pricewatch compare - automatching columns

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstrooid_prof
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 21:44
Beste,

uit pure interesse (een Tablet is toch maar een gsm met een groter scherm)...
wilde ik eens kijken hoe de CPU van een tablet die ik wil kopen naar specs afwijkt van een GSM met zo'n zelfde CPU

Daardoor kwam ik op het vergelijk tussen twee toestellen De Samsung Galaxy Tab A9+ ; versus de Samsung Galaxy A23

Alleen.... om een of andere reden worden de gegevens van "Processor / SOC" (bij de tablet) niet mooi "naast" de gegevens van "Processor" (bij de GSM) geplaatst, waardoor mijn vergelijking niet kan. (of beter: pricewatch helpt niet.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/2007992;1900710/

Is dit een bewuste keuze? of eerder gebrek aan data-consistency ?

Gelijkaardige argumenten kan ik voor nagenoeg elke kolom aanduiden.
Soms is de vergelijking zeer irrelevant, maar waarom worden overduidelijk identieke kenmerken niet gewoon naast mekaar gezet? Gewicht? Ramgeheugen? ....

Een korte opsomming:

"Werkgeheugen/werkgeheugen" voor de tablet VS "Geheugen en opslag/werkgeheugen"bij de gsm
"Opslag /.opslagcapaciteit" voor de tablet vs "Geheugen en opslag/opslagcapaciteit" bij de gsm

"aansluitingen(tablets) vs "gsm-connector"
"Afmetingen" versus "Afmetingen en gewicht"

....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@verstrooid_prof Het is een lastig iets. Want je kan een telefoon met een tablet vergelijken, maar een tablet ook met sommige 2-in-1 laptops. En als ik het daar aanpas, klopt het misschien weer niet als je laptops met desktops wilt vergelijken. Kortom, de ene aanpassing, maakt het elders misschien weer nog onduidelijker. Ik kom hier later op terug, ik durf niet te zeggen wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstrooid_prof
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 21:44
ik geloof gerust dat , vanuit de huidige situatie, er wel wat meer nodig is dan een snelle rename van een kolom in een database...

maar aan de andere kant denk ik ook dat het eindresultaat , ook voor jullie, een eenvoudiger gestructureerde dataset is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

In plaats van het vergelijken op categorie niveau, via de indeling van de specificaties in de categorie, wat nu het geval is. Zou je een categorie overhevelende vergelijking kunnen bouwen op basis van de globale specificaties.

Daarbij gaan de categorie benamingen en groepen verloren maar is een vergelijking van de specificaties mogelijk.

Dit topic is gesloten.