Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear1079
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:27
Allen,

Ik heb een radiator die nu 7 maanden ontkoppeld is omdat er vvw in de woonkamer kwam. De radiator is 95% leeg gemaakt door de installateur maar er zit nog wel een restje water in. Hij heeft ze ook dicht geduktaped.

Ivm ruimtegebrek in de berging heeft de radiator ook een tijd buiten gestaan, en is daarmee blootgesteld aan regen. Later heb ik er zeiltje over getrokken.

Nu ontdek ik een roestvlek die ik niet eerder heb gezien. En is de vraag, komt dit van binnen uit? Of is dit aan de buitenkant en kan ik dit dan nog goed herstellen? En zo ja hoe.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hij komt te hangen in een WP systeem (studeerkamer), dus het zou zonde zijn als roest van het ding mijn WP aantast.

Ben benieuwd naar jullie reacties.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPqg7JT1Izr2FNoiWrJEEXFly9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mmvGop1fqYWH4KRhXWxGzsU.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Icebear1079 op 25-11-2024 14:12)

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:34
Schroevendraaier erop, dan weet je toch zo of het nog hard is? Even een beetje opschuren en bijtippen is voldoende.

De radiator zelf zou ik voor het plaatsen even goed uitspoelen met de tuinslang. Zodra deze bij de WP in het systeem zit, dan komt er zuurstofarm water in en dan zal het roesten stoppen/nagenoeg stoppen.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:34
Schroevendraaier erop, dan weet je toch zo of het nog hard is? Even een beetje opschuren en bijtippen is voldoende.

De radiator zelf zou ik voor het plaatsen even goed uitspoelen met de tuinslang. Zodra deze bij de WP in het systeem zit, dan komt er zuurstofarm water in en dan zal het roesten stoppen/nagenoeg stoppen.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Lijkt al een wat oudere radiator, je zou vanwege plaatsing WP ook kunnen kijken of je wellicht kunt upgraden naar een T33 (drieplaats-radiator), dan heb je veel meer afgiftevermogen. Misschien via MP scoren, worden geregeld radiatoren aangeboden door mensen die vloerverwarming hebben aangelegd.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 25-11-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear1079
ThinkPad schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:43:
Lijkt al een wat oudere radiator, je zou vanwege plaatsing WP ook kunnen kijken of je wellicht kunt upgraden naar een T33 (drieplaats-radiator), dan heb je veel meer afgiftevermogen. Misschien via MP scoren, worden geregeld radiatoren aangeboden door mensen die vloerverwarming hebben aangelegd.
Deze gaat een kleinere radiator vervangen waardoor de afgifte x2.5 gaat. Dus daar is over nagedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icebear1079
Noutie schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:41:

Dank, het lijkt van buiten te komen. Dus we gaan ffe schuren en spuiten.