Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:59
Ik zag nog geen ervaringen topic, dus ik dacht ik maak er eentje aan. Dit is de eerste keer, dus als er iets ontbreekt, let me know.

OPPO Find X8 Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90ij06MOo1ul89VVU4fpb_n6UYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXUeAj3FjEBMsEOHlPvhW69H.jpg?f=fotoalbum_large

De OPPO Find X8 Pro maakt zijn Europese debuut voor €1149. Deze premium smartphone schittert met zijn Hasselblad-camerasysteem, bestaande uit vier 50MP-camera's met indrukwekkende zoomcapaciteiten. Het 6,78-inch OLED-scherm en de krachtige 5910mAh-accu maken het plaatje compleet.

Met 16GB geheugen, 512GB opslag en uitstekende water- en stofbestendigheid is dit toestel klaar voor intensief gebruik. Wie voor 22 december toeslaat, krijgt de OPPO Enco X3i-oortjes (t.w.v. €149) er gratis bij.

--
Specificaties
LaunchAangekondigd: 2024, October 24
Uitgekomen (China): 2024, October 30
BodyFormaten: 162.3 x 76.7 x 8.2 mm
Gewicht: 215 g
Bouw: Glass front (Gorilla Glass 7i), glass back (Gorilla Glass 7i), aluminum frame
eSIM Ondersteuning
IP68/IP69 stof/waterdicht
SchermType: LTPO AMOLED, 1B colors, 120Hz
Formaat: 6.78 inches (111.7 cm²)
Resolutie: 1264 x 2780 pixels
Glas: Corning Gorilla Glass 7i
Helderheid: 4500 nits peak, 1600nits HBM, 800nits typ
HDR: Dolby Vision, HDR10+, Ultra HDR
PlatformOS: Android 15, ColorOS 15, 5 jaar OS updates, 6 jaar security
Chipset: Mediatek Dimensity 9400 (3 nm)
CPU: Octa-core (1x3.63 GHz Cortex-X925 & 3x3.3 GHz Cortex-X4 & 4x2.4 GHz Cortex-A720)
GPU: Immortalis-G925
Memory Internal: 256GB/512GB/1TB
RAM: 12GB/16GB
Storage type: UFS 4.0
CameraQuad setup:

50MP Wide (f/1.6, OIS, 1/1.43")
50MP Periscope 3x (f/2.6, OIS, 1/1.95")
50MP Periscope 6x (f/4.3, OIS, 1/2.51")
50MP Ultrawide (f/2.0, 120°, 1/2.74")

Features: Hasselblad Color, Laser AF Video: 4K@60fps, HDR, Dolby Vision, 4k@60fps alle lenzen in Dolby Vision met lenswissel tijdens opname, ook selfiecamera
Selfie Camera32 MP, f/2.4 Video: 4K@60fps
Accu5910 mAh Si/C 80W wired charging 50W wireless charging 10W reverse wireless. Ondersteuning voor PPS/PD tot 55W in Europa.
FeaturesStereo speakers Under-display fingerprint NFC, IR port Circle to Search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
Heb dit toestel vrijdag gekocht bij Vodafone met de €480 actie.

Mijn impressies tot nu toe, had daarvoor een OnePlus 12 in gebruik gehad:

+: Goed scherm, opstartsnelheid camera véél beter (wss over nagedacht vanwege komst cameraknop), 4k@60fps in Dolby Vision op alle lenzen (vs alleen hoofdcamera), veel betere accuduur, wordt minder snel warm, UI is erg soepel, universeel laden met 55W (PPS & PD, ideaal wanneer er met de powerbank geladen wordt)

-: Veel slechtere haptische/tril motor, slechtere speakers, bouwkwaliteit voelt over het algemeen net een niveautje lager, camera is heel vergelijkbaar, 6x lens niet van hoge kwaliteit, geen lader inbegrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 09:51
Ik heb deze telefoon ook gekocht met de supergoeie Vodafone actie.

Tot nu toe tevreden, echter krijg ik het niet voor elkaar om aptx adaptive in te schakelen ipv aptx hd. Adaptive is selecteerbaar in dev opties, maar de telefoon schakelt automatisch naar aptx hd.

Iemand een idee?

Binnenkort foto samples, het weer is vrij matig geweest tot nu toe. Ik denk/hoop dat de Oppo camera niet zo vergelijkbaar is met de Oneplus 12.

YouTube: iPhone 16 Pro Max vs Pixel 9 Pro XL vs OPPO Find X8 Pro vs Samsung S...

[ Voor 31% gewijzigd door laarom op 26-11-2024 17:59 ]

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
laarom schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:49:
Ik heb deze telefoon ook gekocht met de supergoeie Vodafone actie.

Tot nu toe tevreden, echter krijg ik het niet voor elkaar om aptx adaptive in te schakelen ipv aptx hd. Adaptive is selecteerbaar in dev opties, maar de telefoon schakelt automatisch naar aptx hd.

Iemand een idee?
Zou dat misschien kunnen omdat de Find X8 Pro een Mediatek SoC heeft ipv een Snapdragon? Ik dacht altijd dat AptX Adaptive een Qualcomm only product is.

Helaas heb ik geen AptX Adaptive product om te testen.
laarom schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:49:
Binnenkort foto samples, het weer is vrij matig geweest tot nu toe. Ik denk/hoop dat de Oppo camera niet zo vergelijkbaar is met de Oneplus 12.
De hardware is in iedergeval wel bijna hetzelfde en tot nu toe met wat kleine testjes lijken de foto's heel erg vergelijkbaar. Maar misschien in uitdagende condities dat de Oppo beter geoptimaliseerd is. Wel is de Oppo véél beter met bewegende beelden, dat is dan weer zo'n voorbeeld van optimalisatie.
Ander ding, bij concertopname was de microfoon van de OP12 erg slecht, ben benieuwd of dat beter is bij de Oppo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandeven66
Morgen komen de gratis Enco X3i ook al binnen.
Gisteren de aanvraag ingediend, vandaag goedgekeurd.

Ongelofelijk netjes, hier kunnen veel fabrikanten wat van leren! Van soms wel 10 weken bij Samsung, naar Oppo die het in 2 dagen fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
vandeven66 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:50:
[...]

Zou dat misschien kunnen omdat de Find X8 Pro een Mediatek SoC heeft ipv een Snapdragon? Ik dacht altijd dat AptX Adaptive een Qualcomm only product is.

Helaas heb ik geen AptX Adaptive product om te testen.
Qualcomm verkoopt licenties voor gebruik van aptx, daarom vind je het op veel headphones, behalve die van Sony, die gebruikt weer het eigen ldac. Wat de X8 pro ook ondersteunt :) .
vandeven66 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:50:
[...]
De hardware is in iedergeval wel bijna hetzelfde en tot nu toe met wat kleine testjes lijken de foto's heel erg vergelijkbaar. Maar misschien in uitdagende condities dat de Oppo beter geoptimaliseerd is. Wel is de Oppo véél beter met bewegende beelden, dat is dan weer zo'n voorbeeld van optimalisatie.
Ander ding, bij concertopname was de microfoon van de OP12 erg slecht, ben benieuwd of dat beter is bij de Oppo.
Ik zie nu wat je bedoelt, die main camera sensor van die Oneplus 12 is zelfs groter, net als de X7 Ultra. In een vergelijking vond ik de X8 pro er toch beter uit zien dan X7 ultra, zeker de video inderdaad. Inmiddels weet ik dat het allemaal onder de zelfde paraplu vandaan komt, dus het zal vast vergelijkbaar zijn.

