Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ga je met je laptop doen?
Louter om wekelijks eens een avondje te gamen: age of empires 2, mythology retold, ANNO1404, planet coaster 1-2, en oudere games (half life, maar niet competitief).
Misschien op termijn misschien (hopelijk) elders scrolls 6: voor mij primeert vloeiende gameplay boven perfecte graphics. Ik ben de afgelopen 20 jaar gamen op console gewend. Voor elder scrolls 6 in het achterhoofd baseer ik me dan nu op cyberpunk?
Wat is je budget?
Ik wil er niet te veel aan geven, omdat ik niet zoveel meer kan gamen, plus veel hobbies en heb ook nog consoles staan (geen nieuwe generatie wel). Anderzijds met black friday in het vooruitzicht en het voor een tijdje te kunnen gebruiken hoop ergens met een RTX 4060 of Radeon RX7600S te eindigen in combi met een voldoende GHz CPU. Maar is dat nodig? Misschien is de RTX4050 met 6 GIG ram zeker goed genoeg?
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
niet belangrijk, maar wel mobiel geen desktop dus.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zag deze verschijnen:
uitvoering: ASUS TUF Gaming A16 FA617NSR-RL071W
maar zag een slechte review van een gebruiker op tweakers over het beeldscherm. Misschien is zijn scherm stuk?
Anderzijds wat is belangrijk in een beeldscherm van een laptop? Als ik schermen met elkaar vergelijk in die prijssetting zijn deze vaak hetzelfde. Misschien verschil op verlichting: 250cd/m² tegenover 300cd/m2, waarbij 300 meer licht kan geven, is dat dan automatisch beter?
en om terug te keren naar de bovenste link, zie ik geen aanleiding dat dit over een slecht scherm zou gaan.
Waar let je dus best op?
Anders pc's dat ik in de gaten houd:
- ASUS TUFF 16: Radeon RX 7600S - AMD Ryzen 7 7435HS
uitvoering: ASUS TUF Gaming A16 FA617NSR-RL071W (Azerty toetsenbord)
- MSI - RTX 4060 - Intel Core i7-13620H
uitvoering: MSI Cyborg 15 A13VFK-1218NL
- MSI RTX 4060 - AMD Ryzen 7 7735HS
uitvoering: MSI Bravo 15 C7VF-002BE (Azerty toetsenbord)
- ]ASUS TUFF 15 - RTX 4060 - AMD Ryzen 5 7535H:
uitvoering: ASUS TUF Gaming A15 FA507NV-LP110W
- ASUS TUF 15 - RTX 4060 - AMD Ryzen 7 7735HS
uitvoering: ASUS TUF Gaming A15 FA507NV-LP031W
.
Wat ga je met je laptop doen?
Louter om wekelijks eens een avondje te gamen: age of empires 2, mythology retold, ANNO1404, planet coaster 1-2, en oudere games (half life, maar niet competitief).
Misschien op termijn misschien (hopelijk) elders scrolls 6: voor mij primeert vloeiende gameplay boven perfecte graphics. Ik ben de afgelopen 20 jaar gamen op console gewend. Voor elder scrolls 6 in het achterhoofd baseer ik me dan nu op cyberpunk?
Wat is je budget?
Ik wil er niet te veel aan geven, omdat ik niet zoveel meer kan gamen, plus veel hobbies en heb ook nog consoles staan (geen nieuwe generatie wel). Anderzijds met black friday in het vooruitzicht en het voor een tijdje te kunnen gebruiken hoop ergens met een RTX 4060 of Radeon RX7600S te eindigen in combi met een voldoende GHz CPU. Maar is dat nodig? Misschien is de RTX4050 met 6 GIG ram zeker goed genoeg?
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
niet belangrijk, maar wel mobiel geen desktop dus.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zag deze verschijnen:
uitvoering: ASUS TUF Gaming A16 FA617NSR-RL071W
maar zag een slechte review van een gebruiker op tweakers over het beeldscherm. Misschien is zijn scherm stuk?
Anderzijds wat is belangrijk in een beeldscherm van een laptop? Als ik schermen met elkaar vergelijk in die prijssetting zijn deze vaak hetzelfde. Misschien verschil op verlichting: 250cd/m² tegenover 300cd/m2, waarbij 300 meer licht kan geven, is dat dan automatisch beter?
en om terug te keren naar de bovenste link, zie ik geen aanleiding dat dit over een slecht scherm zou gaan.
Waar let je dus best op?
Anders pc's dat ik in de gaten houd:
- ASUS TUFF 16: Radeon RX 7600S - AMD Ryzen 7 7435HS
uitvoering: ASUS TUF Gaming A16 FA617NSR-RL071W (Azerty toetsenbord)
- MSI - RTX 4060 - Intel Core i7-13620H
uitvoering: MSI Cyborg 15 A13VFK-1218NL
- MSI RTX 4060 - AMD Ryzen 7 7735HS
uitvoering: MSI Bravo 15 C7VF-002BE (Azerty toetsenbord)
- ]ASUS TUFF 15 - RTX 4060 - AMD Ryzen 5 7535H:
uitvoering: ASUS TUF Gaming A15 FA507NV-LP110W
- ASUS TUF 15 - RTX 4060 - AMD Ryzen 7 7735HS
uitvoering: ASUS TUF Gaming A15 FA507NV-LP031W
.