Amino kastje herprogrameren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blanken17
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:16
Ik heb nog een Amino kastje van t-mobile en heb inmiddels tv van Trined.
Trined gebruikt ook Amino kastjes.

Wanneer ik het T-mobile kastje aansluit dan kan hij niet inloggen op TV doordat hij verbinding wil maken met de T-mobile webpagina en daar inloggen met mijn gebruikers account.

Is het mogelijk dit kastje te herprogrammeren dan hij naar de Trined server gaat en inlogt met mijn nieuwe inlognaam?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:43
Nee, je kunt niet zelf een Amino koppelen aan een andere ISP. De Amino is zeer waarschijnlijk eigendom van Odido (T-Mobile) en zal je ook terug moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmenkveld
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-06 13:12
Ik ben ook wel benieuwd of het mogelijk is om nog wat met die kastjes te doen. Op mijn werk hebben we nog een stapel Amino Aria 7 en Sagemcom kastjes werkeloos liggen. Als er een mogelijkheid is om iets van Android te laden zou dat mooi zijn. Heb al eens rond gekeken maar volgens mij zijn ze aardig dicht getimmerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blanken17
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:16
Er zit een USB aansluiting op en volgens mij moet het heel gemakkelijk zijn de software te vervangen als je weet wat je doet.
Hardware lijkt allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:33

nelizmastr

Goed wies kapot

blanken17 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:04:
Er zit een USB aansluiting op en volgens mij moet het heel gemakkelijk zijn de software te vervangen als je weet wat je doet.
Hardware lijkt allemaal hetzelfde.
Als je ergens firmware vandaan kunt toveren en een tftp servertje opzet of zelfs het ding openmaakt en direct flasht met een programmer is vast e.e.a. mogelijk ja.
Het argument dat het kastje eigendom kan zijn van de ISP speelt dan wel mee, want dan mag dit niet en moet je hem formeel terugsturen, overleg dat met de klantenservice.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-06 09:46
nelizmastr schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:25:
[...]
Het argument dat het kastje eigendom kan zijn van de ISP speelt dan wel mee, want dan mag dit niet en moet je hem formeel terugsturen, overleg dat met de klantenservice.
Bij een aantal providers was het ding juist niet in "bruikleen" maar gewoon eigendom van gebruiker. Ik heb nog zo'n kastje liggen van Lijbrandt. Nu wel een kastje van Telfort / KPN gekregen omdat het hele systeem is aangepast en de Aminio niet meer zou werken.
Pagina: 1