Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLIN
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 25-11-2024
Mijn vraag
...

Met grote regelmaat wordt ik gebeld uit buitenlanden. Ik neem niet op, wanneer ik nummers opzoek blijkt dit altijd weer scam. Ze gebruiken steeds een nieuw nummer die ik dan weer blokkeer. Waarom wil of kan mijn provider niet gewoon op mijn verzoek netnummers blokkeren van landen waar ik niemand ken en waardoor ik niet hoef te worden opgebeld? (Mijn provider zegt dat ze het niet kunnen maar dat geloof ik niet)

Zou het niet zo kunnen zijn dat het systeem eigenlijk andersom zou moeten werken werken?
Alle nummers blokkeren tot dat ik ze op deblokkeren zet. Of dat er "veilige lijsten" met nummers bestaan.

Is dit bij alle providers zo? of bestaat er een goede blokkeer app hiervoor?

Dit zou zo veel irritatie leed en ellende kunnen schelen bij mensen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:31
of bestaat er een goede blokkeer app hiervoor?
OS? Op android zal dat vast wel bestaan.

Het whitelisten kan juist voor problemen leveren bij de meeste klanten.
Ik zie de klantenservice al vol stromen met "Ik ontvang geen telefoontjes".

[ Voor 43% gewijzigd door Christoxz op 25-11-2024 15:35 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

D4NG3R

kiwi

:)

Het wil wellicht helpen als je even vermeld welke telefoon je nu hebt, bij Samsung heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om onbekende nummers standaard te blokkeren. Bij andere merken kan je deze standaard op stil zetten.

Er zullen hier ook vast wel losse apps voor zijn. Wat heb je zelf zoal gevonden?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:28
bij meeste android kan je kiezen voor paar opties:

0) alleen contacten kunnen mij bellen
1) iedereen stil behalve favorieten
2) iedereen stil behalve contacten

Helaas is dit dus soort van whitelisting. Bij 1 en 2 zie je nog wel dat je gebeld wordt / bent, dus kan je terugbellen. Bij optie 0 zie je niet eens dat je gebeld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:12
DLIN schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:33:
Zou het niet zo kunnen zijn dat het systeem eigenlijk andersom zou moeten werken werken?
Alle nummers blokkeren tot dat ik ze op deblokkeren zet. Of dat er "veilige lijsten" met nummers bestaan.
Jij wordt nooit gebeld door een onbekend nummer? Een arts? Een ziekenhuis? Iemand die belt omdat er iets met een dierbare gebeurd is..

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.