Wel ff wennen een ander OS, ik mis bijvoorbeeld separate app sound wel. De optische vingerafdrukscanner
is functioneel goed maar 's avonds moet je uitkijken anders brand je je netvliezen eruit. Misschien wel een dealbreaker voor mij, ik kijk het nog even aan. Adaptive brightness op het lockscreen is nog erger, maar dat staat nu uit als het goed is.

Erg handig vind ik de gebaren op het lockscreen: flashlight, muziek bedienen, camera, calculator, recorder!

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:55
vandeven66 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:24:

Ongelofelijk netjes, hier kunnen veel fabrikanten wat van leren! Van soms wel 10 weken bij Samsung, naar Oppo die het in 2 dagen fixt.
Ja, echt top. Zaterdag de telefoon gehaald, zondag aanvraag ingediend, vandaag geleverd.

Dat van de bouwkwaliteit van de Oppo herken ik niet helemaal. Wat voelt wat jouw betreft niet goed qua kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laarom
Een aantal random point and clicks, ik heb alleen wat verschillende lenzen uitgeprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2i5q6_USvDZL-a2PmbuZ8SNqzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/54EAIGIStXoH7Ieko5jTMgQ7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHBsG9yIwRquDTeF4s-oh_bjjIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LS4dHRBCpcSrqzRJotuU3eO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnXpQJwhKRt7rdhIOeMkmAVv-BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcqSa1pXFfHdijAQm30R82Zt.jpg?f=fotoalbum_large

Met XDRpro spat het echt van je scherm.

[ Voor 189% gewijzigd door laarom op 26-11-2024 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
barrymossel schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:31:
[...]
Dat van de bouwkwaliteit van de Oppo herken ik niet helemaal. Wat voelt wat jouw betreft niet goed qua kwaliteit?
Niet goed is een groot woord, maar de materialen voelen net wat minder op de Oppo. De OnePlus heeft een soort zacht laagje over het achterglas zitten waardoor het net wat beter aanvoelt. De meesten zullen het waarschijnlijk niet merken, al helemaal niet als je een hoesje hebt.
De materialen zijn natuurlijk wel gewoon goed, de in-hand feel is alleen net wat minder voor mijn gevoel. Dit gaat ook in combinatie met de mindere trilmotor, de precieze trillingen bij iedere systeemaanraking is wat ik wel mis (het verschil is al helemaal te merken wanneer ik OHaptics afspeel in de instellingen).

Verder wel erg onder de indruk van het toestel. Ook zeker niet teleurgesteld in de Dimensity, fijn om te weten dat er een andere SoC maker het óók goed kan. (kuch kuch Samsung met de Exynos)
Modem is lekker efficient en wordt niet zomaar warm wanneer er 4g/5g gebruikt wordt. Snelheden zijn hoog, ping lager dan op de OP12 op 4g/5g.

Zal ergens in de komende dagen kijken of ik wat vergelijkingsfoto's kan maken tussen de OP12 en Find X8 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
vandeven66 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:17:
[...]

Niet goed is een groot woord, maar de materialen voelen net wat minder op de Oppo. De OnePlus heeft een soort zacht laagje over het achterglas zitten waardoor het net wat beter aanvoelt. De meesten zullen het waarschijnlijk niet merken, al helemaal niet als je een hoesje hebt.
Hij is idd erg glad, maar juist dat voelt voor mij meer premium dan een of ander vreemd laagje of motiefje. Dus dat is subjectief. (Ik irriteer me nu meer aan de combinatie gladheid (heb nog geen hoesje) en de zwaardere bovenkant, waardoor hij soms lijkt te kantelen in m'n hand...)
De materialen zijn natuurlijk wel gewoon goed, de in-hand feel is alleen net wat minder voor mijn gevoel. Dit gaat ook in combinatie met de mindere trilmotor, de precieze trillingen bij iedere systeemaanraking is wat ik wel mis (het verschil is al helemaal te merken wanneer ik OHaptics afspeel in de instellingen).
Trilmotor is voor mij tot nu toe beter dan de Pixel 7 die ik ook hem. Geluid bij bellen (wat ik eigenlijk vrijwel nooit doe) vandaag, was vreemd. Net of de telefoon op speaker stond, maar toch niet. Gaan we nog even verder testen binnenkort.

Ook nog wat software dingetjes die raar/irritant of gewoon een bug zijn (zoals dat in sommige gevallen ik in WhatsApp geen toetsenbord krijg, zonder uit een chat te gaan en dan weer terug). Maar daar heb ik wel vrede mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
vandeven66 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:24:

Ik denk dat Samsung wel minstens 1000 keer zoveel aanvragen krijgt als Oppo. :)

De foto's genomen met de Find X8 Pro die ik tot nu toe heb gezien vallen me wel relatief tegen. Maar het is natuurlijk ook niet de Ultra die pas volgend jaar verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Wat valt je tegen precies?

De Ultra komt aleen in China uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
Eergisteren ben ik door iemand meegesleept naar een show/''concert''.
Perfect moment om te kijken of de Find X8 Pro wél fatsoenlijke microfoons heeft tov de OP12 die constant piekte waardoor het niet goed klonk.

Resultaat: Prima geluid, geen pieken. En als kers op de taart: de telefoon herkende automatisch dat het een podium was en deed de lichtinstellingen automatisch aanpassen, zowel voor video (nog steeds 4k60fps hdr op alle lenzen) als foto. Dat heb ik nog nooit meegemaakt: vaak moet ik zelf de lichtinstellingen wat donkerder maken zodat niet alles overbelicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Ik twijfel ook nog wel over de camera, ik heb al wel een aantal mooie foto's kunnen maken maar ik vind de videos er toch wat flets uit zien. Op het telefoonscherm weliswaar. Misschien een gevolg van jarenlange gewenning aan oververzadiging van Samsung.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQ28vPc2deyQzMFaVnmwYZBIWNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JpkPZZlZHezfVveRkUsWlPg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-T0kkSoY3FW1F2vrhFN6wH9iOJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlA8r6Sg1ILBVi72V0brKr4o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-sNXw3auZzEA2UhluTaO7Z8RuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgZE4Lip1rCDmBiwU7MGmWzK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXmrRnkP_ijt-rNz-UlAcs5xzOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsEtEtbmeyMaePOCVuTjAwyu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
laarom schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:28:
Ik twijfel ook nog wel over de camera, ik heb al wel een aantal mooie foto's kunnen maken maar ik vind de videos er toch wat flets uit zien. Op het telefoonscherm weliswaar. Misschien een gevolg van jarenlange gewenning aan oververzadiging van Samsung.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto's!

