Game PC 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Populous
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-04 16:36
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met de nieuwe PC wil ik gaan gamen. Ik wil graag de nieuwste games kunnen spelen. Het hoeft niet allemaal op ultra te gaan maar mooi beeld, een snelle pc, een stille pc en een pc die weer een aantal jaren mee kan gaan zijn wel een vereisten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk rond de 1500 euro (inclusief montage).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment wil ik sowieso mijn scherm meenemen ( zie hieronder ) en het liefste ook mijn oude toetsenbord. Dat is alleen wel lastig want die heeft een ps/2 aan sluiting...
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorsAOC AGON AG273QCG Zwart€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 0,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb uiteraard gekeken naar de Bestbuy guides en dan kom ik uit op dit
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 179,90€ 179,90
1MoederbordenASRock B650M-HDV/M.2€ 119,95€ 119,95
1VideokaartenASUS Dual Radeon RX 7900 GRE OC Edition 16GB GDDR6€ 589,-€ 589,-
1BehuizingenChieftec APEX AIR€ 75,96€ 75,96
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo REV. 5€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5€ 95,95€ 95,95
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition€ 91,46€ 91,46
2SSD'sSK hynix Platinum P41 1TB€ 79,90€ 159,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.341,92

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat wel belangrijk is om te vermelden is dat ik eigenlijk altijd mijn pc's bij azerty laat bouwen. Daar heb ik goeie ervaring mee (ook qua garantie en omdat ik er zelf niet goed in ben).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou wel van een stille pc. Mijn vraag is dan ook of je dat met deze pc gaat hebben of dat er nog iets aan verbeterd kan worden.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Het huidige systeem wat ik samengesteld heb kom ik uit op 1500 euro ( inclusief montage en 3 jaar garantie bij azerty). Ik ben vooral benieuwd of dit een stil en goed werkend systeem is en of ik misschien nog wat dingen kan aanpassen voor meer waar voor mijn geld. Ook hou ik de blackfriday deals in de gaten om misschien nog iets te vervangen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:46
Processor kan naar uitvoering: AMD Ryzen 5 7500F Tray, identiek aan de 7600 alleen zonder iGPU.
Ipv 2 ssd's van 1TB kan je ook voor minder geld eentje van 2TB nemen uitvoering: SK hynix Platinum P41 2TB ;)
Betere koeler uitvoering: Arctic Freezer 36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Populous
Miyazono schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:39:
Processor kan naar uitvoering: AMD Ryzen 5 7500F Tray, identiek aan de 7600 alleen zonder iGPU.
Ipv 2 ssd's van 1TB kan je ook voor minder geld eentje van 2TB nemen uitvoering: SK hynix Platinum P41 2TB ;)
Betere koeler uitvoering: Arctic Freezer 36
AH juist. Ik zal de processor vervangen en de koeler. Wat betreft de 2 SSD's. Ik heb er liever 2 voor wanneer er eentje stuk mocht gaan. Denk je dat de behuizing goed en stil genoeg is? Ik heb op dit moment een be quiet! Pure Base 600 Zwart. Weet niet heel goed of het verschil erg groot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolfiowww
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-04 21:00
Populous schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:43:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met de nieuwe PC wil ik gaan gamen. Ik wil graag de nieuwste games kunnen spelen. Het hoeft niet allemaal op ultra te gaan maar mooi beeld, een snelle pc, een stille pc en een pc die weer een aantal jaren mee kan gaan zijn wel een vereisten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk rond de 1500 euro (inclusief montage).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment wil ik sowieso mijn scherm meenemen ( zie hieronder ) en het liefste ook mijn oude toetsenbord. Dat is alleen wel lastig want die heeft een ps/2 aan sluiting...
1MonitorsAOC AGON AG273QCG Zwart€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 0,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb uiteraard gekeken naar de Bestbuy guides en dan kom ik uit op dit
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 179,90€ 179,90
1VideokaartenASUS Dual Radeon RX 7900 GRE OC Edition 16GB GDDR6€ 589,-€ 589,-
1BehuizingenChieftec APEX AIR€ 75,96€ 75,96
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo REV. 5€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5€ 95,95€ 95,95
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition€ 91,46€ 91,46
2SSD'sSK hynix Platinum P41 1TB€ 79,90€ 159,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.341,92

