Hoi allemaal,
Een vraag, ben bezig met een complete renovatie en ben bijna klaar. Ik doe bijna alles zelf. Soms maak je wel eens een foutje
. Er ligt een nieuw pvc dak op met nieuwe doorvoeren op mijn dak. Nu had ik zelf al een doorvoer gemaakt voor de stroomkabels van de zonnepanelen. Dit heb ik gedaan met een pvc buis 50mm en daar aan 3x 45° bochtjes, zodanig geplaatst dat water er nooit in kan vallen, ook niet op de aansluitingen. Zonnepanelen zijn geplaatst allemaal netjes gedaan.
Nou heb ik bij al mijn dakdoorvoeren dubbelwandige pijpen gebruikt alleen niet bij de stroomkabel doorvoer.
Dus door mijn eigen toedoen heb ik nu condensatie door dat pijpje.
Iemand enig idee hoe ik die het makkelijkste op kan lossen?
Zelf bedachte oplossingen:
1. Ik zat te denken van pir kleine stukjes maken die zoveel mogelijk in de pijp stoppen en dan de pijp aan de buitenkant afkitten (dichtmaken).
2. Aan de buitenkant van de pijp er iets om heen doen dat je toch een soort van dubbelwandige pijp krijgt.
Als mensen hier kennis van hebben of een oplossing hoor ik het graag.
Je kunt de doorvoer vergelijken met onderstaande link. Maar dan helemaal van pvc buis.
Doorvoer voorbeeld
Een vraag, ben bezig met een complete renovatie en ben bijna klaar. Ik doe bijna alles zelf. Soms maak je wel eens een foutje
Nou heb ik bij al mijn dakdoorvoeren dubbelwandige pijpen gebruikt alleen niet bij de stroomkabel doorvoer.
Dus door mijn eigen toedoen heb ik nu condensatie door dat pijpje.
Iemand enig idee hoe ik die het makkelijkste op kan lossen?
Zelf bedachte oplossingen:
1. Ik zat te denken van pir kleine stukjes maken die zoveel mogelijk in de pijp stoppen en dan de pijp aan de buitenkant afkitten (dichtmaken).
2. Aan de buitenkant van de pijp er iets om heen doen dat je toch een soort van dubbelwandige pijp krijgt.
Als mensen hier kennis van hebben of een oplossing hoor ik het graag.
Je kunt de doorvoer vergelijken met onderstaande link. Maar dan helemaal van pvc buis.
Doorvoer voorbeeld