Enne, je moet je signature nog aanpassen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Haha het past niet meer, ik heb een ander format nodig 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Sidenote: ik speel Solo Leveling Arise en dat speelt veeeeeeel soepeler dan op mijn S22Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:44
Sinds gisteren ook de Oppo, kom van de Pixel 6 en het is een mooie upgrade. In het echt is ie mooier dan op foto's en filmpjes. Heb d ezwarte uitvoering.
Ik had op mijn pixel een leren hoesje, en ben dus niet meer gewend aan zo'n glad ding. Echter kan ik nergens hoesjes vinden, is ie zo vers dat er nog niks op de markt is? Zelf op de site van oppo Nederland is er geen hoesje te bestellen... iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 22:28
Grindtegel schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:27:
Sinds gisteren ook de Oppo, kom van de Pixel 6 en het is een mooie upgrade. In het echt is ie mooier dan op foto's en filmpjes. Heb d ezwarte uitvoering.
Ik had op mijn pixel een leren hoesje, en ben dus niet meer gewend aan zo'n glad ding. Echter kan ik nergens hoesjes vinden, is ie zo vers dat er nog niks op de markt is? Zelf op de site van oppo Nederland is er geen hoesje te bestellen... iemand nog tips?
De Oppo Find X8 Pro is 21 november wereldwijd gelanceerd (30 oktober in China). Voor nu zou ik zeggen dat AliExpress de beste plek is om een hoesje te vinden. Ook van merken zoals Nilkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Amazon heeft hoesjes en (camera)screenprotectors

[ Voor 9% gewijzigd door laarom op 04-12-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Grindtegel schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:27:
Deze (https://www.gsmpunt.nl/ho...lexibele-back-cover-blauw) heb ik, maar die had je vast allang gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
idd maar die vind ik niet mooi, heb (bij gebrek aan beter) deze besteld

https://www.amazon.de/dp/...0&pd_rd_i=B0DL57XTPX&th=1

Komt morgen ak binnen als het goed is, laat wel weten of het wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Hoesje is binnen, tja wat zal ik zeggen.Doet wat ie moet doen, sluit goed aan en dat is het wel een beetje. Fingerprint magnet is het eerste wat in me opkomt. Verder prima kwaliteit maar deze gaat niet blijven want echt mooi is ie niet. Voor een tientje is ie het zeker waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
Zoals eerder gezegd, zou ik nog wat vergelijkingsfoto's met de OnePlus 12 plaatsen. Hierbij wat shots die ik gemaakt heb met alle lenzen op verschillende momenten vandaag. Ook wat video's gemaakt.

Wellicht ga ik nog een review schrijven met de foto's, mits ik daar tijd voor kan gaan vinden.

Klikken op de foto's voor de vergroting.
-
Situatie 1, met alle lenzen
0,6x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Exv0Kc0cF1xbiA0OZg5AhrZLeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFvQT8VFq8wkWWJaCLyc9MDp.jpg?f=fotoalbum_large

0.6x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wc8RzNtCeYc_gxPshPJ5c55Wq7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3mDnCTpqrtOBzTW9Qx1oNow.jpg?f=fotoalbum_large

1x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bv-0mNEHujhZ5rwWmCnGh2wSfkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQJS5yBA2cNApbagIV18lcle.jpg?f=fotoalbum_large
(waarschijnlijk iets te snel bewogen, waardoor de HDR mislukt is)

1x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4EtVugxMkG3mxkrutAT5w6fBYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsRopYMEiXBmWVvcR80pMqyo.jpg?f=fotoalbum_large

3x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovFLlUicAzU08aeOV-IW6tDm0os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17DnsNoPOVlbYM47Vxk6RhUz.jpg?f=fotoalbum_large

3x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_akmDuO3tjcwvzHSKeEjT4IATmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuRoUXWlt8r9dMvS57z3mQm7.jpg?f=fotoalbum_large

6x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGPjS3EG0MNI8jEqHhNUGA_JFRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtkWZUYw27W9yWKoklW5iPbR.jpg?f=fotoalbum_large

6x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CoNW0_HHNYf4dayQhtKbTLj6fY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hfFlKhxWi2gLhku1ODhfJzC6.jpg?f=fotoalbum_large
Situatie 2, alle lenzen
0,6x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOVrrpIFDEz3SplqNK_dFX3-YY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhfjULqruR0lgqSJtKebkCWW.jpg?f=fotoalbum_large

0,6x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LidbrzpEvfoqt4HbgYWvglyD0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCGhQD0HMUbr0TpyLV2qxnNd.jpg?f=fotoalbum_large

1x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13MgyjDjhIbRu0NvTDkRCtl08Bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFiOrbCoWg9rQSeIpFHOlSiT.jpg?f=fotoalbum_large

1x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQh45r2lZBtg_S3tAqbKYVQHhe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7b7zAVtTjXVQYqrkj7ZSKvt.jpg?f=fotoalbum_large

3x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uwvvl0x6yuRU7CQtHQTJfzx4EEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvdqXMwkUJNXRRqAY0dfiuaT.jpg?f=fotoalbum_large

3x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaMVfA-ZUfztTR1tRYSgWhGBRIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFme24e2Gg5CvQhtMOXXKgE0.jpg?f=fotoalbum_large

6x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGTMig3Vqmx5FGJlpp_guYnVk2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxkxQxeMy2QlT9t88phQHDYx.jpg?f=fotoalbum_large

6x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFC-sZZeiv4XTXN14BijssHTFoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EO7166IzLlyco2VrhDBwECWy.jpg?f=fotoalbum_large
Situatie 3, een wegwijzerbord
3x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpVOac7cI-SCkNCSTVep_47On9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sk6EwMrW4QzZd8yqswoaGJH.jpg?f=fotoalbum_large

3x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OpD__1sE1Ycwmg4JNqkBHH1tVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sy9HY5MN8f8NarwJbyi6Tk3w.jpg?f=fotoalbum_large

6x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YrxpVBQ0d8lUTYebMh9SqnoAec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6rZnXETQUFrjnGMHEva3O4V.jpg?f=fotoalbum_large

6x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sv3zdufkudmqprN8KQOe4wuaCno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NduDjyKlBr7Yp45A05713u0T.jpg?f=fotoalbum_large
Situatie 4, alle lenzen (Station Tilburg)
0,6x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyxdVTzK6ITjYEjrOLX4TI4Sgcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJskQMkQJu4OdUmyOI1rog8m.jpg?f=fotoalbum_large

0,6x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3lCTWdpS2ijf8TS64vK4duMdQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49ise2neS6r3liRlnNe165pu.jpg?f=fotoalbum_large

1x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kelU8d1mYm1SNeq_Aol-8eQa0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0I1xBQ3zs3zQdB6owUiKH1C.jpg?f=fotoalbum_large

1x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gadeBOw3ViHLe23hpr9VrZyoazY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZKlczfg8SHPsuOhrEihnwXu.jpg?f=fotoalbum_large

3x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qvdq7x1kp3fwNhAWOW22YD9yUpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICKhlmxdSpghmPJ2y2XyH0x1.jpg?f=fotoalbum_large

3x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMaXAIMoZupn7nIIVCpKPVGqcxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiU3bShb1ibZphR65LYXTb0f.jpg?f=fotoalbum_large

6x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kB-xUK4I9ky_-Ql5ZkM6xupSsCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRiEGCv1vNaYVfQrkq3Z9VbL.jpg?f=fotoalbum_large

