Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hildetara
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-11-2024
Hoi iedereen!

Vorig jaar ben ik helaas uitgeloot voor DGK en Zgs, en nu heb ik momenteel een tussenjaar. Ik ga bij beide opleidingen dit jaar weer proberen binnen te komen, maar als dit niet lukt wil ik wel een plan B hebben.

Het enige wat me verder nog aanspreekt is als forensisch sporenonderzoeker in het lab werken. De twee opleidingen die ik hier voor heb gevonden zijn 'Forensisch laboratoriumonderzoek' bij het van Hall en 'forensisch onderzoek' bij het Hva.

Dit zijn beide goede opties, maar ik zou toch echt het allerliefste in Utrecht willen studeren. Daarom vraag ik me af of ik ook forensisch sporenonderzoeker kan worden via een andere opleiding, zoals bijvoorbeeld 'Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek (Life Sciences)' of 'Chemie'. Dit kan ik online namelijk lastig vinden.

Is er iemand die hier meer van af weet en mij kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Volgens deze vacature zijn dit de inhoudelijke functie-eisen:
  • Afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur op het gebied van (forensisch) laboratorium onderzoek;
  • Minimaal 3 jaar (werk)ervaring op gebied van (forensisch) laboratoriumonderzoek;
  • Kennis op de volgende gebieden strekt tot aanbeveling: kwaliteitssysteem, microscopie, celbiologie, histologie, fotografie, DNA en criminalistiek;
https://www.werkenvoorned...onderzoeker-NFI-2024-0094

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Dit spoor had je zelf ook wel kunnen vinden toch? Maar zonder dollen HLO opleiding kom je breder uit en geeft je meer kansen mocht NFI m niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:03
Ik weet dat als je biomedische wetenschappen hebt gedaan (life sciences) je door kan stromen naar de master forensische geneeskunde.
Dus ja, je zult ook door kunnen stromen richting sporenonderzoek.

Vanuit biologie kan het ook maar is het wat moeilijker op de humane tak, dan wordt je meer een bioloog. Niet dat dat slecht is, maar daar mogen er maar 8 per jaar van instromen, en bijna 200 aanmeldingen...

Ps, studie in België overwogen? Gent heeft ook DVM (diergeneeskunde). Geneeskunde zou ik persoonlijk in leuven doen.

Oh en ps2 , hier kan een studieadviseur heel goed bij helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door 99ruud99 op 25-11-2024 18:33 ]