Hij staat nog niet in de pricewatch dus dan kun je er wel vanuit gaan dat-ie nog niet verkrijgbaar is.
En ik zit te wachten op de canon powershot G2, die staat al wel een tijdje in de pricewatch, maar ze hebben hem nog nergens.
ongeveer 4000
best wel duur dus !
best wel duur dus !
De prijs wordt geschat op $1000. Niet £1000 hoor...Op donderdag 13 september 2001 21:12 schreef ZOMERZON het volgende:
ongeveer 4000
best wel duur dus !
Ik denk dat 'ie bij introductie ergens in de buurt van de 2800,- gaat kosten..
Medio oktober zou 'ie op de markt komen.
Ik ben iig geïnteresseerd
Verwijderd
Je mag dollars gerust x3 doen hoor. Waarschijnlijk nog wel meer.Op zaterdag 15 september 2001 15:45 schreef Obi het volgende:
[..]
De prijs wordt geschat op $1000. Niet £1000 hoor...
Ik denk dat 'ie bij introductie ergens in de buurt van de 2800,- gaat kosten..
Medio oktober zou 'ie op de markt komen.
Ik ben iig geïnteresseerd
Ehh ? dacht het niet. 2.41 ofzo toch ?Op zaterdag 15 september 2001 16:33 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
[..]
Je mag dollars gerust x3 doen hoor. Waarschijnlijk nog wel meer.
Maar er is een site waar dat precies opstaat, wie
http://www.xe.com/ucc/Op zaterdag 15 september 2001 18:14 schreef FerryHeibrink het volgende:
Ehh ? dacht het niet. 2.41 ofzo toch ?
Maar je moet meer rekenen, dergelijke items zijn altijd goedkoper in de VS dan in Europa.
hey
die heb ik ook
kickass.. op vakantie mee genomen. die lui in barcelona steeds kijken als ze mij daarmee zagen lopen
die heb ik ook
kickass.. op vakantie mee genomen. die lui in barcelona steeds kijken als ze mij daarmee zagen lopen
Verwijderd
Het is meestal goedkoper in de VS, er komt nog allemaal van die invoertroep bij en btw. *3 klopt meestal vrij goed.Op zaterdag 15 september 2001 18:14 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
Ehh ? dacht het niet. 2.41 ofzo toch ?
Verwijderd
hehe erg relaxed ding ik moet allen een beetje behoorlijk niet al te lomp tasje hebben voor die camOp zaterdag 15 september 2001 19:48 schreef RelaXXinG het volgende:
hey
die heb ik ook
ja dat is met mij ook het probleem. heb nu zo'n grote tas die eigenlijk voor onze oude videocamera was. en die is 5 keer zo groot dan de digicam.hehe erg relaxed ding ik moet allen een beetje behoorlijk niet al te lomp tasje hebben voor die cam
ik moet ook eens leren om te gaan met al die functies, om echt mooie foto's te maken.
Ja, nu we 't toch over tasjes hebben (en ook over de voorloper v.h. topic onderwerp), zijn er goede, en fatsoenlijke (niet te nichterig etc.) tasjes verkrijgbaar voor de F505V? Heeft iemand ze ergens eens gezien of er ervaring mee? Ik prop 'm nu altijd in m'n rugtas, en da's verre van ideaal.
)
Ik heb 'm nu iets meer dan een jaar, en heb 't wat betreft al die functies nog niet perfect onder de knie. Veel foto's maken en veel proberen is volgens mij de beste manier om 't te leren (moet er ook nog heel wat makenOp zondag 16 september 2001 00:30 schreef RelaXXinG het volgende:
ik moet ook eens leren om te gaan met al die functies, om echt mooie foto's te maken.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
hehe idd veel functies maar als het een beetje werkt heb je nog mooiere foto`s want de foto`s zijn nu al superscherpOp zondag 16 september 2001 11:49 schreef abbadon het volgende:
Ja, nu we 't toch over tasjes hebben (en ook over de voorloper v.h. topic onderwerp), zijn er goede, en fatsoenlijke (niet te nichterig etc.) tasjes verkrijgbaar voor de F505V? Heeft iemand ze ergens eens gezien of er ervaring mee? Ik prop 'm nu altijd in m'n rugtas, en da's verre van ideaal.
[..]
Ik heb 'm nu iets meer dan een jaar, en heb 't wat betreft al die functies nog niet perfect onder de knie. Veel foto's maken en veel proberen is volgens mij de beste manier om 't te leren (moet er ook nog heel wat maken)
je hebt van sony een speciaal ontworpen tasje voor die 505 maar die is blauw
ik persoonlijk vind het geen lelijk tasje maar de kleur vind ik nix
In de focus van deze maand staat een review van dat ding geloof ik....of iig een stukje informatie......daar stond ook dat de adviesprijs 3600,- was.......beetje duur vergeleken met USA IMHO
.
