Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheede
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 24-01 20:42
Beste,

Ik ervaar een probleem met WhatsApp op mijn Samsung S24+-telefoon. Wanneer ik een nieuw bericht stuur, verschijnt er heel kort (ongeveer een halve seconde) een rood uitroepteken. Het bericht wordt wel ontvangen, maar ik kan het bericht zelf niet meer zien in WhatsApp. Het lijkt alsof het bericht niet is verzonden, terwijl dat wel het geval is.
+ Dit probleem heb ik bij 80% van mijn verzonden berichten, maar niet altijd.
+ Heeft ook niets te maken met mijn WIFI, want heb dit probleem ook als is mijn GSM DataVerkeer gebruik.
+ Heb de meest recente versie van WhatsApp

Wanneer ik mijn chats op mijn PC bekijk via WhatsApp Web, zie ik dat alle berichten die ik heb verzonden zichtbaar zijn.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Enige hint ?
Wat kan ik doen om mijn verzonden berichten terug te zien op mijn GSM.

Heb pogingen gedaan om hulp te krijgen van WhatApp support, maar hun robots geven geen support op mijn vraag ...

Alvast bedankt voor uw hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door svdheede op 24-11-2024 18:55 . Reden: uitbreiding en tikfout ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Het kan zijn dat je ruimtegebrek hebt op je telefoon wat problemen geeft om de berichten nog lokaal op te slaan? Ik zou adviseren om eens heel veel media (filmpjes, video's) van de telefoon af te halen en op je PC te zetten en dan kijken hoe het dan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheede
Beste @swhnld , bedankt voor je reactie en advies.
Er is 26% van het intern geheugen in gebruik (dit is 135 GB van de 512 GB).
Kan dus niet een gevolg zijn van ruimtegebrek.

Bedankt om mee te denken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Een andere oorzaak kan dan zijn dat de opslag van WhatsApp corrupt is geraakt.
Oplossing is dan veilig stellen wat je wil bewaren.
Vervolgens WhatsApp van de telefoon verwijderen.
Nu telefoon opnieuw opstarten.
Dan via bestandsbeheer alle WhatsApp folders die je kunt vinden handmatig verwijderen.
Nogmaals telefoon opnieuw opstarten.
Nu WhatsApp opnieuw installeren en de backup terugzetten.

Let wel op, omdat je WhatsApp corruptie tekenen vertoont zou ik op de computer kijken of je de chats ook kunt exporteren die je echt wil bewaren in plaats van te vertrouwen op de WhatsApp backup vanaf je telefoon alleen.
idem zou ik ook adviseren alle media (foto's en videos) van WhatsApp handmatig veilig te stellen (telefoon aan laptop koppelen en WhatsApp media folders kopieren), of via een tool als Google Photo, Onedrive, etc. die media laten laten backuppen.
Het sterkste kan zelfs zijn alle media veilig stellen, en die dan te wissen van de telefoon voor je een backup maakt van WhatsApp, dan heb je alleen tekst in die backup en de minste kans op problemen bij een restore ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheede
Bedankt voor je advies,
Dit is wat ik wil voorkomen, want heb slechte ervaring met WhatsApp backups. Ooit mijn volledige geschiedenis verloren. Mijn bezorgdheid is eveneens, ... veronderstel dat ik een (corrupte) backup terugzet, ga ik dan het probleem niet opnieuw introduceren?
Ik heb ook pogingen gedaan om hulp te krijgen van Whatsapp, maar die geven geen ondersteuning. Hun robot zat dat we mijn niet kunnen helpen. Enige hint in deze richting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Aangezien je het niet benoemd hebt, ga ik het toch even vragen voor de zekerheid: heb je je telefoon al een keer opnieuw opgestart?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheede
Ja hoor, werd al herstart. Dit was mijn eerste stap ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Mijn ervaringen met corrupte WhatsApp backups zaten altijd in de media folders, dus foto's en filmpjes.
Beste kans op succes is al die media handmatig naar een computer, of geautomatiseerd naar een cloudbackup te doen.
Deze media daaarna van je telefoon verwijderen dat ze niet in je WhatsApp backup zitten.
Tot op heden heb ik nog nooit een corrupte WhatsApp backup gezien als die zonder media erin gemaakt was.

Echter, zoals in mijn eerdere post aangegeven, je kunt ook chats compleet exporteren. Dat is dus niet hetzelfde als de normale backup. Dus dat is een tweede zekerheid dat je de informatie nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheede
blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem ...
https://www.reddit.com/r/...ent_messages_on_my_phone/
:-(
Pagina: 1