6x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SZ1AQyXSK99XdVF-gxad7IDvsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZkZwLLRtgwzNtSExGxf63zc.jpg?f=fotoalbum_large
Situatie 5, centrum Tilburg, alle lenzen
0,6x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ot5vCN1U5cKSr9sfSB7-a_11woc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Solru7FxRTjAVy7C5rGr7Atg.jpg?f=fotoalbum_large

0,6x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-NQ1ZuZVi7pmQzvx2vUbETGY5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SA0BkU92vZ23apVotCrwaea5.jpg?f=fotoalbum_large

1x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKrU0a424QJ0cZQ3cgBtlY8CtMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHKGtyfu67dhBM6zDTkZQsLV.jpg?f=fotoalbum_large

1x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtSmoyYmB5QTtCCBeFVbFHEttb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uE6yZ30E5jcfuzuSN16ngtVs.jpg?f=fotoalbum_large

3x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdUApUGu9cvk6xPV2TcVjXRNRt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3OmzJPeIIGI2U4hHkmW5iEZ.jpg?f=fotoalbum_large

3x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QczNbuknmHJB18PFkdxuYt6AUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9g0xUL4Rc0ooOZiHhskG2Yld.jpg?f=fotoalbum_large

6x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhvN5xAgmYTNynxsm5n8ucz5QRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSYNa9P8bmewZZ0Xm4kYH8JH.jpg?f=fotoalbum_large

6x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUqCoQfdQwwG3wyGBAyfDvYKz5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dr9jDtUBHB2KoxjGurBa9qX3.jpg?f=fotoalbum_large
Situatie 6, Reeshofpark Tilburg, alle lenzen
0,6x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BH56M46TklQRq9eNuQmuUD4h150=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnbtF13R0JZ6tkgMEfKNnjVS.jpg?f=fotoalbum_large

0,6x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liMRJRCM7dyqX1lVegVFzRDoStg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6vu8sdTt7tvnJtHbh2tOBFz.jpg?f=fotoalbum_large

1x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5dqMdKX5zl8m5B_mmYrbZRi0Ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYc2qI8xm2etern2b5OzbdtS.jpg?f=fotoalbum_large

1x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usHxDKu4b2k9-1iGWWtXl5BvO04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PkaHrLxU3fVD7vhnDx1qzy8.jpg?f=fotoalbum_large

3x OPPO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkK2Y0OvccrcDb_QSIZOgUS5vb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oc2QoPZovIsIgWJAhpyTObKA.jpg?f=fotoalbum_large

3x OnePlus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7kyD0T9Swf_FU5RdR9tfjZMaFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyFONkOZnXsx7pmGaMnI3i37.jpg?f=fotoalbum_large
Video, Heuvelplein Tilburg
OPPO Find X8 Pro
Instellingen: 4k, 60fps, HDR aan

OnePlus 12
Instellingen: 4k, 60fps, HDR uit

Video, Paleisring, Tilburg
OPPO Find X8 Pro

OnePlus 12

Video, Reeshofpark, Tilburg
OPPO Find X8 Pro

OnePlus 12

Conclusie
De camera's zijn wat mij betreft heel erg vergelijkbaar. Soms vind ik de verwerking iets beter op de OnePlus. Ik zal binnenkort de beelden wat verder analyseren. Ben benieuwd wat jullie vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
vandeven66 schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:57:
Zoals eerder gezegd, zou ik nog wat vergelijkingsfoto's met de OnePlus 12 plaatsen. Hierbij wat shots die ik gemaakt heb met alle lenzen op verschillende momenten vandaag. Ook wat video's gemaakt.

Wellicht ga ik nog een review schrijven met de foto's, mits ik daar tijd voor kan gaan vinden.

Klikken op de foto's voor de vergroting.
-
Situatie 1, met alle lenzen
0,6x OPPO
[Afbeelding]

0.6x OnePlus
[Afbeelding]

1x OPPO
[Afbeelding]
(waarschijnlijk iets te snel bewogen, waardoor de HDR mislukt is)

1x OnePlus
[Afbeelding]

3x OPPO
[Afbeelding]

3x OnePlus
[Afbeelding]

6x OPPO
[Afbeelding]

6x OnePlus
[Afbeelding]
Situatie 2, alle lenzen
0,6x OPPO
[Afbeelding]

0,6x OnePlus
[Afbeelding]

1x OPPO
[Afbeelding]

1x OnePlus
[Afbeelding]

3x OPPO
[Afbeelding]

3x OnePlus
[Afbeelding]

6x OPPO
[Afbeelding]

6x OnePlus
[Afbeelding]
Situatie 3, een wegwijzerbord
3x OPPO
[Afbeelding]

3x OnePlus
[Afbeelding]

6x OPPO
[Afbeelding]

6x OnePlus
[Afbeelding]
Situatie 4, alle lenzen (Station Tilburg)
0,6x OPPO
[Afbeelding]

0,6x OnePlus
[Afbeelding]

1x OPPO
[Afbeelding]

1x OnePlus
[Afbeelding]

3x OPPO
[Afbeelding]

3x OnePlus
[Afbeelding]

6x OPPO
[Afbeelding]

6x OnePlus
[Afbeelding]
Situatie 5, centrum Tilburg, alle lenzen
0,6x OPPO
[Afbeelding]

0,6x OnePlus
[Afbeelding]

1x OPPO
[Afbeelding]

1x OnePlus
[Afbeelding]

3x OPPO
[Afbeelding]

3x OnePlus
[Afbeelding]

6x OPPO
[Afbeelding]

6x OnePlus
[Afbeelding]
Situatie 6, Reeshofpark Tilburg, alle lenzen
0,6x OPPO
[Afbeelding]

0,6x OnePlus
[Afbeelding]

1x OPPO
[Afbeelding]

1x OnePlus
[Afbeelding]

3x OPPO
[Afbeelding]

3x OnePlus
[Afbeelding]
Video, Heuvelplein Tilburg
OPPO Find X8 Pro

[YouTube: OPPO Find X8 Pro - 4K 60FPS DV HDR - Sample 3]

OnePlus 12

[YouTube: OnePlus 12 - 4K 60FPS - Sample 3]
Video, Paleisring, Tilburg
OPPO Find X8 Pro

[YouTube: OPPO Find X8 Pro - 4K 60FPS DV HDR - Sample 2]

OnePlus 12

[YouTube: OnePlus 12 - 4K 60FPS - Sample 2]
Video, Reeshofpark, Tilburg
OPPO Find X8 Pro

[YouTube: OPPO Find X8 Pro - 4K 60FPS DV HDR - Sample 1]

OnePlus 12

[YouTube: OnePlus 12 - 4K 60FPS - Sample 1]
Conclusie
De camera's zijn wat mij betreft heel erg vergelijkbaar. Soms vind ik de verwerking iets beter op de OnePlus. Ik zal binnenkort de beelden wat verder analyseren. Ben benieuwd wat jullie vinden!
Vind de OnePlus 12 over het algemeen wat betere foto's maken. Vooral de foto met de richtingsborden is de tekst een stuk duidelijker op de OnePlus 12. Al zijn de kleuren wel misschien wat feller gemaakt dan in werkelijkheid. De foto met de bomen en struiken tussen twee rijstroken zien de struiken er een stuk beter op de OnePlus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:10
De camera applicatie mist een knop om de AI crap uit te schakelen. Op sommige gemaakte foto's hebben dames baardstoppels erbij gekregen of extra tanden.

