Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:51
Ik zoek een?
48-50 inch TV

Wat is je budget?
Maximaal 650 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Streamen enzo. Ik ben niet van plan een lineair tv abbonement te nemen. Ofwel een google tv chromecast erin ofwel via de ingebouwde smart functies zaken als netflix, f1 tv, disney+, videoland en misschien andere diensten.

Dus graag 4K. Local dimming is leuk, maar ik wil gewoon leuk tv kunnen kijken voor een oke prijsje.
De TCL die ik gevonden heb is 144Hz toevallig, maar 100 is ook goed.

Wat heb je zelf al gevonden?
uitvoering: TCL 50C805 Zwart leek me een hele mooie optie. Positieve review, de juiste prijs, uitgebreide featureset.

Liefst heb ik een TV met een lineout of iets waar ik een externe dac op aan kan sluiten zoals een spdif. Mijn bestaande stereoversterker heeft alleen line-in, usb in en bluetooth.
Indien de tv geluid over usb support is dat natuurlijk ook goed, maar ik weet niet of dat bestaat op tv's. Lijkt mij meer een pc ding.
Voor nu kan ik geen gebruik maken van ARC en aangezien ik ga verhuizen heb ik momenteel weinig tot geen budget voor een versterker/receiver upgrade. Tenzij iemand een mooie voor een paar tientjes via v&a weet ;)

Wandmontage is een pré, maar ik heb nog geen bestaande beugel of wat dan ook, dus het enige wat er toe doet is dat het mogelijk is, niet welke vesa maat.

Ik zit ~3 tot 3,5 meter van de TV af, dus liever niet groter dan zit, maar 43 inch vind ik weer wat klein.

Welke vragen heb je hier nog over?
Slaat mijn keuze ergens op? Heb ik obvious betere modellen gemist?

[ Voor 9% gewijzigd door youridv1 op 25-11-2024 18:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

50 inch is wel wat klein voor 3/3,5 meter afstand. Bij 3 meter zit je idealiter al aan 70 inch. Persoonlijke voorkeur kan anders zijn natuurlijk.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:41
FirePuma142 schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:21:
50 inch is wel wat klein voor 3/3,5 meter afstand. Bij 3 meter zit je idealiter al aan 70 inch. Persoonlijke voorkeur kan anders zijn natuurlijk.
Elke keer als ik dit soort dingen lees, snap ik niet hoe ik ooit een CGA scherm fantastisch vond en dat ik zelfs de moeite nam om TV te kijken op een zwart-wit televisie.

Dat gezegd hebbende, de keuze van schermen van 70" onder de 600 euro is niet bepaald fenomenaal. Heeft ook een reden. Niet iedereen kan zich alles permitteren. Probeer het over 5 jaar nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
50 inch is voor ons de grens. Bij een goede deal willen we eventueel 55 nog wel in overweging nemen omdat dat nu eenmaal een gangbare maat is, maar liever niet en groter al helemaal niet :)

De muur waar de tv voor komt te staan is niet groot genoeg voor zo’n monster van een tv en een plant en wat marge zodat hij niet tot de deuropening komt die ernaast zit.

En los daarvan willen we allebei gewoon niet zo’n grote tv

[ Voor 38% gewijzigd door youridv1 op 25-11-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

youridv1 schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:38:
50 inch is voor ons de grens. Bij een goede deal willen we eventueel 55 nog wel in overweging nemen omdat dat nu eenmaal een gangbare maat is, maar liever niet en groter al helemaal niet :)

De muur waar de tv voor komt te staan is niet groot genoeg voor zo’n monster van een tv en een plant en wat marge zodat hij niet tot de deuropening komt die ernaast zit.

En los daarvan willen we allebei gewoon niet zo’n grote tv
Helemaal prima natuurlijk, ik dacht dat je keuze vooral op afstand gebaseerd was. Dan mag je dus nog een heel stuk groter. Daar is nooit moeten aan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Ach zo! duidelijk :)

Iemand nog specifieke modellen die ze zouden aanraden? :) of tips waar op te letten

[ Voor 13% gewijzigd door youridv1 op 25-11-2024 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckydream
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 22:27
Ik persoonlijk zou ik de TCL55 C765 nemen mijns inzien meeste waar voor je geld
nieuw model met de nieuwste hardware
wel 49 euro boven je budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:08
De TCL 55C765 is inderdaad de beste keuze binnen het gestelde budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
bedankt voor de suggesties! mijn studie gaat verder bij dat model dat jullie aanraden
Pagina: 1