Verwijderd
adviesprijs jah 
daar moeten winkels geloof ik nog winst overheen draaien dus dan word het idd wel die 4000
ik ben iig zeer tevreden met de F 505 V
daar moeten winkels geloof ik nog winst overheen draaien dus dan word het idd wel die 4000
ik ben iig zeer tevreden met de F 505 V
Hij staat nu in de pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/20552
De prijs is vergelijkbaar met de Dimage 7.
JippieOp donderdag 20 september 2001 13:31 schreef Femme het volgende:
Hij staat nu in de pricewatch:
Nog best een bedrag inderdaad, maar een érg leuke cam. éventjes babbelen op de zaak
Babbel er ook meteen een voor mij!Op donderdag 20 september 2001 21:08 schreef Obi het volgende:
[..]
Jippie
Nog best een bedrag inderdaad, maar een érg leuke cam. éventjes babbelen op de zaak
Ik zou zelf dan toch echt voor de Minolta Dimage 7 gaan...meer megapixel.....en volgens mij gewoon een betere cam. En Dimage7 lijkt meer op een 'echte' camera...very SLR like
.
Verwijderd
slechts een probleem het heb allemaal een electrische viewfinder,
die dingen zijn lcd schermpjes waarood je heel weinig ziet als je in donkere ruimten foto`s kiekt je kan dan beter eentje hebben met een raampje als het ware zoals ouderwetse fototoestellen.
die dingen zijn lcd schermpjes waarood je heel weinig ziet als je in donkere ruimten foto`s kiekt je kan dan beter eentje hebben met een raampje als het ware zoals ouderwetse fototoestellen.
Op een normaal LCD scherm kun je erg weinig zien als de zon erop staat. Dat probleem heb je niet/nauwelijks met een EVF omdat het zonlicht er dan niet in kan vallen.
Ik vind een EVF véél prettiger werken dan een normaal LCD scherm. Draaibare LCD's zijn wel handig als je vanuit erg vreemde hoeken wilt fotograferen.
Ik vind een EVF véél prettiger werken dan een normaal LCD scherm. Draaibare LCD's zijn wel handig als je vanuit erg vreemde hoeken wilt fotograferen.
De Dimage 7 gaat bij erg weinig licht over in een zwart/wit stand waarmee je prima beeld hebt in erg donkere ruimten.Op donderdag 20 september 2001 22:43 schreef locutus of borg het volgende:
Tja, waar het 'meer op lijkt' is voor mij niet zo van belang. Ik ben zelf zowiezo helemaal geen fan van Bony/ Clony (geef het maar een naamOp donderdag 20 september 2001 22:28 schreef McVirusS het volgende:
Ik zou zelf dan toch echt voor de Minolta Dimage 7 gaan...meer megapixel.....en volgens mij gewoon een betere cam. En Dimage7 lijkt meer op een 'echte' camera...very SLR like.
Maar als je de conclusies bekijkt op DPreview.com.. Allebei worden zeer hoog gewaardeerd, hoop pluspunten. Maar de Fony scoort op sommige vlakken die voor mij best belangrijk zijn gewoon beter. Alleen de 'Battery Life' is al een flink punt. Op de feesten (waar ik de cam voor nodig heb) ben ik de hele dag en nacht in touw. De cam staat bijna non-stop aan, dan is zo'n lange accuduur gewoon een flinke pré. Heb ik maar twee accu's nodig, de ene ladende, de andere in de cam. Ook dat de constructie erg stevig is is wel belangrijk, merk ik bij de P1 (huidige cam) ook. Kan flink wat hebben en dat moet ook. Zo kan ik wel even doorgaan, maar kijk zelf maar:
http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimage7/page21.asp
en
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf707/page18.asp
Verwijderd
ik weet niet wanneer ik hem precies krijg, maar ik mag die DSC-F707 binnenkort gaan testen... 
de sony adviesprijs klopt in elk geval NOOIT! die is altijd veel te hoog...
de fotograaf voor wie ik digitale camera's test, heeft hem besteld en het is nu nog afwachten wanneer hij binnen is
de fotograaf voor wie ik digitale camera's test, heeft hem besteld en het is nu nog afwachten wanneer hij binnen is
Nou, als je de Pricewatch bekijkt komt de adviesprijs redelijk overeen (gaat zelfs boven) de daadwerkelijke marktprijs.Op vrijdag 21 september 2001 08:22 schreef Eddo het volgende:
Misschien neemt dat af als het aanbod wat groter is, maar Trance Energy is 20 oktober al, veel tijd heb ik niet..