In extreme gevallen hebben sommige mensen een meer Aziatisch voorkomen gekregen (wijder en ronder gezicht, oogleden weg). Heb zelfs een foto waarin een kennis veranderde in Kate Winslet.

Stel je voor dat de foto's van je kinderen niet in de buurt komen van de werkelijkheid, moet er niet aan denken.

Open Camera of Gcam heeft dit probleem niet. De Oppo telefoon heeft heel wat belangrijke fotomomenten verpest.

[ Voor 11% gewijzigd door Jaïr.exe op 16-12-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Qua video is het lastig te vergelijken als je bij de één HDR aan hebt en bij de ander uit.

Op zich ziet het er goed uit maar zoals typisch bij Android toestellen blijf je een soort micro stutter zien bij het ‘pannen’ en ik weet niet of het frame drops zijn of dat het me de stabilisatie te maken heeft maar het is niet helemaal smooth. Ook hebben Androids vaak een digitale look ,vandaar dat ik een iPhone voor video gebruik.

Qua fotografie ziet het er ook best mooi uit en blijft het een kwestie van smaak. Ik vind dat Oppo en Vivo in hun afstelling teveel contrast en verzadiging hebben maar dat zullen veel mensen mooi vinden dus ik snap dat ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:25
YouTube: OPPO Find X8 Pro vs Galaxy S24 Ultra vs iPhone 16 Pro Max Camera Com...

15min10sec , ik mag hopen voor oppo dat ze dat kunnen fixen? Want wat ik in die video zie, dat is een ramp zoiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laarom
Een ramp 😂
Wat 4k nacht video is niet perfect?

Manmanman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
laarom schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:46:
Een ramp 😂
Wat 4k nacht video is niet perfect?

Manmanman
Al eens goed gekeken naar dat filmpke lol.
Dat schokt enorm, de andere 2 zijn veel beter.

En als je blind bent, bekijk het op een tv dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Reetkeverke op 02-01-2025 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
Reetkeverke schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 16:03:
YouTube: OPPO Find X8 Pro vs Galaxy S24 Ultra vs iPhone 16 Pro Max Camera Com...

15min10sec , ik mag hopen voor oppo dat ze dat kunnen fixen? Want wat ik in die video zie, dat is een ramp zoiets.
Idd een stabilisatie probleem lijkt het, al heb ik het zelf nog niet meegemaakt. Zal eens expres in het donker filmen om te kijken of ik het kan reproduceren.
Verder is de video meer dan prima hoor. Kijk bijvoorbeeld bij de ultra op de ultrawide, helemaal blurry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
vandeven66 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:27:
[...]

Idd een stabilisatie probleem lijkt het, al heb ik het zelf nog niet meegemaakt. Zal eens expres in het donker filmen om te kijken of ik het kan reproduceren.
Verder is de video meer dan prima hoor. Kijk bijvoorbeeld bij de ultra op de ultrawide, helemaal blurry.
In den donker heeft een smartphone camera het altijd moeilijker, het kan voorvallen, maar wel zo erg niet als wat je int filmpje ziet terwijl de samsung het veel beter doet, jij ziet het ook ;).

Natuurlijk: als er meer licht is, denk maar aan zo nen tractor stoet dan gaat die oppo het heel goed doen.
Ziet er goed toestel uit.

Ik twijfel nog tussen deze & de S25 ultra die er bijna is. Ik hou enorm vd software van samsung.
Ik ben evenzeer kritisch voor andere ze: ik heb de S24 ultra gehad & mijn gevoel zei dat de S23 ultra beter is.
Ik heb de iPhone 15 pro max gehad maar stuitte op minder leuke kantjes aan de software + hunne zoom en dit voor het duurste toestel is triest vindk. Natuurlijk zoom je niet constant zover uit maar ik ga wel eens naar buitenlands voetbal kijken, zit je een eind vh veld, het is zalig om een betere zoom te hebben op zo momenten of op een concert of Tomorrowland, ik ben ene die filmt dan & op youtube plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
Reetkeverke schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 14:03:
[...]

In den donker heeft een smartphone camera het altijd moeilijker, het kan voorvallen, maar wel zo erg niet als wat je int filmpje ziet terwijl de samsung het veel beter doet, jij ziet het ook ;).

Natuurlijk: als er meer licht is, denk maar aan zo nen tractor stoet dan gaat die oppo het heel goed doen.
Ziet er goed toestel uit.

Ik twijfel nog tussen deze & de S25 ultra die er bijna is. Ik hou enorm vd software van samsung.
Ik ben evenzeer kritisch voor andere ze: ik heb de S24 ultra gehad & mijn gevoel zei dat de S23 ultra beter is.
Ik heb de iPhone 15 pro max gehad maar stuitte op minder leuke kantjes aan de software + hunne zoom en dit voor het duurste toestel is triest vindk. Natuurlijk zoom je niet constant zover uit maar ik ga wel eens naar buitenlands voetbal kijken, zit je een eind vh veld, het is zalig om een betere zoom te hebben op zo momenten of op een concert of Tomorrowland, ik ben ene die filmt dan & op youtube plaatst.
De iPhone heeft echt een kleine sensor voor zoom. Dit is erg zichtbaar, veel ruis met 5x zoom.

De Oppo Find X8 Pro is niet hét toestel voor de camera vind ik persoonlijk. Het is echter wel een vrij rond plaatje die alles wel aanvinkt. Overigens wel een van de beste die ik heb meegemaakt specifiek voor concert video, dankzij de concertmodus (deze past automatisch de lichtinval aan zodat niet alles overbelicht is) + 6x zoom.

ColorOS vind ik persoonlijk best goed, vloeiende animaties, erg vlot. Echter is het zeker niet zo featurerijk als OneUI. Echter vind ik soepelheid belangrijker, dat vind ik met ColorOS wel vele malen beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laarom
Reetkeverke schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:47:
[...]

Al eens goed gekeken naar dat filmpke lol.
Dat schokt enorm, de andere 2 zijn veel beter.

En als je blind bent, bekijk het op een tv dan.
Uit mijn reactie kun je al opmaken dat ik begrepen heb dat er iets mis is met de video, ik ben dus niet blind. Kan ik hieruit concluderen dat er iets mis is met jouw vermogen om begrijpend te lezen?

Dit soort geneuzel over een niche feature die niet perfect is, is zo zinloos, laat staan dat het een ramp is. Als nachtvideo zo belangrijk is, moet je geen smartphone kopen voor dat doeleinde.

