL ook wel een goede: zorg dat je externe schijf niet je enige backup is.

TS: heb je geen mogelijkheid om iets in cloud op te slaan? Google Foto's in originele resolutie bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinel1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 12:27
Backup kun je in zo veel verschillende manieren bedenken. Online is er bij mij geen maar ik spreid wel mijn kansen.

In mijn geval heb ik in huis backups;
1 origineel op mijn PC
1 back-up op een andere schijf (NVMe) op mijn pc.
1 back-up op externe SSD & 1 Back-up op externe HDD (beide "offline")
1 back-up op HDD bij mijn schoonouders in huis.

Wellicht wat veel maar ik kan je garanderen, foto's en belangrijke documenten verliezen zorgt ervoor dat je maatregelen neemt. Ook ken ik mij zelf wel een beetje, als 1 schijf kapot gaat denk ik snel van "dat komt wel" en vaak komt het er niet van.
Daarbij heb ik over ook het een aantal type schijven verdeelt zodat "bit rot" of andere soorten dataverlies verspreid.

@TS Spreid je oplossingen, er is niet 1 specifieke "goede" oplossing. Ik zou wel voor oplossing kiezen van een goede fabrikant.
Pagina: 1