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat wel belangrijk is om te vermelden is dat ik eigenlijk altijd mijn pc's bij azerty laat bouwen. Daar heb ik goeie ervaring mee (ook qua garantie en omdat ik er zelf niet goed in ben).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou wel van een stille pc. Mijn vraag is dan ook of je dat met deze pc gaat hebben of dat er nog iets aan verbeterd kan worden.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Het huidige systeem wat ik samengesteld heb kom ik uit op 1500 euro ( inclusief montage en 3 jaar garantie bij azerty). Ik ben vooral benieuwd of dit een stil en goed werkend systeem is en of ik misschien nog wat dingen kan aanpassen voor meer waar voor mijn geld. Ook hou ik de blackfriday deals in de gaten om misschien nog iets te vervangen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Als je een ram setje kunt vinden met een lagere CAS Latency (30 of 32 inplaats van de 36 die je hebt) zou dat altijd wat beter uit komen, niet een mega verschil maar ryzen draait goed op snelle ram.
Ook zou je kunnen overwegen om voor een 4070 te gaan, misschien heeft het minder vram, maar technology van nvidia zoals dlss is absurd goed.
De be quiet 600 pure base case die je nu hebt op dit moment is mogelijk wel stiller dan de case in dit lijstje door de dempende panelen in de be quiet cases. Denk dat je vooral gewoon moet kijken naar de cpu cooler of die stil is of niet.
Ook raad ik corsair RMx voedingen (niet de SHIFT versie) altijd aan. erg betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Populous
wolfiowww schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:27:
[...]

Als je een ram setje kunt vinden met een lagere CAS Latency (30 of 32 inplaats van de 36 die je hebt) zou dat altijd wat beter uit komen, niet een mega verschil maar ryzen draait goed op snelle ram.
Ook zou je kunnen overwegen om voor een 4070 te gaan, misschien heeft het minder vram, maar technology van nvidia zoals dlss is absurd goed.
De be quiet 600 pure base case die je nu hebt op dit moment is mogelijk wel stiller dan de case in dit lijstje door de dempende panelen in de be quiet cases. Denk dat je vooral gewoon moet kijken naar de cpu cooler of die stil is of niet.
Ook raad ik corsair RMx voedingen (niet de SHIFT versie) altijd aan. erg betrouwbaar.
Juist. Heb je misschien tips waar ik naar zou kunnen kijken qua ram? Ik zie wel dat ze genoeg setjes heb die 30 CAS Latency hebben maar hoe kies je dan "de beste" uit?

En ik maar denken dat die best buy guides een goede handleiding zijn haha. Bedoel je dan zoiets
https://tweakers.net/pric...per-12g-ventus-2x-oc.html

Qua behuizing zat ik ook nog naar deze te kijken https://tweakers.net/pric...6/nzxt-h6-flow-zwart.html Nog nooit een open kast gehad en zou wel wat hoger moeten staan maar lijkt wel stil en koel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfiowww
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-04 21:00
Populous schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:35:
[...]

Juist. Heb je misschien tips waar ik naar zou kunnen kijken qua ram? Ik zie wel dat ze genoeg setjes heb die 30 CAS Latency hebben maar hoe kies je dan "de beste" uit?

En ik maar denken dat die best buy guides een goede handleiding zijn haha. Bedoel je dan zoiets
https://tweakers.net/pric...per-12g-ventus-2x-oc.html

Qua behuizing zat ik ook nog naar deze te kijken https://tweakers.net/pric...6/nzxt-h6-flow-zwart.html Nog nooit een open kast gehad en zou wel wat hoger moeten staan maar lijkt wel stil en koel te zijn.
Inprincipe zijn de meeste ram sticks prima, en kun je niet snel fout gaan met ram. Persoonlijk ben ik fan van Corsair Ram sticks ook door hun geweldige customer service en a life long warranty, zolang de cas latency prima is en de speeds is alles goed. Fury sticks zijn ook prima. De mooie corsair rgb sticks zijn ook niet zo heel duur.

Ook is de msi videokaart die je in je linkje hebt heel prima, nogmaals: nvidia technologie is geweldig en 't geld zeker waard.

De NZXT H6 kast is ook prima, kun je ook niet echt mis mee gaan. Alhoewel, de airflow kan mogelijk wat minder goed zijn in die case, maar dat zou niet een enorm verschil maken tenzij je heel graag een mega mega goede airflow en super low temps wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Populous
Ok ik heb nog wat wijzigen aangebracht. Ik heb het RAM veranderd. Ik heb ook een andere kast gekozen. Het is de gene die ik ook nu al heb. Ik denk toch dat die net wat stiller is dan wat ik eerst had gekozen. De NZXT H6 is ook wel erg duur.

Qua video kaart heb ik een andere gevonden in de best buy guides. Ik denk toch dat ik meer RAM wat fijner vind maar ben er nog niet helemaal over uit.

Zou in dit systeem de voeding goed genoeg zijn? Of moet ik voor de 750 watt gaan?

1ProcessorsAMD Ryzen 7 9700X Boxed€ 334,90€ 334,90
1VideokaartenPowercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6€ 519,-€ 519,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 600 Zwart€ 83,90€ 83,90
1ProcessorkoelingArctic Freezer 36 (Black)€ 31,99€ 31,99
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30€ 107,90€ 107,90
1SSD'sSK hynix Platinum P41 2TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.418,10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markster1990
  • Laatst online: 04-12-2024
Populous schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:38:
Zou in dit systeem de voeding goed genoeg zijn? Of moet ik voor de 750 watt gaan?
Ik denk dat 650 watt wel voldoende is. De vraag is wel of de verhouding van video kaart / processor wel goed is. Ik denk dat ik misschien wat meer geld in de video kaart zou stoppen een een iets mindere video kaart zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

650 watt voeding is meer dan voldoende voor de pc in je geupdate lijstje, je gekozen voeding vind ik perfect.