De camera overall is 1 van de beste op dit moment gecombineerd met 1 van de beste processoren en imo de beste batterij. Dat maakt de Find X8 Pro voor mij de nr 1 smartphone van 2024 en zeker competitief met nieuwe toestellen in 2025. Gezien de markt en het marktaandeel zal dat in de verkoopcijfers niet terug te zien zijn 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iC--ooJJnHuQLY_eHyLix3FGI1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1qQTjWe0rrBNTazKUkRQJMm.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je kan zien is voor mij de camerascreenprotector geen overbodige luxe, ik was erg blij om te zien dat het alleen de protector was 😀

De standaard protector die op het normale scherm zit, is ook al aan vervanging toe, volgens mij heb ik gelezen dat dat 2x per jaar gratis bij een oppo center kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnsmts
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-05 14:52
Iemand een idee of er een goeie winkel is waar ik het scherm al kan laten veranderen? Is helaas na 1 val uit de zetel al gebarsten. Via Oppo moet ik hem opsturen , maar idealiter ga ik ergens langs. Ik kwam the phone lab tegen in Rotterdam. Maar daar wacht ik nog op antwoord of ze het scherm al op voorraad hebben. En wat de eventuele prijzen zijn, want dit kan ik helaas ook nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Als je 1100 (of mss elders iets minder) neertelt voor een smartphone zowaar dan moet dat gewoon goed werken, simpel.
Mss ze het kunnen fixen met software, geen idee.
De oppo is 1 vd betere toestellen op dit moment , ik kraak dat toestel zeker niet af, zie genoeg videos dat die goed is.
Daarmee dat ik het overwoog om die te kopen maar ik koop het met een aboke omdat ik het toch nodig heb, helaas geen oppo bij proximus hier. Het zal dus de S25 ultra worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Reetkeverke op 06-01-2025 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysmatic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 01:41

sysmatic

Freelance Digital Artist

Iemand die weet waar ze 80W SuperVOOC opladers beschikbaar hebben voor de OPPO? Bij OPPO NL zijn ze niet beschikbaar atm.

Ben nu net overgegaan naar deze phone en ik kom van een VIVO X80 Pro waar ook een 80W charger bij zit, maar die laad helaas niet mijn OPPO op maximale charge speed.

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
sysmatic schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 01:25:
Iemand die weet waar ze 80W SuperVOOC opladers beschikbaar hebben voor de OPPO? Bij OPPO NL zijn ze niet beschikbaar atm.

Ben nu net overgegaan naar deze phone en ik kom van een VIVO X80 Pro waar ook een 80W charger bij zit, maar die laad helaas niet mijn OPPO op maximale charge speed.
Deze van Realme werkt met SuperVOOC (kan ook 80W). Komt zonder kabel: https://www.amazon.nl/rea...er-Adapter/dp/B0D41WJZ6C/

Heeft alleen geen USB-C ingang

[ Voor 5% gewijzigd door Jotyjo op 09-01-2025 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysmatic

sysmatic

Freelance Digital Artist

Jotyjo schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:43:
[...]

Deze van Realme werkt met SuperVOOC (kan ook 80W). Komt zonder kabel: https://www.amazon.nl/rea...psc=1&smid=A17D2BRD4YMT0X

Heeft alleen geen USB-C ingang
Je linkje werkt helaas niet. Is dat die 120W op amazon?

Mijn portfolio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MD81
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 00:35
Waarschijnlijk deze lader. Gebruik ik ook voor mijn Find X8 Pro. Realme, eveneens als OnePlus is een submerk van OPPO, vandaar dat SuperVooc werkt.

Link naar lader: https://www.amazon.nl/rea...er-Adapter/dp/B0D41WJZ6C/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
sysmatic schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 01:25:

Ik heb ze bij Belsimpel en Coolblue gezien, waarbij de ene beweert dat het de 100W is en de ander de 80W maar volgens mij zijn het allebei de versies met twee aansluitingen: zowel USB-A als USB-C.

edit: even ter verduidelijking die staan er als OnePlus laders op.

[ Voor 5% gewijzigd door yoekel op 09-01-2025 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
sysmatic schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:21:
[...]

Je linkje werkt helaas niet. Is dat die 120W op amazon?
Sorry, had gehoopt dat de link nog zou werken. Maar was helaas verouderd. Ik bedoel inderdaad die van 120W op Amazon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sysmatic

sysmatic

Freelance Digital Artist

Thanks heren hierboven. Ik ga er even achteraan :)

Mijn portfolio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sysmatic

sysmatic

Freelance Digital Artist

Jotyjo schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:34:
[...]

Sorry, had gehoopt dat de link nog zou werken. Maar was helaas verouderd. Ik bedoel inderdaad die van 120W op Amazon
Vandaag die Realme 120W binnen gekregen. Werkt perfect idd _/-\o_ . Stukje goedkoper als de officiële OPPO lader (mits ze beschikbaar zijn :P)

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
sysmatic schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:02:
[...]

Vandaag die Realme 120W binnen gekregen. Werkt perfect idd _/-\o_ . Stukje goedkoper als de officiële OPPO lader (mits ze beschikbaar zijn :P)
Erg fijn om te horen ^^! Een vriend van mij had er één gekocht voor zijn OnePlus 12. Hij had de Chinese versie gekocht en wou toch graag een Europese oplader hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Wat betekent het precies als er SuperVooc in beeld komt bij het laden? Ik heb namelijk een Ugreen lader (65W) en een relatief oude powerbank waarbij hij dat doet. Ik dacht dat SuperVooc echt iets van Oppo was en vooral bij die powerbank kan ik me niet voorstellen dat die een speciaal protocol volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
SUPERVOOC USB Charger & USB-C Cable for Oppo Find X6 X5 Pro 5G, Fast Charging USB to Type C, 1m, Flash Charging Adapter for Oppo A98 A78 OPPO Reno12 11 10 Pro 8 Realme 12 GT Neo 3 https://amzn.eu/d/jcvpQ0b

Cheap and werkt top, laden van 2%naar 90 in 55 minuten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:59
barrymossel schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:16:
Wat betekent het precies als er SuperVooc in beeld komt bij het laden? Ik heb namelijk een Ugreen lader (65W) en een relatief oude powerbank waarbij hij dat doet. Ik dacht dat SuperVooc echt iets van Oppo was en vooral bij die powerbank kan ik me niet voorstellen dat die een speciaal protocol volgt.
Ik heb een One+ lader die Vooc ondersteunt tot 65 watt en ook een PD lader die max 100watt levert. Beide geven bij mij het supervooc logo op het scherm na inpluggen. Alleen bij de Vooc lader zie ik het percentage op het scherm met twee cijfers achter de komma snel oplopen. Bij de PD lader zie ik het percentage zonder decimalen.

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-02 02:38
Ik heb een vraag aan iemand die de Find X8 Pro gebruikt met snapchat.
Is de groothoekcamera en de zoomcamera geïntegreerd in de app? Dus kun je inzoomen zonder kwaliteitsverlies enzovoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
BasRB schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:18:
Ik heb een vraag aan iemand die de Find X8 Pro gebruikt met snapchat.
Is de groothoekcamera en de zoomcamera geïntegreerd in de app? Dus kun je inzoomen zonder kwaliteitsverlies enzovoort?
Snapchat, Instagram en TikTok sowieso Ultra Wide, Wide en 3x. 6x zover ik kan zien niet.
Kwaliteit is prima, maar natuurlijk niet zoals de camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 23:44
Ik heb deze sinds vandaag ook in het bezit. Heeft iemand misschien een aanrader voor een hoesje?

