Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag zou ik mijn inmiddels zeer verouderde systeem willen upgraden naar een ultiem 1440p gaming systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zou leuk zijn als ik het zo'n beetje rond de 2000 euro kan houden exclusief monitor. Hopelijk kan ik nog iets gebruiken van uit mijn huidige setup.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is nu mijn oude systeem:
Ik hoop dat ik de kast en waterkoeling in ieder geval kan overplaatsen naar het toekomstige systeem. Die waterkoeler heeft geen aansluiting voor AM5, vraag is dus of dat wel mogelijk is.
Deze componenten hoop ik mee te nemen:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe CPU, Moederbord, RAM, PSU, SSD en GPU. Mocht de waterkoeler niet meer in het toekomstige systeem gebruikt kunnen worden, dan zal een cpu koeler ook nog benodigd zijn, ik zal deze opnemen in de lijst me componenten die ik tot nu toe heb samengesteld.
Voor wat betreft de GPU vind ik het nog een lastige, in Q1 komt de nieuwe 5000 reeks uit, wellicht heeft dat nog wat impact op de prijs van de huidige gpu's en niemand weet natuurlijk nog wat deze nieuwe kaarten mogen gaan kosten, geen idee waar ik nu verstandig aan doe.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen speciale merkvoorkeuren alhoewel ik met SSD tot nu toe altijd van Samsung producten gehad heb en mijn PSU's van Corsair, ik sta uiteraard open voor andere merken, zolang kwaliteit en betrouwbaarheid maar nagestreeft worden.
Dit is de build waar ik zelf aan zat te denken:
Ik heb een speakersetje wat via een optische kabel zit aangesloten op mijn MoBo, dit is dus wel een vereiste.
Deze monitor heb ik op het oog:
Ga je overklokken?
Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee maar het lijkt mij zeker een optie, graag zou ik hier dan ook rekening mee willen houden.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben heel benieuwd naar de ideeën van jullie over de bovenstaande samenstelling. Uiteraard wil ik een systeem waar ik de komende jaren mee vooruit kan en waar ik ook eens wat zwaardere spellen mee kan proberen te spelen. Momenteel hapert mijn pc al met CS2....
Hartelijk dank voor het lezen van deze post! Ik kijk uit naar jullie reactie!
Graag zou ik mijn inmiddels zeer verouderde systeem willen upgraden naar een ultiem 1440p gaming systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zou leuk zijn als ik het zo'n beetje rond de 2000 euro kan houden exclusief monitor. Hopelijk kan ik nog iets gebruiken van uit mijn huidige setup.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is nu mijn oude systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 117,84 | € 117,84 |
1 | Moederborden | Gigabyte X570 Aorus PRO | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 470 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Waterkoeling | Fractal Design Celsius S24 | € 100,80 | € 100,80 |
1 | Ventilators | Noctua NF-S12A PWM, 120mm | € 21,79 | € 21,79 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 32,99 | € 32,99 |
1 | SSD's | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 59,- | € 59,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 432,32 |
Ik hoop dat ik de kast en waterkoeling in ieder geval kan overplaatsen naar het toekomstige systeem. Die waterkoeler heeft geen aansluiting voor AM5, vraag is dus of dat wel mogelijk is.
Deze componenten hoop ik mee te nemen:
---|---|---|---|---|
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Waterkoeling | Fractal Design Celsius S24 | € 100,80 | € 100,80 |
1 | Ventilators | Noctua NF-S12A PWM, 120mm | € 21,79 | € 21,79 |
1 | SSD's | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 59,- | € 59,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 432,32 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe CPU, Moederbord, RAM, PSU, SSD en GPU. Mocht de waterkoeler niet meer in het toekomstige systeem gebruikt kunnen worden, dan zal een cpu koeler ook nog benodigd zijn, ik zal deze opnemen in de lijst me componenten die ik tot nu toe heb samengesteld.
Voor wat betreft de GPU vind ik het nog een lastige, in Q1 komt de nieuwe 5000 reeks uit, wellicht heeft dat nog wat impact op de prijs van de huidige gpu's en niemand weet natuurlijk nog wat deze nieuwe kaarten mogen gaan kosten, geen idee waar ik nu verstandig aan doe.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen speciale merkvoorkeuren alhoewel ik met SSD tot nu toe altijd van Samsung producten gehad heb en mijn PSU's van Corsair, ik sta uiteraard open voor andere merken, zolang kwaliteit en betrouwbaarheid maar nagestreeft worden.
Dit is de build waar ik zelf aan zat te denken:
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 597,99 | € 597,99 |
1 | Moederborden | MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI | € 299,- | € 299,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 7900 XT GAMING OC 20G | € 715,- | € 715,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 | € 44,92 | € 44,92 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 113,95 | € 113,95 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart | € 123,72 | € 123,72 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (met heatsink) 2TB (Gamers Pack) | € 168,90 | € 168,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.063,48 |
Ik heb een speakersetje wat via een optische kabel zit aangesloten op mijn MoBo, dit is dus wel een vereiste.
Deze monitor heb ik op het oog:
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | Alienware AW2725DF Zwart | € 699,- | € 699,- |
Totaal | € 699,- |
Ga je overklokken?
Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee maar het lijkt mij zeker een optie, graag zou ik hier dan ook rekening mee willen houden.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben heel benieuwd naar de ideeën van jullie over de bovenstaande samenstelling. Uiteraard wil ik een systeem waar ik de komende jaren mee vooruit kan en waar ik ook eens wat zwaardere spellen mee kan proberen te spelen. Momenteel hapert mijn pc al met CS2....
Hartelijk dank voor het lezen van deze post! Ik kijk uit naar jullie reactie!