Helaas heb je niet aangegeven welke games je wil gaan spelen maar als je raytracing wil gaan gebruiken dan is nVidia de enige keuze die je kan maken op dit moment. De 4070 super valt in te passen in je budget (stiekem zeg ik ga hier voor).

Wil je geen raytracing gaan gebruiken, dan ziet je systeem al redelijk uit. Je zou eventueel voor cl30 geheugen kunnen gaan maar dat is niet perce nodig (lees iets duurder voor marginale betere prestaties). Mocht je wel voor een nVidia kaart gaan doe dan ook cl30 geheugen 8) .

[ Voor 8% gewijzigd door teun-v op 26-11-2024 21:40 . Reden: typos ]

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Populous
teun-v schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:21:
650 watt voeding is meer dan voldoende voor de pc in je geupdate lijstje, je gekozen voeding vind ik perfect.

Helaas heb je niet aangegeven welke games je wil gaan spelen maar als je raytracing wil gaan gebruiken dan is nVidia de enige keuze die je kan maken op dit moment. De 4070 super valt in te passen in je budget (stiekem zeg ik ga hier voor).

Wil je geen raytracing gaan gebruiken, dan ziet je systeem al redelijk uit. Je zou eventueel voor cl30 geheugen kunnen gaan maar dat is niet perce nodig (lees iets duurder). Mocht je wel voor een nVidia kaart gaan doe dan ook cl30 geheugen 8) .
Ik speel vooral veel grote games als: Baldur's Gate 3, Cyberpunk 2077, Elden Ring, God of war, Warhammer, Divinity: Original Sin 2. Bijna altijd single player en niet online. Ben ook niet echt een shooter fan.

Ik zat wel te kijken naar de best buy guide voor video kaarten maar 90% daarvan is niet eens te koop dus ik vond het wel lastig kiezen. Welke 4070 zou je aanraden? En wat is CL30 geheugen precies? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karebare
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 22:32
Ik zou raytracing (serieuze raytracing zoals in Cyberpunk) niet als doel beschouwen als je niet bereid bent om een GPU van 800+€ te kopen. Dus ik zou dat argument buiten beschouwing laten voor een kaart op dit niveau.

Maar dan nog is dit prijspunt interessant om NVIDIA te overwegen. Een 4070S is iets duurder dan de GRE maar je krijgt er alle NVIDIA toeters en bellen bij...

De GRE is iets beter in raster, en naar het schijnt krijg je er een 10% performance boost uit als je memory OC'ed. Wat bij andere kaarten niet haalbaar is.

GRE = betere prijs/performance in raster.
4070 super = duurder maar NVIDIA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QQngGM29AlewRovpmIRnzLb2Pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cR9jPb2yPRU8P7cpnwsiaUhi.jpg?f=fotoalbum_large

Eender welke 4070S zou OK zijn. Deze is momenteel de goedkoopste, even duur als een GRE.
Ik zie ook dat deze belachelijk veel reviews heeft bijgekregen de laatste maanden. Zijn dat bots of heeft die ergens in reclame gestaan?

Laatste edit: ik heb je case niet in detail bekeken maar zag wel dat daar maar een 280mm GPU in past? Mijn case van 10L krijgt een grotere gpu kwijt... Ik zou die case eens herbekijken, je gaat in de problemen komen als je gpu ooit wil vervangen.

[ Voor 44% gewijzigd door Karebare op 26-11-2024 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Als je raytracing aan gaat zetten is bovenstaande grafiek invalide (rasterization @Karebare). Verder zijn eigenlijk alle 4070 super kaarten een soort van eenheidsworsten, dit heeft te maken met hoe nVidia de chips onder slot en grendel heeft.

Kies de goedkoopste met een redelijke koeler (geluid). Dat zou prima moeten zijn en de fps verschillen zijn marginaal tussen de verschillende kaarten en merken (het is niet zo dat je een game wel of niet kan spelen tussen de verschillende 4070 super kaarten).

Mocht je willen weten hoe dit kan presteren in cyberpunk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FP36cYG5AZN4W0B7WiUMXZpFWng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVv7RNiG7xF9kT6ycuMYqlhc.jpg?f=fotoalbum_large

Deze run was met de PNY GeForce RTX 4070 SUPER 12GB XLR8 Gaming VERTO EPIC-X RGB Overclocked Triple Fan

[ Voor 43% gewijzigd door teun-v op 26-11-2024 22:11 ]

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karebare
Hmmm... Dan doet DLSS meer dan ik had gedacht, had verwacht dat die rond 50-60 zou blijven steken. Bedankt om dit te posten.