Het is nog wel even wennen qua formaat, kom van een xperia 5 II af, maar wilde graag nog wel een behoorlijke upgrade qua camera en batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnsmts
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-05 14:52
Ik heb dit hoesje gekocht.

https://a.aliexpress.com/_EuPUKmC

Heel tevreden van tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Waarschijnlijk omdat ie nog niet gevallen is 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavirolo
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 26-03 15:13
Iemand al een betere of gelijkaardige deal gevonden dan 759 euro voor Telenet klanten? Zou me namelijk liever niet vastzetten bij Telenet :)

Link: https://www2.telenet.be/r.../selectedStorage=512%20GB

Ze geven overigens aan dat deze geen eSIM heeft maar dit lijkt me sterk? Ze zullen hier nu toch wel de Global variant met eSIM verkopen lijkt me?

[ Voor 22% gewijzigd door Mavirolo op 06-03-2025 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04:07
Mavirolo schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:19:
Iemand al een betere of gelijkaardige deal gevonden dan 759 euro voor Telenet klanten? Zou me namelijk liever niet vastzetten bij Telenet :)

Link: https://www2.telenet.be/r.../selectedStorage=512%20GB

Ze geven overigens aan dat deze geen eSIM heeft maar dit lijkt me sterk? Ze zullen hier nu toch wel de Global variant met eSIM verkopen lijkt me?
Elders beginnen de prijzen vanaf €899 (Gomibo).

Je zit twaalf maanden vast aan Telenet bij deze aanbieding. Bij vroegtijdige opzegging betaal je de restwaarde, wat neerkomt op €20 per maand. Mocht jij of iemand in je omgeving enkel vast internet of televisie afnemen bij Telenet, kan je het toestel ook voor die prijs aanschaffen. Je moet daarvoor geen mobiele klant zijn.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-05 15:22

C11

Ondanks dat dit toestel al enkele maanden in de best buy guide staat, zie ik hier toch maar weinig reacties.
Hoe bevalt het toestel bij iedereen hier?

Ik kan via mijn ouders gebruik maken van die Telenet deal voor 760 euro, wat me wel erg doet twijfelen om de overstap naar Oppo te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
C11 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:46:
Ondanks dat dit toestel al enkele maanden in de best buy guide staat, zie ik hier toch maar weinig reacties.

Ik kan via mijn ouders gebruik maken van die Telenet deal voor 760 euro, wat me wel erg doet twijfelen om de overstap naar Oppo te maken.
Ja, toch best bijzonder dat Oppo schijnbaar minder populair is dan de Oneplus. Althans zo lijkt het... Zou het met de soc te maken hebben?

Ik ben in ieder geval over het algemeen genomen erg tevreden. Wel enkele minuscule irritaties:
  • Wekker kun je pas een kwartier voordat hij afgaat eenmalig uitzetten. Dus als je een half uur eerder dan gepland opstaat, dan gaat ie alsnog af terwijl je al wakker bent.
  • Android Auto en de Oppo willen soms niet verbinden. Met mijn Pixel 7 en dezelfde auto had ik dat een maand lang niet (heb de auto nog niet zo lang). De maanden erna met de Oppo toch wel meerdere keren. Maar ik kan dus niet met zekerheid zeggen of het aan de Oppo of auto ligt. Auto volledig uit, lijkt het op te lossen.
  • Er was ook iets met AOD, maar ik weet niet wat. Staat nu op spaarstand en dat werkt voor mij voldoende.
Batterij is echt heel prima. Al merk ik wel dat het verschil in accugebruik tussen op wifi zitten op kantoor vs 5G aanzienlijk is. Maar alsnog haal ik in het laatste geval (dus zo'n 10 uur op 5G) ruim een dag. Dat is overigens met dual-sim, wat voor mijn gevoel ook extra de accu belast.

Verder dus weinig te klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-05 09:39
Van Samsung afgekomen en nu voor Oppo gekozen. Even wennen na jarenlang OneUI maar ik wilde iets nieuws, iets anders. Een telefoon die weer eens wat anders deed dan vrijwel elk jaar hetzelfde van Samsung. De Oppo find X8 Pro voldoet daaraan, ik vind de alertslider top, camera vind ik erg goed en ik haal bijna 2 dagen met een volle batterij. Ik laad deze overigens nu nog maar tot 80% op maar ook dan, prima batterijduur! Ik ben tot nu toe een tevreden gebruiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:05
In mijn nieuwe auto heb ik een mogelijkheid om 50 watt draadloos te laden.
Gaat dit werken met ox8 pro of is hier perse de draadloze lader van Oppo voor benodigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-05 07:11
pitchdown schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:50:
In mijn nieuwe auto heb ik een mogelijkheid om 50 watt draadloos te laden.
Gaat dit werken met ox8 pro of is hier perse de draadloze lader van Oppo voor benodigd?
Aangezien je in meerdere topics dezelfde vraag stelt is het misschien een idee om een eigen topic met deze specifieke vraag aan te maken en aan te geven wat je zelf al gevonden hebt?

Het zal voor draadloos laden vooral te maken hebben met de standaard die je auto heeft.
Aangezien de Oppo, net als de OP waar je ook de vraag stelt, SuperVooc gebruikt, kan het zijn dat een andere standaard ook een ander resultaat behaald qua output. Volgens mij is het 55W met PD 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-05 09:39
De voorgeplakte schermfolie zit bij mij al helemaal vol met krassen. Nu is dit maar een folie maar ervaren jullie dit ook? Ik had via AliExpress al nieuwe schermfolie besteld maar niet verwacht dat ik na 1,5 maand al m'n out of the box folie zou moeten vervangen. Ik doe niets geks met mijn telefoon, zelfs mijn S23 had niet zoveel krassen na 2 jaar maar daar zat dan ook geen folie op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Yo_flow schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:00:
De voorgeplakte schermfolie zit bij mij al helemaal vol met krassen. Nu is dit maar een folie maar ervaren jullie dit ook? Ik had via AliExpress al nieuwe schermfolie besteld maar niet verwacht dat ik na 1,5 maand al m'n out of the box folie zou moeten vervangen. Ik doe niets geks met mijn telefoon, zelfs mijn S23 had niet zoveel krassen na 2 jaar maar daar zat dan ook geen folie op...
Eerlijk gezegd is mijn folie al heel snel vanaf gekomen. Nog niet vervangen en geen enkel krasje. Maar dat kan een kwestie van tijd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Je kan ieder half jaar bij een Oppo center je screen protector laten vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03:41
Yo_flow schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:00:
Ik doe altijd een clearplex sticker op mijn telefoons bij de Mediamarkt. Wel duur, 25€. Maar bevalt erg goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 08:28
Ik had graag de ultra gekocht, baal dat er geen global versie uitkomt.
Importeren is een optie, maar zag dat er beperkingen zijn bv ten aanzien van het tonen van notifications. 1000 euro plus uitgeven voor een telefoon met beperkingen zie ik niet zitten.
De pro versie is een goed alternatief.
Is hier iemand die van een x5 pro afkomt en mij kan vertellen of de upgrade voldoende groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 23:44
C11 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:46:
Komt denk ik ook omdat er niet heel erg veel over te vertellen is als je eenmaal zo'n telefoon hebt, en de verkoop aantal zijn waarschijnlijk echt miniem vergeleken met Samsung.