Verwijderd
het aanbod zal er zeker mee te maken hebben!
het verschil viel mij vooral op bij de prijzen van accu's, laders en camera's van sony
scheelde op een accu zo'n 80 piek en op een camera soms wel 400 tot 500 piek! best een groot verschil vond ik
ik heb trouwens niet naar de prijzen in de pricewatch gekeken, maar naar prijzen van die fotograaf waarvoor ik de spullen test...
het verschil viel mij vooral op bij de prijzen van accu's, laders en camera's van sony
scheelde op een accu zo'n 80 piek en op een camera soms wel 400 tot 500 piek! best een groot verschil vond ik
ik heb trouwens niet naar de prijzen in de pricewatch gekeken, maar naar prijzen van die fotograaf waarvoor ik de spullen test...
Verwijderd
staan wel prijzen in de pricewacht hoor, hier staan ze...
Leverancier + Prijs
Diga 4 U FL 3086,-
MisterSuper.com FL 3369,-
Henk Booms Foto Electronicum FL 3499,-
Kamera Express FL 3595,-
best prijzige camera!
Leverancier + Prijs
Diga 4 U FL 3086,-
MisterSuper.com FL 3369,-
Henk Booms Foto Electronicum FL 3499,-
Kamera Express FL 3595,-
best prijzige camera!
Ahum... lees 's een paar posts hoger...Op vrijdag 21 september 2001 14:56 schreef Eddo het volgende:
staan wel prijzen in de pricewacht hoor, ....
Nou ik heb een lijsje gevormt:
- Canon Powershot G2
- Minolta Dimage 7
- Sony DSC-F707
- Sony DSC-85
afgevallen:
- Fujifilm 6900zoom
Waarschijnlijk wordt het de Canon G2, omdat als je van al die digitale camera`s de verschillende foto`s in de hoogste resolutie naast elkaar legt de canon het mooiste oogt. Bij de sony`s is de rood te nadrukkelijk aanwezig en ze gebruiken Sony memmory sticks (te duur en niet uitwisselbaar met andere merken digicams).
Voordeel van de Minolta is dat ie 5 megapixels heeft, maar ik vind het super irri als een digitale camera batterijen zuipt. En het is een camera die je niet makkelijk meeneemt omdat er zo`n toeter opzit
.
En de prijs van de Canon is ook beter als de rest ongeveer 2300,- en dat is incl een 32 mb flash kaart in tegenstelling tot de andere die meestal 16mb standaard hebben. (hou ik teminste nog geld over om een grotere Compact flash kaart te halen)
- Canon Powershot G2
- Minolta Dimage 7
- Sony DSC-F707
- Sony DSC-85
afgevallen:
- Fujifilm 6900zoom
Waarschijnlijk wordt het de Canon G2, omdat als je van al die digitale camera`s de verschillende foto`s in de hoogste resolutie naast elkaar legt de canon het mooiste oogt. Bij de sony`s is de rood te nadrukkelijk aanwezig en ze gebruiken Sony memmory sticks (te duur en niet uitwisselbaar met andere merken digicams).
Voordeel van de Minolta is dat ie 5 megapixels heeft, maar ik vind het super irri als een digitale camera batterijen zuipt. En het is een camera die je niet makkelijk meeneemt omdat er zo`n toeter opzit
En de prijs van de Canon is ook beter als de rest ongeveer 2300,- en dat is incl een 32 mb flash kaart in tegenstelling tot de andere die meestal 16mb standaard hebben. (hou ik teminste nog geld over om een grotere Compact flash kaart te halen)
Tja, het ligt er maar aan wat je belangrijk vind. Ik heb liever een camera met een 28-200m objectief die niet in m'n broekzak past dan een kleine cameraatje met een 34-102mm die een veel kleiner zoombereik heeft. Wil je een handzame p&s camera of een camera met een zo groot mogelijk aantal features. De D7 en G2 zijn wat dat betreft niet vergelijkbaar. Niet qua prijs, mogelijkheden en toepassingsgebied (de D7 is géén goede p&s camera).