Dan zou ik de 7900 GRE buiten beschouwing laten en voor de 4070S gaan. Ik zou zeggen dat je voor Nvidia meer betaalt maar zelfs dat is met de kaart die ik net postte het geval niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Populous
Karebare schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:46:
Ik zou raytracing (serieuze raytracing zoals in Cyberpunk) niet als doel beschouwen als je niet bereid bent om een GPU van 800+€ te kopen. Dus ik zou dat argument buiten beschouwing laten voor een kaart op dit niveau.

Maar dan nog is dit prijspunt interessant om NVIDIA te overwegen. Een 4070S is iets duurder dan de GRE maar je krijgt er alle NVIDIA toeters en bellen bij...

De GRE is iets beter in raster, en naar het schijnt krijg je er een 10% performance boost uit als je memory OC'ed. Wat bij andere kaarten niet haalbaar is.

GRE = betere prijs/performance in raster.
4070 super = duurder maar NVIDIA

[Afbeelding]

Eender welke 4070S zou OK zijn. Deze is momenteel de goedkoopste, even duur als een GRE.
Ik zie ook dat deze belachelijk veel reviews heeft bijgekregen de laatste maanden. Zijn dat bots of heeft die ergens in reclame gestaan?

Laatste edit: ik heb je case niet in detail bekeken maar zag wel dat daar maar een 280mm GPU in past? Mijn case van 10L krijgt een grotere gpu kwijt... Ik zou die case eens herbekijken, je gaat in de problemen komen als je gpu ooit wil vervangen.
Hmm ja ik zie het. de 4070's zijn dus wel een stuk beter. Het is alleen wel gelijk 150 euro duurder... En ik zit al een beetje aan de bovenkant van wat ik in gedachte had...

Ah de case... Was juist zo blij dat ik een goeie stille case had gevonden. Ja met de video kaart die ik nu gekozen heb gaat dat hem niet worden... Ja daar moet ik dan nog even naar kijken. Ik vervang meestal niet echt componenten in miin PC's. Ik laat ze eigenlijk altijd bouwen bij Azerty.... 2 linkerhanden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karebare
Waarom de 9700X cpu?

De 7700 tray is 100€ goedkoper en maar een klein beetje trager op 1440p.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmKDIATuWXO8OcO4xy9AJ3NE3qQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzQGAfiJBo94ecENHZCFDZtK.jpg?f=fotoalbum_large

Het prijsverschil tussen 7800 XT en 4070S is minder groot EN levert meer performanceboost op. En je hebt DLSS en bruikbare raytracing, wat bij 7800XT niet het geval is. Mij lijkt dat een no-brainer. Tenzij je ook productivity wil draaien... Maar zelfs dan is een 7700 niet veel trager dan een 9700X.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUt5pfobB4w9HaxGVIYcC-Ta-uo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W78MbonpdqVB9gwo3RJUxhxS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie geen reden om de combo 7800XT + 9700X te kiezen ipv 7700 tray + 4070S.

Tenzij je vasthoudt aan assemblage door winkel, dan is de 7700 tray volgens mij geen optie. Maar dan zou je nog wat kunnen zakken en de 7600 kiezen. Verschil in performance is minimaal. Een 7500F zou ik niet kiezen. Die igpu heb je niet nodig, totdat je hem nodig hebt... (gpu kapot ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Karebare schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:13:
Hmmm... Dan doet DLSS meer dan ik had gedacht, had verwacht dat die rond 50-60 zou blijven steken. Bedankt om dit te posten.

Dan zou ik de 7900 GRE buiten beschouwing laten en voor de 4070S gaan. Ik zou zeggen dat je voor Nvidia meer betaalt maar zelfs dat is met de kaart die ik net postte het geval niet meer...
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij betekend in dit geval 'auto' hetzelfde als uit. Dit was dus zonder dlss. (ik kan de run nu niet opnieuw doen, dit is de computer geworden van mijn neefje)

dlss staat aan, scaling doet dat niet 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door teun-v op 26-11-2024 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karebare
teun-v schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:41:
[...]

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij betekend in dit geval 'auto' hetzelfde als uit. Dit was dus zonder dlss.
De 4070S draait Cyberpunk op 1440p zonder RT aan 85 fps average dus ik denk dat je daar wel iets van DLSS aan hebt ;) Om die reden dacht ik ook dat RT geen optie zou zijn, maar blijkbaar wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gUauo-3AuWqk1Cr3yfAuYtbi-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6XJQWiAGJnEOfNJcunB7VMj.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is 1440p met RT en DLSS quality:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCR0-tJzEMA70oBQRLKzq_u8wqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70VfoeWlrOo1pGDNMyw1aLua.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is met DLSS performance + frame generation (dit is denk ik jouw scenario):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_eguFyw5M3dr6jk_-bEj6W_diU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lquuMXiHbWE1VOHuV3Ewqchx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Geloof mij dat de foto van het scherm niet heb bewerkt. Dit is wat ik heb geconstateerd. Verder zogenaamde reviews op het internet geloof ik niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luc77z
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Karebare schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:31:

Tenzij je vasthoudt aan assemblage door winkel, dan is de 7700 tray volgens mij geen optie.
Azerty verkoopt de 7700 tray als combo kit met o.a de asrock mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Populous
Ik kon die niet vinden op azerty. Ik kon wel de 7700X tray vinden maar dat scheelde dan nog maar 30 euro... Vandaar de keuze.
De 7700 tray is 100€ goedkoper en maar een klein beetje trager op 1440p.

