Tunein Internetradio op (Marantz) HEOS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glansmispel
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo, ik heb een tijdje een HAMA ‘HiFi’ tuner gehad, een voorloper van: Hifi-tuner "DIT2105SBTX", DAB+/internetradio/Bluetooth® RX & TX/app, zilver | Hama. Via die weg heb ik internetradio leren kennen, en heb nu een aantal favoriete zenders. Helaas is dat toestel nu naar familie gegaan, en ben ik op de uitkijk naar iets nieuws. Ik zou terug zo’n HAMA kunnen kopen, maar er is ook een aanbieding op een Marantz Stereo 70s, wat ineens een versterker is (die van mij heeft nog geen digitale ingangen): Marantz - AV Stereo 70S - AV Receiver met FM/DAB+ radio, 75 Watt per Kanaal, HEOS®... | bol

Alleen vraag ik me af op Internetradio evengoed werkt op de Marantz: ik heb Tunein (free) al eens geprobeerd, maar was teleurgesteld van de hoeveelheid reclame, en 8,75 euro per maand betalen voor een premium abonnement zie ik niet zitten (dan koop ik liever terug zo’n HAMA). Daarnaast weet ik niet of je makkelijk presets kan maken van Internetradio’s, en via de afstandsbediening eenvoudig kan wisselen van zender (zonder in een app (HEOS) te moeten gaan) ?

Is er toevallig iemand die een (Marantz) HEOS heeft aub, en weet hoe / of Internetradio werkt op dat toestel, zonder Tunein Premium account ? Is er sprake van Tunein reclame voor het afspelen van een zender, en kan je het bedienen via de afstandsbediening, of moet het via de HEOS app ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Marantz Cinema 70S hier. Bediening gaat via de HEOS app en hier geen TuneIn reclames voor het starten van de stream in tegenstelling tot de mobiele apps of de Google Home apparaten. Enige reclame die je hebt is die van de zender zelf voordat de stream begint. :)

Je kan ook in mindere mate met de afstandsbediening bedienen maar dat doe ik zelf niet. Volgens mij kan je niet echt makkelijk een zender naar keuze ermee aanzetten maar zeker weten doe ik niet.

[ Voor 27% gewijzigd door polopolo150 op 25-11-2024 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glansmispel
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-11-2024
Bedankt! Goed om weten dat er een verschil is tussen de mobiele TuneIn app en binnen HEOS. Ik zal er nog even over denken; ik kan mijn oude versterker (Marantz PM5005) houden in combinatie met een WiiM streamer, maar nu lijkt het alsof er daar wel commercials zijn via TuneIn (zie link). WiiM heeft ook nog vTuner, maar dat ken ik zelf niet.