Ik heb hem nu iets meer dan 2 maanden en ben tevreden. Ultra was wel leuk geweest ivm de grotere camera sensors, maar komt die in Europa uit? Batterijduur is goed, de camera is goed (Komend van een Sony is dit qua point&click een verademing).

Ik ben ook nog niet tegen 'vreemde' dingen aangelopen. Updates gaan goed, bluetooth werkt voor mij altijd (Ook met Garmin horloge), software werkt prima. Het was dit of een S25, en hoewel ik echt super tevreden ben over mijn Galaxy Tab, vond ik dit qua hardware toch net wat interessanter.

Als hoesje heb ik een "Melkco" in het rood van Aliexpress, die ik er wel netjes uit vind zien. Overigens niet de beste bescherming (Rand is dezelfde hoogte als het scherm). Heb er zo'n matte plastic folie op zitten. 3 voor 4 euro ofzo op Aliexpress. Dat matte scherm van een Samsung had ik wel fijn gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:16
Ik overweeg serieus de OPPO Find X8 Pro als opvolger van mijn Samsung S22 Ultra, ik hoopte echter ook nog ergens zo'n scherpe deal te vinden als eerdere posts voor 759 euro voor Telenet klanten. Iemand nog een goede tip?

Het scherpste wat ik kan vinden in combinatie met een abonnement is allemaal rond de 850-880 euro. Het toestel los blijft rond de 950 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Royal-Roy op 30-04-2025 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-05 19:39
Weet iemand of de Rabo bankieren app en google pay werken op een Find X8 Pro met een Chinese rom? Ik kan het echt helemaal nergens vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
rrtan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:41:
Weet iemand of de Rabo bankieren app en google pay werken op een Find X8 Pro met een Chinese rom? Ik kan het echt helemaal nergens vinden...
Ik zou zeggen van wel, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb zelf een iQOO 12 met de Chinese OriginOS ROM en daarbij werkt de ING bankieren app en Google Pay zonder problemen. Misschien kan je dit beter vragen op Reddit bij de Oppo subreddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
Royal-Roy schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:11:
Ik overweeg serieus de OPPO Find X8 Pro als opvolger van mijn Samsung S22 Ultra, ik hoopte echter ook nog ergens zo'n scherpe deal te vinden als eerdere posts voor 759 euro voor Telenet klanten. Iemand nog een goede tip?

Het scherpste wat ik kan vinden in combinatie met een abonnement is allemaal rond de 850-880 euro. Het toestel los blijft rond de 950 euro.
Ik heb dit toestel al een poosje op het oog, al weken uitverkocht bij Belsimpel/Gomibo. De witte is even op voorraad geweest, maar ook snel weer uitverkocht. De witte variant vind ik minder mooi. Hopelijk snel de zwarte op voorraad. Prijs staat nu op 899€. Ik ga overstappen naar KPN icm een 2 jarig abbonement moet ik nog zo'n 500 eu bij lappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
Felke schreef op donderdag 17 april 2025 @ 22:07:
Ik had graag de ultra gekocht, baal dat er geen global versie uitkomt.
Importeren is een optie, maar zag dat er beperkingen zijn bv ten aanzien van het tonen van notifications. 1000 euro plus uitgeven voor een telefoon met beperkingen zie ik niet zitten.
De pro versie is een goed alternatief.
Is hier iemand die van een x5 pro afkomt en mij kan vertellen of de upgrade voldoende groot is?
Hier zelf een Find X5 gebruiker. De Find X5 series, zeker die X5 Pro van jou, waren/ zijn hele fijne toestellen. Er zit nu 3 generaties tussen. Merk je heel veel verschil? Mwa. Ik draai nu ook colorOS 15. Maar ik zie het wel als een nette upgrade. Het verbeterd net even de pijnpunten van mijn X5. Nou heeft de X5 pro een betere chip en betere camera's, dus ik weet niet of dit voor jou geldt.

1. De X5 draait de Snapdragon 888 tov de Find X8 Pro zijn Dimensity 9400. Jouw x5 pro heeft de SD gen 1 meen ik. Benchmarks zijn twee a drie keer met de Dimensity. Ook de temperaturen schijnen laag te blijven. Dit is bij de Snapdragon 888 een pijnpunt. Deze wordt warm.

2. De battery gaat ook niet lang mee van de x5. Ik haalde soms 5 uur sot, soms 3uur. Erg matig soms. Dit is echt een flinke upgrade bij de X8 Pro.

3. Eindelijk fijne (zoom) camera's. De X5 heeft alleen een 2x zoom. Een beetje zoomen lukte niet. De X5 pro deed dat al iets beter met een 3x zoom meende ik. De X8 pro is natuurlijk een flinke upgrade.

4. Beter beeldscherm met meer ppi, wat feller (dit is ook een irritatie bij de x5). Iets meer resolutie.

5. Meer ram, zelfde haptics, zelfde speakers (helaas). Zelfde software. Geen idee hoe sterk en durable dat Gorilla Glass 7i is ook...

Al met al denk ik een nette upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:44
rrtan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:41:
Volgens deze meneer Average Dad op youtube https://www.youtube.com/watch?v=m4puEi8LNf0 zou het moeten lukken met de app "Curve"

Ik vond persoonlijk dat hij daar niet heel erg zeker van was dus tja, misschien kan je bijv. nog even op reddit forum kijken of daar meer info is :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rrtan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-05 19:39
Dank voor de reacties! Ik ben uiteindelijk toch gegaan voor een Global versie. Een goede deal op de kop weten te tikken en wilde ook geen onnodige risico nemen met ''wat als het niet werkt''. Ik ben echt aardig verbaasd over hoe goed alles werkt (Ik kom van een iPhone 15 Pro).

Wat mij tot nu toe is opgevalen (heb de telefoon nu zo'n 5 dagen)

- De batterij gaat echt ongekend lang mee- ik moet nu echt moeite doen om de batterij onder de 50% te krijgen.

- Camera is naar mijn mening echt trial & error. Als je in de juiste omstandigheden een foto maakt zijn ze heel mooi, maar het is geen point & shoot net als de iPhone. Die is wat consistenter in de resultaten (post-sharpening?)

- Mooie scherm, telefoon voelt ook echt degelijk aan in de handen.

- Fingerprint scanner is weer een verademing, al mis ik face-id in sommige situaties nog wel.

- Ik word wel echt gek van alle meldingen die ik krijg van Android/ColorOS.

al met al, na 7-8 jaar puur in een Apple ecosysteem gezeten te hebben, vorige week echt cold-turkey geswitched naar Android. Het bevalt mij wel, alles werkt prima, je moet wel iets meer tweaken met Android maar dat was bekend bij overstappen en ik denk dat de Oppo Find X8 Pro daar wel het juiste toestel voor is (ColorOS heeft een hoog iOS gehalte). Enige wat ik ''mis'' is mijn iCloud integratie, maar daar zijn blijkbaar ook alternatieven voor.
Pagina: 1