[Afbeelding]

Het prijsverschil tussen 7800 XT en 4070S is minder groot EN levert meer performanceboost op. En je hebt DLSS en bruikbare raytracing, wat bij 7800XT niet het geval is. Mij lijkt dat een no-brainer. Tenzij je ook productivity wil draaien... Maar zelfs dan is een 7700 niet veel trager dan een 9700X.

[Afbeelding]

Ja ik begrijp wat je bedoelt. Ik zal daar nog eens naar kijken.
[
Tenzij je vasthoudt aan assemblage door winkel, dan is de 7700 tray volgens mij geen optie. Maar dan zou je nog wat kunnen zakken en de 7600 kiezen. Verschil in performance is minimaal. Een 7500F zou ik niet kiezen. Die igpu heb je niet nodig, totdat je hem nodig hebt... (gpu kapot ofzo)
Ja ik houd wel echt vast aan assemblage door de winkel. Ik ben daar echt niet goed in.
Qua kast denk ik dat ik dan maar voor deze kies https://tweakers.net/pric...lass-zwart/specificaties/
Luc77z schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:56:
[...]

Azerty verkoopt de 7700 tray als combo kit met o.a de asrock mobo.
Ah interessant! Ik zal hier naar kijken. Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Populous op 26-11-2024 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karebare
teun-v schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:51:
Geloof mij dat de foto van het scherm niet heb bewerkt. Dit is wat ik heb geconstateerd. Verder zogenaamde reviews op het internet geloof ik niet meer.
Ik twijfel er niet aan dat die niet bewerkt zijn. Maar ik denk dat "auto" eerder "aan" betekent in dit geval. Je Frame Generation staat ook aan. Dus denk dat je voor Cyberpunk echt wel alle DLSS opties ingeschakeld hebt (bewust of onbewust ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

.... (het was niet bewust, helaas weet ik ook niet alles maar ik kan je verzekeren dat het er erg goed uit zag)

Moraal van mijn verhaal: doe wat je wil, maar nVidia wordt vaak weggezet als te duur en kan niet meekomen met de prijs prestatie verhouding, maar ik weet dat dit iets genuanceerder ligt dan hier wordt voor gedaan. Probeer dit maar eens met een AMD kaart ;) . Is het het waard, dat is jouw keuze. Ik heb genoeg real life stuff ingebracht wat hopelijk jouw keuze gaat helpen.

[ Voor 252% gewijzigd door teun-v op 26-11-2024 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Populous
teun-v schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:10:
.... (het was niet bewust, helaas weet ik ook niet alles maar ik kan je verzekeren dat het er erg goed uit zag)

Moraal van mijn verhaal: doe wat je wil, maar nVidia wordt vaak weggezet als te duur en kan niet meekomen met de prijs prestatie verhouding, maar ik weet dat dit iets genuanceerder ligt dan hier wordt voor gedaan. Probeer dit maar eens met een AMD kaart ;) . Is het het waard, dat is jouw keuze. Ik heb genoeg real life stuff ingebracht wat hopelijk jouw keuze gaat helpen.
Ik begrijp zeker wat je zegt en oorspronkelijk ben ik ook zeker een Nvidia fan. Ik waardeer ook zeker jullie input! Wat ik vooral vaak merk wanneer ik een PC samenstel is dat er altijd een betere optie is en zo langzaam je budget steeds hoger wordt haha.

Ik heb nu de onderstaande 2 builds. Mijn vraag is nu eigenlijk kan dit allemaal samen met elkaar?
Is het moederbord goed genoeg?
Past alles er in? (volgens mij wel toch)
Moet ik nog extra fans bijkopen?

Lijst met AMD video kaart:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 9700X Boxed€ 334,90€ 334,90
1VideokaartenPowercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6€ 508,99€ 508,99
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 74,90€ 74,90
1ProcessorkoelingArctic Freezer 36 (Black)€ 33,-€ 33,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.400,10

Lijst met Nvidia video kaart:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 223,90€ 223,90
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 4070 iChill X3€ 568,-€ 568,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.348,11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markster1990
  • Laatst online: 04-12-2024
[b]Populous schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:43:[

Volgens mij heeft dit moederbord geen PS/2 aansluiting voor je toetsenbord.. Misschien moet je daar ook nog even naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc77z
  • Niet online
Volgens de review van tweakers heeft de corsair 4000D kast goede koeling. Meten is weten :)
Markster1990 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:48:
[...]

