[Check] Game/productiviteitcomputer ong. EUR 2000 - 2500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik gebruik de computer voor video-editten (in 4K, premiere pro) en voor casual gamen. Daarnaast gebruik ik de computer ook voor wat foto-editten, mailen, surfen en wat administratieve werkzaamheden.

Ik merk in dat kader dat ik geheugen en power tekort kom in mijn huidige setup (3600, 16gb 3200 geheugen, GTX1660S) en kijk daarom naar een upgrade. Ik wil graag ook een nieuwe case / etc. zodat ik de oude PC aan mijn ouders kan doneren.

Games die ik speel:
- Cities Skylines 2
- Hell let loose
- RDR2 / Hogwarts legacy
- GTA 6 zou ik graag spelen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
EUR 2000-2500 voor de PC, mag ook iets minder uiteraard.

Daarnaast wil ik graag (naast dit budget) een nieuw scherm aanschaffen, waarbij ik twijfel tussen een U3223QE (of liever nog de opvolger met 120hz als deze op tijd uitkomt) of de U3425we - ofwel 4K of 1440p.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Speakers: Bowers & Wilkins MM-1 (met usb)
Randapparatuur: toetsenbord en muis (dell + microsoft) voldoen voor nu en webcam (logitec) gaat ook mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik wil graag een stevige processor: ik twijfel tussen de 9900x en 9700x voor mij gebruik
Ik wil 64GB geheugen, omdat ik nu vooral geheugen tekort kom in mijn beleving

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Een GPU van het groene kamp heeft mijn voorkeur. Ik twijfel hierbij tussen nu een 4080S of nog even wachten met de 1660S in het systeem op de 5xxx.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

- ik vind waterkoeling vet
- laag geluidsniveau is prettig
- ik kies wel liever voor zuinig (vandaar 4080s en de 9xxx AMD's tov intel/7xxx)

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Standaard - uiteraard een EXPO profiel aanklikken geen probleem

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Check of alles compatibel is, of er voor bepaalde componenten nog alternatieven aanbevolen kunnen worden en of er nog leuke aanbiedingen/kostenbesparingen zijn - mede met het oog op black friday.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 9700X Boxed€ 334,90€ 334,90
1MoederbordenASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI€ 199,-€ 199,-
1VideokaartenPNY GeForce RTX 4080 SUPER 16GB OC LED TF VERTO€ 1.079,99€ 1.079,99
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Charcoal Black€ 129,90€ 129,90
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer III 240 A-RGB Zwart€ 74,25€ 74,25
1VentilatorsArctic P12 PWM PST Zwart, 120mm€ 5,01€ 5,01
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR€ 199,90€ 199,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 850W€ 129,90€ 129,90
1SSD'sSK hynix Platinum P41 2TB€ 129,90€ 129,90
Totaal€ 2.282,75

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:26
Wachten of niet is aan jezelf, de stap van 1660s naar 4080s is erg groot. Natuurlijk zal de 5xxx serie weer iets sneller zijn - maar niemand weet wat de prijs in het begin is (behalve dat hij hoog gaat zijn).

Alles is compatibel, mogelijk wil je alle fans aan voorzijde + 1 achterzijde vervangen, dan heb je er 4 nodig (a 5 euro p.s. valt wel meer qua meerprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
99ruud99 schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:38:
Wachten of niet is aan jezelf, de stap van 1660s naar 4080s is erg groot. Natuurlijk zal de 5xxx serie weer iets sneller zijn - maar niemand weet wat de prijs in het begin is (behalve dat hij hoog gaat zijn).

Alles is compatibel, mogelijk wil je alle fans aan voorzijde + 1 achterzijde vervangen, dan heb je er 4 nodig (a 5 euro p.s. valt wel meer qua meerprijs).
Thanks! Ik denk ook dat de GPU de grootste stap is, dus ik neig er ook naar om die stap maar gelijk te nemen. De bottleneck zit ook in de casual games op de GPU. Ik baal er gewoon van als ik Cities of Hell let loose speel na een dagje werken dat ik de graphics op low moet zetten om het enigszins te draaien. De stap van 4080S naar een 5080 zal zeker een stuk minder groot zijn terwijl de prijs waarschijnlijk wel omhoog schiet (en enkele maanden nodig zal hebben om te stabiliseren).

