Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquinox
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-09 09:45
Hi,
Ik moet bewijzen dat ik een bepaalde handeling heb uitgevoerd op tijd x en plek y aangezien de softwareleverancier geen logs maakt van bepaalde cruciale acties. Is er een mogelijkheid dit in android op te vragen waar er is geklikt op tijd x ? Ik heb gecheckt voor
adb shell getevent maar lukt mij niet... en weet ook niet of het achteraf logs van voordat je dit commando start logt...zijn er andere opties om acties te 'bewijzen'?

[ Voor 27% gewijzigd door aquinox op 25-11-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 22:57
Nee, als er geen logging aanstaat van een actie, wordt die niet bewaard. Buiten ruimte die de logging zou kosten krijgt men ruzie vanwege privacy inbraak als alles gelogt zou worden, zie bijvoorbeeld de discussie rond de Windows Recall functionaliteit die nu volledig opt-in geworden is.
Beste optie iets te bewijzen in de toekomst is jezelf filmen als je iets doet. Of, de softwareleverancier moet iets inbouwen dat je gelijk een bevestiging mail krijgt zodat als het fout gaat je de kans hebt opnieuw te doen en aan de bel te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar wat ga je ermee bewijzen? Het enige wat dat "zou" registreren is een tik op het scherm op die positie, niet de daadwerkelijke succevolle call. Als die call is mislukt en jij mist daarvan de melding dan is het natuur niet de schuld van de appbouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:57
Pak pen en papier en log het zelf. Of maak video als je zeer sterk bewijs nodig hebt.