Volgens mij heeft dit moederbord geen PS/2 aansluiting voor je toetsenbord.. Misschien moet je daar ook nog even naar kijken.
Ik heb er geen ervaring mee, maar er zijn verloopstekkers juist voor dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Populous
Luc77z schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:20:
Volgens de review van tweakers heeft de corsair 4000D kast goede koeling. Meten is weten :)

[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar er zijn verloopstekkers juist voor dit.
Ja de kast leek me ook wel koel en stil. En als ik de afmetingen bekijk dan zou alles moeten passen. Ik had inderdaad ook daarnaar gekeken.

Wat betreft de PS/2 aansluiting had ik ook deze gevonden https://tweakers.net/pric.../gigabyte-b650-eagle.html. Het grootste nadeel wat ik echter vond is dat die een langzamere ethernet verbinding heeft. Ik dacht ook eigenlijk altijd dat de verloopstekkers voor deze dingen niet goed werkte... Vandaar dat ik elke keer weer een moederbord met een PS/2 aansluiting kocht O-)

Is de 4070 video kaart een goeie tegenhanger voor de RX 7800 in mijn andere build? Was een van de voordeligere die ik kon vinden op azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graafmachine1
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-04 21:00
misschien domme vraag, maar is het niet hanig om nog fans te kopen voor de bovenkant van de case? aangezien deze nu open is omdat je geen waterkoeling hebt? Of zitten deze al als extra bij de case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Populous
graafmachine1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:05:
misschien domme vraag, maar is het niet hanig om nog fans te kopen voor de bovenkant van de case? aangezien deze nu open is omdat je geen waterkoeling hebt? Of zitten deze al als extra bij de case?
Er zitten 2 extra fans bij. 1 zit voor en 1 zit achter. Zou nog meer nodig zijn?
Misschien deze voor aan de bovenkant? https://tweakers.net/pric...lack-punt-swap-120mm.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graafmachine1
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-04 21:00
@Populous geen idee man, zit vooral mee te gluren in je topic heb namelijk beetje zelfde probleem als jou.
wil graag zelf pc bouwen van rond de 1300. Hoop met blackfriday nog paar goeie deals te scoren. Zit ook enorm te twijfelen tussen de 4070 super, 4070, 7900 gre of 7800xt. En dan ook nog goeie cpu erbij vinden en dat alles voor beetje redelijke prijs is lastig.
Was dat ik er toevallig aan dacht omdat ik zelf zit te twijfelen tussen waterkoeling en gewoon normale luchtkoeling omdat ik waterkoeling en vroeg me laatst af van stel ik kies waterkoeling wat doe ik dan met de open slots aan de bovenkant van de pc omdat het er anders misschien leeg uitziet vooral met een glazen case.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 18:00
@Populous
in je 2e lijstje heb je de verkeerde 4070 , het moet er eentje zijn met de toevoeging ; Super

https://azerty.nl/product...win-x2-videokaart/6622799

heeft een excellent award van tweakers
https://tweakers.net/revi...erder-een-is-superst.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Populous schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:10:
[...]

Er zitten 2 extra fans bij. 1 zit voor en 1 zit achter. Zou nog meer nodig zijn?
Misschien deze voor aan de bovenkant? https://tweakers.net/pric...lack-punt-swap-120mm.html
Hoe better je de warmte uit de kast kan krijgen hoe beter alles kan presenteren. Ik denk dat het goed is om minimaal 1 extra fan er bij neemt om er voor te zorgen dat je videokaart ook een beetje extra lucht van buiten de kast krijgt. Dus voor 1 boven in en 1 onderin, achter ook 1 op de plek direct achter de tower koeler.

Ik weet niet of de fan die je aangeeft goed of slecht is, of goedkoop of duur is maar in principe past die, in die zin is elke 120mm fan prima die pwm heeft zoals die in je link. Dit is een setje van 5 voor de prijs van 1 noctua

Als je 3 fans voor en 1 fan achter zet zouden alle fans wat langzamer kunnen draaien wat tot een stiller systeem lijdt
graafmachine1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:19:
… 4070 super, 4070, 7900 gre of 7800xt. …
Ik zou zelf iets nemen wat binnen jullie budgetten past in de volgorde: 4070 super, 7900 gre of 7800xt. De 4070 zou ik links laten liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door teun-v op 28-11-2024 20:30 ]

• Populous
nuffy schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:47:
@Populous
in je 2e lijstje heb je de verkeerde 4070 , het moet er eentje zijn met de toevoeging ; Super

https://azerty.nl/product...win-x2-videokaart/6622799

heeft een excellent award van tweakers
https://tweakers.net/revi...erder-een-is-superst.html
Juist... Dat had ik even over het hoofd gezien. Ik had zelf ook nog https://tweakers.net/pric...per-12g-ventus-2x-oc.htmlgevonden. Die staat helaas niet tussen de test maar is wel iets goedkoper op azerty.