IDD, maar ik heb ff verschillende dezelfde foto`s vergeleken van de G2 en de D7 op de hoogste qualiteit. En ik vind de kleuren van de G2 er beter uitzien. Dat meegenomen + een 32mb flash kaart en een langere batterij duur en een verschil van 700,- in de aanschafprijs denk ik dat ik de G2 pak. En misschien wel de sony f707Op zaterdag 22 september 2001 01:46 schreef Femme het volgende:
Tja, het ligt er maar aan wat je belangrijk vind. Ik heb liever een camera met een 28-200m objectief die niet in m'n broekzak past dan een kleine cameraatje met een 34-102mm die een veel kleiner zoombereik heeft. Wil je een handzame p&s camera of een camera met een zo groot mogelijk aantal features. De D7 en G2 zijn wat dat betreft niet vergelijkbaar. Niet qua prijs, mogelijkheden en toepassingsgebied (de D7 is géén goede p&s camera).
De DSC-F707 heeft juist NIGHT FRAMING / NIGHT SHOT voor dit soort situaties. Zie de review op www.dpreview.com voor wat ik bedoel.Op donderdag 20 september 2001 22:43 schreef locutus of borg het volgende:
No production networks were harmed during this posting
De kleuren zien er nogal oversaturated uit op de G2, vooral het blauw. Dat is iets wat je ook wel met de Dimage 7 voor elkaar kunt krijgen door de saturation een stapje te verhogen. Ik de D7 met al zijn mogelijkheden niet laten liggen vanwege de kleuren (die bdw als erg natuurgetrouw worden beoordeeld - en je kunt het altijd bijstellen in de camera met kleur/contrast of later in photohop).Op zaterdag 22 september 2001 13:02 schreef schumache het volgende:
[..]
IDD, maar ik heb ff verschillende dezelfde foto`s vergeleken van de G2 en de D7 op de hoogste qualiteit. En ik vind de kleuren van de G2 er beter uitzien. Dat meegenomen + een 32mb flash kaart en een langere batterij duur en een verschil van 700,- in de aanschafprijs denk ik dat ik de G2 pak. En misschien wel de sony f707
Als je die extra 700 gulden niet wilt uitgeven, de lens niet nodig vindt en geen behoefte hebt aan een EVF en volledig handmatige bediening kun je beter een G2 of een andere camera in dat segment nemen (bijv. Nikon Coolpix 995).
Ok, maar bij de G2 kan je de kleuren bijstellen op het toestel zelf. Ik heb gezien/gelezen dat bij de sony`s het rood iets te overdone is dus die vallen waarschijnlijk al af.Op zaterdag 22 september 2001 18:40 schreef Femme het volgende:
[..]
De kleuren zien er nogal oversaturated uit op de G2, vooral het blauw. Dat is iets wat je ook wel met de Dimage 7 voor elkaar kunt krijgen door de saturation een stapje te verhogen. Ik de D7 met al zijn mogelijkheden niet laten liggen vanwege de kleuren (die bdw als erg natuurgetrouw worden beoordeeld - en je kunt het altijd bijstellen in de camera met kleur/contrast of later in photohop).
Als je die extra 700 gulden niet wilt uitgeven, de lens niet nodig vindt en geen behoefte hebt aan een EVF en volledig handmatige bediening kun je beter een G2 of een andere camera in dat segment nemen (bijv. Nikon Coolpix 995).
DPreview.com:Op zaterdag 22 september 2001 20:39 schreef schumache het volgende:
[..]
Ok, maar bij de G2 kan je de kleuren bijstellen op het toestel zelf. Ik heb gezien/gelezen dat bij de sony`s het rood iets te overdone is dus die vallen waarschijnlijk al af.
UPDATE 5/September/2001: Based on the results from a production F707 I'm glad to report that the white balance green cast observed on the pre-production camera has now been addressed. The saturation of reds has been 'tuned' so that it won't be an issue for MOST users (though I'd recommend looking through the samples gallery to decide for yourself). Performance is also up (startup times are now sub-3-second). Definitely a 'Highly Recommended' digital camera.
yup en ik heb naar de samples gekeken, neem die foto maar is met die krijtjes en dat horloge. Dan zie je dat rood te veel overdone is
Bedenk wel dat de samples gemaakt zijn met de 'sample' versie, niet de final 707 waar die DP gast een update over schreef.Op zondag 23 september 2001 00:20 schreef schumache het volgende:
yup en ik heb naar de samples gekeken, neem die foto maar is met die krijtjes en dat horloge. Dan zie je dat rood te veel overdone is
True, True!!, maar het is ook het geval bij de Sony DSC-S85 (ook bij de final versie hiervan)Op maandag 24 september 2001 19:10 schreef Obi het volgende:
[..]
Bedenk wel dat de samples gemaakt zijn met de 'sample' versie, niet de final 707 waar die DP gast een update over schreef.
Dus het is een beetje sony eigen volgensmij
Pagina: 1