Gezocht: budgetvriendelijke hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shrdcr
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-09 10:36
Dag mede-Tweakers,

Vandaag kom ik jullie raad vragen m.b.t. de zoektocht naar een budgetvriendelijke hoofdtelefoon.

Huidige situatie
Mijn partner haar 6 jaar oude JBL Tune 500 heeft het sinds deze zomer moeilijk. De audio valt regelmatig weg en klinkt minder helder, ook de behuizing is serieus aan het afbladderen.

Zelf gebruik ik ook al een goeie 6 jaar een Sony WH-1000XM2 waar ik heel tevreden van ben. Deze is echter te groot voor mijn partner (→ op de kleinste stand zakt deze nog naar beneden) en valt buiten het budget dat ze voor ogen heeft.

M.a.w. het is voor mijn partner duidelijk tijd voor iets nieuws! Ik heb me destijds op reviews van Tweakers gebaseerd voor de WH-1000XM2 te kopen, en kom nu dus jullie raad vragen omdat ik zelf niet weet waar te beginnen.

Gewenst situatie
Een nieuwe budgetvriendelijke hoofdtelefoon die voornamelijk voor het werk (online meetings en gemiddeld 4 uur/week intensief gebruik voor beluisteren audio- en videofragmenten m.b.t. lesvoorbereidingen) gebruikt wordt maar ook voor recreatief muziek mee te beluisteren.

Mijn partner heeft minstens deze vereisten:
  • budget van ±100 euro
  • mogelijkheid tot aansluiten AUX-kabel. . Goede prijskwaliteit qua audio.
  • goede/comfortabele pasvorm voor een persoon met een kleiner gestalte (als ze dit leest, doet ze me wat :9)
  • noise cancelling is geen must
Is er iemand met een gouden tip wat betreft deze zoektocht?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Als je partner tevreden was met een " JBL Tune 500", dan ga je toch gewoon weer kijken naar een JBL?
Loop een MediaMarkt binnen en pas een paar modellen.
Er is niets zo persoonlijk als een koptelefoon.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shrdcr
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-09 10:36
GarBaGe schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:55:
Als je partner tevreden was met een " JBL Tune 500", dan ga je toch gewoon weer kijken naar een JBL?
Loop een MediaMarkt binnen en pas een paar modellen.
Er is niets zo persoonlijk als een koptelefoon.
Ik snap je opmerking dat er niets zo persoonlijk is als een koptelefoon, en we zijn dan ook van plan om sowieso eens naar een fysieke winkel te gaan om wat modellen te passen (zeker met dat ze mijn Sony WH-1000XM2 al veel te groot vindt).

Dat ze tevreden is van die JBL Tune 500 valt echter over te twijfelen. Ze gebruikt elektronica tot iets letterlijk uit elkaar valt en is een gewoontedier. Voor een twintigje kan ze dezelfde hoofdtelefoon opnieuw kopen maar dat wilt ze niet.

Over de bouwkwaliteit kunnen we het één en het ander zeggen, de hare gaat tenslotte al 6 jaar mee. Maar de geluidskwaliteit is gewoon ondermaats.

Uiteindelijk geen onlogische stap om via dit forum dan eerst al eens te polsen (naar gebruikerservaringen, tips, anekdotes, etc...) voor we naar de fysieke winkel gaan. Dan hebben we tenminste al een idee van welke merken en/of modellen van degelijke kwaliteit zijn (al dan niet anekdotisch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik heb al een tijdje deze sennheiser: uitvoering: Sennheiser HD 569 (Zwart)
Vooral de ruime oorschelpen zorgen dat de geluiden om je heen zo goed als niet afleiden. Extra plusje is dat de kabel verwisselbaar is. Een iets langere kabel er bij aanschaffen is misschien wel fijn. Wat ik zelf nog heb gedaan is een (langer) kabeltje met ingebouwd microfoontje er bij gedaan. Zo kan ik hem ook als headset gebruiken.
Ik vind hem erg prettig op mijn hoofd zitten (ik heb ook een relatief klein hoofd)
Stap vooral een winkel binnen en probeer een aantal hoofdtelefoons uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:53
Zelf ben ik altijd heel tevreden met sennheiser, de uitvoering: Sennheiser HD 400S (Zwart) past binnen je budget (zelf geen ervaring mee).

Voordeel van sennheiser is dat reserveonderdelen ruim voorhanden zijn. Zo heb ik een HD 202 liggen die door het vervangen van de kussens al bijna 20 jaar dienst doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Ah, je partner was NIET tevreden met de JBL...
Tja, zelf vind ik de kwaliteit van een JBL matig, maar mijn partner is er dol op.
Ik gebruik zelf een Sony MX3 en vind die heel fijn.
Ook gebruik ik een Fresh n Rebel, maar die vind ik vergelijkbaar met een JBL (niet echt een aanrader).
En in het verleden heb ik een on-ear Argon Audio POP gehad. Dat was wel prettig.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik verplaats dit naar aankoopadvies.
Pagina: 1