Dan zou mijn lijstje zo iets worden

1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 223,90€ 223,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G VENTUS 2X OC€ 608,-€ 608,-
1VentilatorsNoctua NF-A12x25 PWM chromax.black.swap, 120mm€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.418,06

+ dan ook nog een https://azerty.nl/product...ar-usb-adapter-f-m/314155 en hopen dat dat werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Populous op 28-11-2024 20:29 ]

• Populous
teun-v schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:12:

Ik weet niet of de fan die je aangeeft goed of slecht is, of goedkoop of duur is maar in principe past die, in die zin is elke 120mm fan prima die pwm heeft zoals die in je link. Dit is een setje van 5 voor de prijs van 1 noctua

Als je 3 fans voor en 1 fan achter zet zouden alle fans wat langzamer kunnen draaien wat tot een stiller systeem lijdt
Ja dat setje van 5 had ik ook gezien maar die verkopen ze helaas niet op Azerty... En aangezien zij hem voor me in elkaar gaan zetten moest ik wel iets hebben wat ze daar ook verkopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 18:00
Populous schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:27:
[...]

Juist... Dat had ik even over het hoofd gezien. Ik had zelf ook nog https://tweakers.net/pric...per-12g-ventus-2x-oc.htmlgevonden. Die staat helaas niet tussen de test maar is wel iets goedkoper op azerty.
Voor die €10 zou ik de gok niet nemen en daarom heb ik de 2e ' goedkoopste ' gepakt omdat hij getest is.

Dan weet je zeker dat koeling en geluid ok zijn , normaal neig ik ook naar een asus asrock bekender merk maar doordat het objectief en met metingen getest is een veel beter beeld dan een paar reviews van dezelfde kaart waarbij de ene hem stil en de ander herrie omschrijft.

Nog €5 erbij voor de asus + een ubisoft spel naar keuze 😉

ps kabels en pasta zit er allemaal bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Zoek deze even bij azery: “ARCTIC P12 Slim PWM PST - Ventilator”

Deze staat niet in de price watch. Of zoek hier iets wat je goed vind, en kijk daarna of ze het hebben. Azeri maar ook ander shops hebben niet hun hele assortiment in de price watch staan.

[ Voor 42% gewijzigd door teun-v op 28-11-2024 20:49 ]

• Populous
teun-v schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:40:
Zoek deze even bij azery: “ ARCTIC P12 Slim PWM PST - Ventilator”

Deze staat niet in de price watch.
Ja ik had ze net ook gevonden via de website. Dan neem ik die wel ja. Zou ik dan ook de meegeleverde fans in de case laten vervangen? Kan niet zo goed vinden welke "beter" zijn maar ik zou zeggen dat allemaal dezelfde fans een goed idee is.

• Populous
nuffy schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:40:
[...]

Voor die €10 zou ik de gok niet nemen en daarom heb ik de 2e ' goedkoopste ' gepakt omdat hij getest is.

Dan weet je zeker dat koeling en geluid ok zijn , normaal neig ik ook naar een asus asrock bekender merk maar doordat het objectief en met metingen getest is een veel beter beeld dan een paar reviews van dezelfde kaart waarbij de ene hem stil en de ander herrie omschrijft.

Nog €5 erbij voor de asus + een ubisoft spel naar keuze 😉

ps kabels en pasta zit er allemaal bij
Haha ok.... Goed punt wel O-)

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Nee, zet die achter de tower en boven de tower. Regel wel even de fancrurves zo af dat je machine geen vliegtuig wordt, of zit dit bij het bouwen in bij Azeri?

Of zoek of jij even je iets kan vinden die je per 2 kan kopen of 2 losse zodat je op totaal 4 fans uit komt.

Op het Asrock bord in je laatste lijstje zie ik trouwens maar 4 pwm headers, je hebt dus mogelijk wat splinters nodig.

[ Voor 45% gewijzigd door teun-v op 28-11-2024 21:01 ]

• Populous
teun-v schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:52:
Nee, zet die achter de tower en boven de tower. Regel wel even de fancrurves zo af dat je machine geen vliegtuig wordt, of zit dit bij het bouwen in bij Azeri?

Of zoek of jij even je iets kan vinden die je per 2 kan kopen of 2 losse zodat je op totaal 4 fans uit komt.
Ik zie vooral setjes van 1,3 of 5. Maar je bedoelt dan dus dat de meegeleverd fans achterin zitten. En dan 2 voorin? Kan natuurlijk ook de andere achterhouden als back up... mocht er ooit eentje stuk gaan.