Ik heb nu één arctic fan voor achter in het lijstje zitten, bedoel je dat ik mogelijk ook de 2 fans aan de voorzijde beter zou kunnen vervangen? Zou je dat voorstellen vanwege geluidsproductie? En is de arctic fan in het lijstje dan een goeie om ook voor te gebruiken (al dan niet in 2x 140mm)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Ligt beetje aan je eigen wensen, de standaard fans zijn minder stil dan de arctic, maar ze voldoen wel.
Je kan ook zeggen ik probeer het gewoon even, en bestel nog 2 fans bij als ik er last van heb.

140 mm maakt minder geluid bij zelfde koeling. Maar je kan max 2x 140mm in die behuizing kwijt voorin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bverhoe
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-03 19:29
Prima build. Je zou nog kunnen overwegen om 4TB SSD erin te stoppen gezien het formaat van games tegenwoordig. Een AAA game is al gauw 120GB en het altijd irritant om tegen de limieten van je opslag aan te lopen.

Ik denk dat de 9700x niet heel snel de bottleneck gaat zijn. Je kunt de 9800X3D nog overwegen, maar dan zit je al gauw tegen het randje van je budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
Bverhoe schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:16:
Prima build. Je zou nog kunnen overwegen om 4TB SSD erin te stoppen gezien het formaat van games tegenwoordig. Een AAA game is al gauw 120GB en het altijd irritant om tegen de limieten van je opslag aan te lopen.

Ik denk dat de 9700x niet heel snel de bottleneck gaat zijn. Je kunt de 9800X3D nog overwegen, maar dan zit je al gauw tegen het randje van je budget.
Thanks, goeie tips! Ik was vergeten te vermelden dat ik wel een SSD met 1gb overprik vanuit mijn huidige pc voor OS enz. en dat ik die 2TB vooral voor games/videobestanden heb. Ik heb ook alleen lopende projecten op de SDD staan - de rest van m'n videobestanden gaan naar een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Kick - iemand nog suggesties?
Ik twijfel ook nog over of dit de juiste voeding is - ik lees her en der dat het een vrij basic exemplaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Basic is het niet, het is prima, wel kan je wat tientjes besparen met bijna even goede voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik denk dat er inderdaad weinig aan toe te voegen is. Build is gewoon in orde. Je kan wel kijken naar een X3D processor of een AMD videokaart als de 7900 XTX maar vooral de eerste is twijfelachtig. CS2 vind een dergelijke processor wel fijn maar de meerprijs is wel erg veel.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Zouden dit nog alternatieven zijn?

uitvoering: Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-64

uitvoering: G.Skill Flare X5 F5-6000J3040G32GX2-FX5

Ik heb net iets te lang gewacht en heb de 199 deal voor de RAM die ik op het oog had gemist - ik vind 244 wel een flinke stijging. Helaas ook te lang gewacht op de behuizing - dat scheelt op dit moment echt 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Thanks allemaal, ik heb het systeem besteld met als enige afwijking dit geheugen: uitvoering: Corsair Vengeance RGB CMH64GX5M2B6000Z30 (en een set van 5 arctic fans om gelijk de voorkamt te voorzien van stillere fans).

De videokaart heb ik nog niet besteld, maar ik neig ernaar om voor de actie op de gigabyte 4080 super oc te gaan: https://www.megekko.nl/pr...-GAMING-OC-16G-Videokaart

Zin om te gaan bouwen!
Ik weet niet of het mag: maar is er een aan te raden website voor win11 retail keys? Die websites zien er allemaal relatief brak uit, maar misschien zijn er goede ervaringen met een..

De
Pagina: 1