Er is bijvoorbeeld deze: https://azerty.nl/product...0mm-gray-3er-pack/5036230 maar dat voelt dan weer als wat mindere kwaliteit

[ Voor 12% gewijzigd door Populous op 28-11-2024 21:02 ]

• Populous
Op het Asrock bord in je laatste lijstje zie ik trouwens maar 4 pwm headers, je hebt dus mogelijk wat splinters nodig.
Ehhhm ja zo ver rijkt mijn kennis niet van moederborden. Wat zijn splinters en waarvoor heb ik ze nodig? 8)7

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

1 achterin en 2 voor is ook prima maar wel het minimale, 1 losse fan is dan genoeg en heb je ook geen split nodig, de cpu koeler neem dan de 4e header.

Een splitter is een klein kabeltje die 1 pwm aansluiting in 2 split. Dit als voorbeeld. Het moederbord heeft 4 pwm aansluitingen waarvan eentje voor de cpu. De overige 3 zijn de case fans. Als je meer dan 3 case fans wil hebben dan kan je de pwm header splitten. Maar dit is niet nodig als je het bij 3 case fans houd.

[ Voor 62% gewijzigd door teun-v op 28-11-2024 21:15 ]

• Populous
teun-v schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:05:
1 achterin en 2 voor is ook prima maar wel het minimale, 1 losse fan is dan genoeg en heb je ook geen split nodig, de cpu koeler neem dan de 4e header.

Een splitter is een klein kabeltje die 1 pwm aansluiting in 2 split. Dit als voorbeeld.
Ah splitter. Ja dat klinkt inderdaad logischer. Ok ok Ik kan wel 2 van die kabeltjes nemen dan kan er nog 2 extra nemen. Dan 2 achterin, 2 voorin, 1tje boven? en dan de CPU koeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Minimaal is 2 voorin 1 achter (en cpu).

Beter is 3 voorin en 1 achter (en cpu), hier is 1 splitter nodig.

Beste maar voor jou overbodig is 3 voorin 1 achter en 1 achter boven (en cpu), hier zijn 2 splitters nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door teun-v op 28-11-2024 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Populous
teun-v schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:17:
Minimaal is 2 voorin 1 achter (en cpu).

Beter is 3 voorin en 1 achter (en cpu), hier is 1 splitter nodig.

Beste maar voor jou overbodig is 3 voorin 1 achter en 1 achter boven (en cpu), hier zijn 2 splitters nodig.
Duidelijk. Het setje is trouwens nu al uitverkocht dus ik stopt denk ik deze:
https://azerty.nl/product...-4-ventilatorhuis/4764361

of deze

https://azerty.nl/product...st-ventilatorhuis/3678934

Er wel bij. Dan heb ik er 2 voorin en 1 achterin + de CPU koeler. Dan ben ik er wel. Bedankt voor je hulp _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc77z
  • Niet online
Een alternatief voor het volstoppen van je kast met fans: 5-pack Arctic P14 PWM PST Daarvan doe je er 2 aan de voorkant en 2 aan de bovenkant. En aan de achterkant laat je de 12cm casefan zitten die bij de kast komt. Je hebt dan wel 1 12cm fan en 1 14cm fan over. En dat voor geen 40 euro. Het is wel overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Populous
Luc77z schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:18:
Een alternatief voor het volstoppen van je kast met fans: 5-pack Arctic P14 PWM PST Daarvan doe je er 2 aan de voorkant en 2 aan de bovenkant. En aan de achterkant laat je de 12cm casefan zitten die bij de kast komt. Je hebt dan wel 1 12cm fan en 1 14cm fan over. En dat voor geen 40 euro. Het is wel overkill.
Zou je dan niet beter kunnen zeggen... Stop de 5 Artic's er maar in en haal de meegeleverde fans eruit?
Of zijn de meegeleverde fans echt beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:05

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc77z
  • Niet online
Populous schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:34:
[...]

Zou je dan niet beter kunnen zeggen... Stop de 5 Artic's er maar in en haal de meegeleverde fans eruit?
Of zijn de meegeleverde fans echt beter?
Dat gaat niet, omdat je aan de achterkant alleen een 12cm fan kwijt kan. De 5-pack P14 zijn 14cm fans. Die passen dus wel aan de voorkant en bovenkant, maar niet aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Populous
Luc77z schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:23:
[...]

Dat gaat niet, omdat je aan de achterkant alleen een 12cm fan kwijt kan. De 5-pack P14 zijn 14cm fans. Die passen dus wel aan de voorkant en bovenkant, maar niet aan de achterkant.
Ja je hebt gelijk. Het kan niet anders.
Nog één andere vraag. Stel ik zou er nog een oude SSD extra in willen schuiven. Zou dat dan met deze voeding kunnen? Hoeveel "ruimte" heb ik met deze voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc77z
  • Niet online
Geen probleem om een extra SSD te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Zeg maar 230 watt voor een 4070 super, 160 watt voor de 7700x afhankelijk van hoe je het een en instelt en ca. 100 watt voor dingen als ssd(s), fans en usb.

Zeg maar ruim genomen zit je systeem op 490 watt.

Pagina: 1